Gå til innhold

Mer vann når man har vann ikroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har lest flere steder at dere anbefaler at en skal drikke mer vann når en har vannansamlinger i kroppen. Jeg lurer veldig på hvor dere har dette fra. Jeg er sykepleier og har aldri hørt om dette før. Når en har vannsamlinger klarer ikke kroppen(nyrene) å skille ut det ekstra vannet man har. Og da er det imot all min fornuft å pøse på mer vann? Man bør holde seg unna salte matvarer, og elrs drikke vann når en skal drikke noe. Ergo høde seg unna søte drikkevarer.

Skrevet

Står i alle babybøkene jeg har lest og på nettet hvis du søker etter det. JM har også sagt fra om det til meg.

Skrevet

Hmm ok.. Detta var helt nytt for meg. Vet du hvorfor da? Dette må være noe ekstra når man er gravid, for ellers i helsevesenet er dette helt ulogisk. Tror jeg må prøve å søke etter dette ja. Hadde vert intressant å vite den anatomiske grunnen til dette.

Skrevet

kanskje for å "fordrive" det som eventuelt binder vannet i kroppen? Aner ikke, men vannballongfoter er ihvertfall ikke noe jeg blir å savne etter fødselen =P

Skrevet

Vil anta det har noe med at de bakliggende årsakene for væske opphopningen er forskjelling.

På nyrepasienter og eventuelt trume pasienter osv er det jo pga eventuel nyresvikt...

Men vi gravide har jo ikke nyreptoblemer, men ofte problemer med økt trykk på feks vener å arterier i beins osv,,, og andre lignende ting..

Vil tro grunnene ligger her..

Skrevet

Ja det kan godt være! Skal til jm imorgen,tror jeg må spørre henne om grunnen. Men takk for svar alle sammen:) og koz dere i det fine været:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...