Gå til innhold

Hei an29a !!

Thea og Erle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heisann

Jeg har vært på ultralyd og der sa legen at det blir nok en runde til med kaptein sabeltann ja.. Så det blir gutt nummer tre på meg og. Hvordan går det med deg?

Jeg var inne nå for å måle morkakefunksjonen og heldigvis så ser det ut som om jeg ikke får svangerskapsforgiftning denne gangen, eller ingenting som indikerer på det. Alt såg helt fint ut, heldigvis.

ja her blir det også mannsdominert ! Det går bra, men føler meg litt sliten. De to andre krever jo sitt. en borti gata her har tre jenter så da jevner det seg jo litt ut. Tenker litt ennå på at det er siste gang jeg går gravid og ikke skal få kjøpe jenteklær og sånn. Når jeg ser andre mødre med en av hvert kjønn i barnehagen tenker jeg helt ærlig at det kunne vært meg . Høres litt teit ut med det er jo lov å ønske seg jente mener jeg. Det blir litt klisje å si at det ikke spiller noen rolle bare barnet er friskt. Sevfølgelig er det jo det som teller, MEN... Håper familen tar i mot denne gutten like bra som de andre, selv om de ønsket jente . Men er så lei hva alle andre kommenterer. Jeg blir litt dum, for jeg gir meg selv lov til å ønske, men når mamma ønsker føler jeg det bare litt pressende. Broren min venter jente, og det høres. Skal ha keisersnitt, og det blir det tredje. Da pleier de å tilby sterilisering. Er ikke fylt 30 år ennå å vil ikke det tror jeg. Ikke det at jeg skal ha flere nå, men det føles litt rart å ta det skrittet. Er det mye liv i magen hos deg da?

Hei

jeg skal også ha mitt tredje keisersnitt.. Pleier de virkelig å tilby sterilisering da?? Har ikke hørt noe om det. Jeg har heller ikke fylt tredve ennå så jeg syns kanskje det hadde vært litt tidlig.

Det har blitt mer liv i magen nå men mye mindre enn med de to andre. Syns også det er litt sårt at jeg aldri skal få oppleve å få en jente. Lurer veldig på hvordan hun ville sett ut, men men det er vel noe jeg ikke skal få oppleve.Jeg merker at for hver gutt jeg får jo mer feminin og rosa blir jeg på alle måter..hehe så jeg blir ikke en sånn guttete guttemamma for her skal det merkes at det bor en jente også..hihi

Vi har ikke sagt til noen at vi vet hva vi får. Jeg orker bare ikke å forklare at det ikke spiller noen rolle når det er litt sårt og greier. Det får pappa ta seg av når jeg ligger på sykehuset..

Så utrolig godt å høre at det er flere av oss. Er helt enig i at det skal merkes at det bor en jente i huset- har sakt til mannen min at jålete er jeg og verre blir det. Jeg var så paff etter ultralyd jeg at jeg bare spurte om helt uvesentlige ting for å skjule skuffelsen. Hør på dette : jeg dro hjem å satte meg på do å gråt en skvett. Men i helgen var vi på dugnad på lekeplassen i nabolaget. Der var det ett pas som elsker barn, som ikke klarer å få det. Det hjalp litt når jeg tenkte på at vi tross alt er heldige. Det er dager hvor jeg gleder meg til å få en baby til, mens andre dager er jeg veldig oppsat av at det ikke er en jente. Synes jo det er litt vanskelig å snakke om siden andre så lett sier at vær fornøyde osv. Merker at jeg blir litt i forsvarpossisjon når jeg må svare at det blir enda en gutt. Smiler litt falskt og sier at nå blir det en liten minikjæreste til. Har fått til svar at jammen jenter er jo så bra og ha siden de virker samlende på familien. Har så lyst til å svare at det kan jeg desverre gjøre svært lite med. Det er det mannen min som "styrer". Føler veldig fellesskapsfølese med dem som har flere gutter. Må lissom ikke svare får hvordan det er å ha et helt fotballag. I dag så jeg en søt jente i barnehagen som snakket til meg når jeg hentet guttene. Prøvde å unngå henne i og med at det får meg på tanken jeg et lite øyeblikk hadde glemt, at det ikke blir noen jente.

Noen har opplevd å få spørsmål under selve sectio inngrepet om de samtidig vil sterilisere seg. Er ganske sikker på at det ikke blir flere barn, men ett sted lever jo drømmen om et en liten jente. Må nok bytte mann dersom noe slikt skulle skje hi hi . Vet at jeg bli glad når neste gutt kommer. Tar bare litt tid å svelge nyheten. Det er ikke det at jeg skal ha en gutt, men at jeg aldri skal oppleve å få en jente som er sårt.

