Gå til innhold

Oktober: Redd!!!!!


Kittekatt

Anbefalte innlegg

Jeg var til jordmor i forige uke, og alt var greit. men morkaka lå der som barnet skulle ut! Har noen av dere opplevd det? Eventuellt ved tidligere svangerskap? Må man ta keisersnitt om den ikke flytter seg? Bli veldig glad for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også det samme, dette ble oppdaget i uke 14,men gynekologen mente at den mest sannsynlig ville flytte seg oppover når livmoren vokste. Om ikke skulle jeg da få informasjon om hva som ville skje videre på rutineultralyden. Skal på ultralyd til fredagen, så da kan jeg informere deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert. Jeg fikk ikke høre om hva som kunne skje, men jeg skal på ny ultralyd i uke 32. Er i uke 18 nå. Føler jeg må snakke litt med jordmor neste gang og jeg. Håper alt går greit med deg og. Når har du termin? Min ble flyttet til 7.oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at ikke jordmor kan gi informasjon om sånne ting med en gang, så slipper man å bekymre seg unødig. Man kan jo ikke vite alt heller! Men det er godt det finnes svar å få her inne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det er kjempe godt å søke "trøst" hos andre likesinnede. Takker for alle gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rosa@blå

Det samme skjedde meg, men jeg var på ultralyd og fikk høre det, jeg har to barn fra før som jeg fødte helt normalt....

På ultralyd fikk jeg beskjed om at hun ikke helt klarte å se enden av morkaken derfor skulle jeg komme tilbake til ultralyd i uke 32.

Der fikk jeg egentlig ikke informasjon om hva dette betydde, men slo opp i en svangerskapsbok noen dager etterpå. Og de planlegger keisersnitt hvis morkaken lihher der... De kaller det morkakeforliggenhet tror jeg det var. Og man skal være obs på blødninger. Jeg har ikke hatt noen blødninger. Før i tiden når de ikke hadde ultralyd oppdaget man ikke dette, og da prøvde barnet å trenge gjennom morkaken, og da startet fødselen med at det fossblødde.

Iallefall planlegger de keisersnitt nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg har også foranliggenede morkake og har hatt blødninger siden uke 5. Er nå 17+3. Har vært sykemeldt siden blødningene startet. Du skal være veldig glad for at du ikke har hatt blødninger! Det er jo en sjangs for at morkaken kan flytte seg, men hvis ikke må vi ta keisersnitt. Skal til ultralyd på sykehuset neste uke og får vite mer om hva de tror da. Vi krysser fingeren og håper at den flytter seg, det skal jo tross alt være det beste for mor og barn om alt annet ligger til rette for det. Pass på at du får god oppfølgning og stå på krava! Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...Jeg har foreløpig termin 8 oktober.Jeg har skjønt at det ikke er noe å bekymre seg for, om morkaka ikke flytter seg, får vi god oppfølging, og da eventuelt keisersnitt.Jeg blødde en gang i uka de første 8 ukene i svangerskapet, da fant de ikke ut av det, hadde blødningsopphold fra uke 9 til og med uke 13, før jeg blødde igjen i uke 14,det var da de fant ut at morkaka var foranliggende. Har ikke blødd siden, og er nå 18+3. Dette går nok bra skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...