Gå til innhold

Hva ville DU gjort?? (Samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Her er "problemet"...

Skal reise på studiesamling, torsdag og fredag. Må reise på onsdag, da vi bor et stykke unna.Så langt dette studieåret har jeg hatt med meg junior på samlingene, men nå er han jo så stor... Skravler og er i full aktivitet dagen lang! (Som han bør være, selvsagt!) Men det er jo ikke så greit å ha ham med seg på studiesamling, da...

Minsten er snart ett år, i tillegg har vi to eldre barn. (5 og 9)

Jeg ammer ennå, dog ikke så ofte. Men fremdeles er han litt urolig på natten, vil helst ha en liten sup:0)

Nå har mamma tilbudt seg å komme hjem til oss, for å hjelpe mannen min mens jeg er borte. Slik trenger ikke han å ta seg fritt, og da mener mamma at hun godt kan ha minstemann hjemme her oxo... Det innebærer to netter vekke fra ham! (Har aldri så langt vært borte en natt fra minstemann..)

Er så usikker på om jeg skal takke og bukke for tilbudet, få sove godt etpar netter, og konsentrere meg om studier... Eller om jeg skal overlate hjemmet til min mor? (Og mannen min selvsagt!! ;0)

Kanskje kan dette være anledningen til å avvikle ammingen? Synes det kunne være greit å trappe ned nå uansett.

Hva ville DU gjort??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4977889-hva-ville-du-gjort-samme-som-skravle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammer enda snuppa mi på 16 mnd, og vi hadde ikke vært klare for en eller flere netter borte fra hverandre. Det vil si: HUN hadde ikke vært klar for det, og da er ikke jeg det heller.

Du spurte hva jeg ville ha gjort, så da svarte jeg på det. Jeg vil likevel legge til at det er ikke jeg og min situasjon som spiller noen rolle for dine valg! Det er DU som sitter på all informasjon og all magefølelse i deres situasjon. Jeg har stor tro på å lytte til magefølelsen og høre på hva den har å si deg. Det som er riktig for en familie er ikke nødvendigvis det som er riktig for en annen. Er det ikke flott at det finnes mange riktige måter å gjøre ting på? (Og samtidig irriterende at dette ikke kommer med ferdig fasit ;o) )

Hei!

Jeg Ville takket og bukket og reist alene! Sønnen min er akkurat fylt ett år. Da han var 10 mnd var vi (jeg og sambo) vekke fra han en hel helg! Han var hos besteforeldrene sine som bor i huset ved siden av oss og ser han nesten hver dag, så han kjenner de veldig godt.

Det gikk helt knirkefritt! Han var i godt humør hele helgen og da jeg kom for å hente han kjente han på ansiktet mitt, som for å bekrefte at jeg virkelig var meg. Så begynte han å skratt le!

Var litt redd for at han skulle bli ekstra klengete og redd for at vi skule forsvinne igjen. Men vi merket ingen tegn på at det var noe uvanlig i tiden etterpå.

I løpet av helgen pumpet jeg meg det lille jeg får ut når jeg pumper, ca 1-2 ganger for dagen. Merket ikke noe på produksjonen heller. Så om du vil amme videre, går nok det helt fint! Kanskje det er en fin anledning til å slutte med nattpupp?

Skjønte ikke helt hva som var alternativet, men jeg ville reist uten problem. Vet det er skummelt, men nyt tiden alene. Din mann er jo like mye forelder som du er og han er jo der! Kanskje de har veldig bra for din mann og sønnen din å få litt tid aleine sammen.

Jeg reiste på kurs 3 dager/netter da jenta mi var 14 mnd. Ammet fortsatt 2-3 ganger om dagen. Pumpet litt da jeg var borte og fortsatte som vanlig når jeg kom tilbake, ikke noe problem egentlig, men syntes jo ikke det var så morsomt å være borte første gangen. Gutten har det vel bra sammen med pappa og mormor? Også kan det jo være en mulighet til å få slutt på nattammingen (selv om to netter nok er litt lite) om du ikke vil slutte helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...