Hvordan går det med deg nå? Har dere begynt å tenke på navn? Jeg syns det er utrolig vanskelig, har liksom brukt opp de jeg syns er finest...

Syns du dette svangerskapet er tyngre enn de to andre? Jeg har ekstremt mye kynnere denne gangen og merker at det er veldig tungt denne gangen..

Ellers så får du kose deg videre i helga med gutta dine :)

Annonse

Har vasket og jobbet mye i hagen. Fornøyd med helgen. Det står mellom Eirik og Trym. Ja det er tyngre en de to andre på den måten at jeg ikke helt har kommet over dette med jente greiene osv. Men prøver faktisk og fokusere på noe annet. Litt dårlig samvittighet for den lille gutten i magen. Har dager hvor jeg gleder meg sånn til han kommer og tenker pytt pytt dette skal bli bra- det gjør det nok. Men har lissom ikke så mye til felles med jentemammaer rundt meg. Nei herregud det var teit sakt. Velger å la det stå selv om jeg burde strøket siste linje. Håper at guttene mine kommer til å bli like kostete fremover også. Merker bare a det ofte er far som er så altfor opptatt av gutteting fisk bil jakt bla bla. Der kom et hormonelt innslag ja. Når jeg vasker og sånn er jeg blii veldig opptatt av at alle må være med. Ønsker ikke bare å gå å vaske etter snart fire menn. Spesielt ikke den største av dem. Nåtil noe mer positivt. Har du tenkt på noen navn. Hva heter guttene dine? Even og Peder heter mine? Hvordan synes du dette svangerskapet har vært hittil da? Synes at førstegangsfødene er litt heldig. Mannen er kanskje enda mer engasjert samt at du selv er helt uvitende. Noen ganger så må jeg faktisk sette meg ned å stryke over magen og snakke til lillegutt- synes at det blir lite fokus på han. Merker noen kynnere- men tar nok mindre hensyn til dem. Det srekker seg mye i magen merker jeg.

Gjort noe spennende i helgen da?

Hei

Jeg har ikke vært på bim på en evighet så tar sin tid å få respons fra meg. Vi holder på å bygge hus så nå har vi rydda og kasta masse her vi skal selge. Timinga med ny baby kunne kanskje vært litt bedre men men.. Jeg syns det med navn er utrolig vanskelig. Vi har snakka om Sebastian, Mathias og Marius. Jeg tror jeg liker best Sebastian. Er sikkert veldig kjedelige og vanlige navn for folk men jeg liker de :)

Logga meg inn idag å så at det kun er 79 dager igjen til termin.. Tida går veldig fort, tenke at jeg allt er i min 30 uke hmm. Har kikka litt på vogn nå og vet sånn ca hvilke jeg vil ha. Har hatt Simo med de to første så denne gangen ville jeg prøve emmaljunga tenkte jeg.

Må nå fortelle at jeg har ikke lagt vekk jente tankene mine enda.. Jeg stoler absolutt ikke på ul for jeg har en så vannvittig sterk magefølelse på at dette er en jente.. Herregud mannen min ser bare rart på meg når jeg sier det..hihi Vi såg utstyret veldig klart på ul men jeg sier at jeg ikke tar noe for gitt før 8 august. Så jeg kommer kun til å handle inn klær i hvitt, gult og grønt..

Hva skjer hos dere da?

Her er det fullt opp. Skal begynne å bygge garasje, bygget hus for 2 år siden. Det regner så vi sitter å venter på godværet. Er så hormonell om dagen. Lite stabil. Og så spiser jeg så utrolig mye. Skal ta meg sammen, kiloene skal jo ned igjen også. Savner å jobbe litt, men får jo gjort en del hjemme når jeg er sykemeldt . De har ikke klart å omplassere meg på jobben, så blir nok hjemme fremover.

Sebastian er pent, men synes også at Marius er et pent navn. Det er ikke lett. Savner det å ikke gå gravid og føle seg litt mer vel. Det er jo flott når det sparker i magen og tiden på sykehus og sånn. Er bare lei av å være halvfeit. Min eldste er jo 4 år og neste er 2 år så jeg synes ikke jeg har gjort annet en å gå gravid jeg da. Planlegger sommeren nå. Blir nok kaptein sabeltann og en norgestur til finnmark. Eller blir det noen konserter og noen sommershow. Anne cath. Hærland skal ha show i Tønsberg med " tatt av vinen" også er det raske menn som høres litt morsomt å få sett. Hos dere blir det vel å få ferdig hus til babyen kommer? Hus er jo et uendelig prosjekt. Synes at det var veldig gøy og bygge hus.

• 2 uker senere...

Hei an29a.Går det bra med deg? Har vært hos jordmor og hun tror ikke jeg har gutt i magen. Jeg tror det da. HUnmente det ikke var noen pung der, men kjønnslepper. En annen lege jeg har vært hos var sikker på gutt. Så teit med en usikkerhten. Jeg har jo bestemt meg for navnet Trym og kjøpt masse gutteklær fra Danmark. Jm utspill ble jo en liten ønsketenkning, men jeg jobber jo littt med å bearbeide at jeg ikkes kal få noen jente og da blir det å skjære litt med kniven i meg og stille slike spm.

Tenkt noe mer på navn du eller?

Hæ?? Er det mulig.. Du må jo dra å på ul ev 3d ul å få det bekrefta.. Jeg hadde dødd av nysjerrighet.. Hva føler dere da?

Jeg er ikke overbevist om at jeg får gutt..hehe. mannen min tror det har klikka for meg.. Vi såg ganske tydelig to rundinger på ul nemlig.. men men

Jeg tror ikke jeg hadde fått sove om natta engang hadde jeg vært i dine sko.. Hvilke uke var du i når de sa gutt og hvilke uke når de sa jente??

Herlighet er det mulig..litt misunnelig nå ;)

klem fra

Hei. Han sa flere ganger i uke 14 at det var gutt, han sa at han var såååå sikker. Han har hatt rett med mine to andre. Begynte nesten å grine når jordmor sa at det var jente og at hun ikke ville sagt noe dersom hun var usikker. På ul i uke 14 så jeg selv en prikk mellom bena. Skal se om jeg ikke får lagt ut det bilde i kveld. Var på ul i uke 19. Litt dumt i og med at jeg har brukt litt tid på å innstille meg på gutt. Lar ikke den tanken fly bort, da blir jeg nok litt vel skuffet. Innstiller meg på gutt selv om jeg kommer til å bli skuffet dersom de igjen bekrefter gutt. Hadde jo begynt å glede meg til gutt, da jeg ikke visste at det kunne være noe annet. Prøver å få en ny ul til uken.Jm sa jeg skulle få komme tilbake til henne 28 juni. Tenker ikke på annet om dagen. Blir sprøøøø. Ja jeg sover så dårlig. Mannen min er sikker på det siste svaret fra jm- kanskje for at han ikke orker å høre maset mitt så gir han et svar jeg vil høre.

Hvordan går det med deg og babyen? Du er heldig som ikke har så leenge igjen!

Annonse

Hihi, jeg så feil på ul bildet ditt...Nå når jeg ser det riktig vei(!) så ser vi jo de strekene som alle snakker om. Det såg jeg ikke når jeg var på ul. Jeg er sikker på at det er riktig det som ble sagt på den ordinære.

Med meg kunne de ikke se noe hverken på ul i uke 14-15, 18,20. Men i uke 24 så mente han at det ble nok en gutt til..

Ja det er heldigvis ikke så lenge igjen, bare 8 uker. Jeg trenger tida også for har nesten ikke noe i hus ennå. Vi driver som noen gærne på nye huset..

Jeg har en time den 14 juni på 3d ul på majorstua. Du kunne fått den av meg.. Er litt usikker på om jeg skal dra i det hele tatt..

Tenkte å ringe til majorstua på tirsdag. Er det lang ventetid på time der. Rart at de ikke så noe på ul i de ukene du var der. Det er ikke rart at du ikke stoler helt på det da. Dersom det ikke er mulig å få time der tidligere og at du da ikke trenger den så kunne det vært fint. Kan jo se på det nærmere. Deilig for deg og komme inn i nytt hus og med en baby snart. Har allerede gått opp 15 kg jeg. Big mama. den ene sønnen min ble litt skuffa hvis babyen vår ikke skulle ha noen guttetiss, for ellers var det ingen riktig baby. Er ganske fjern etter ultralyden. Jeg gav jordmor en klem etter ul, fordi jeg ble så glad. Hun lo og fortalte at hun hadde hatt en fra solmalia der til undersøkelse og når hun endelig etter å fått vite at hun skulle ha en sønn etter bare å fått døtre hoppet hun av glede. Jordmor sa at hun følte at det var hun som hadde klart å lage den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...