Gå til innhold

ei uke til termin, flere på sine "siste" dager? herlig og spennende dager!:)

Anbefalte innlegg

Hallois!

Nå har jeg ei uke igjen til termin.. utrolig spennende. hodet har vært festa siden påske og ligger godt, legen sa det kunne skje når som helst! er så rart.. gått her nå og kost meg med magen i ni måneder, vært generellt i god form(litt i bekken å jobb) O g nå er magen kanskje snart borte, og gleder meg enormt til å hilse på og kose med lille tulla vår. første gang her.. :)

Merker liksom at riene blir hyppigere. merker dere det? har ikke smerter av de i magen, merker kun riene som mensmurringer i ryggen.

føler meg litt småkvalm enkelte dager nå.. litt rart- føler noen andre det? tror det er normalt..

Ellers så merker jeg at skrittet av og te føles hovent om veldig ømt når jeg er å tisser, spes om morran.. he he! mye rart som skjer med kroppen. men er liksom litt fasinert jeg og føler at alle disse tinga kanskje er med på en prosess mot fødsel.. er over hodet ikke lei av å være gravid og går ikke å stunner etter å få det overstått, men fasineres og er glad! :)

Hvordan er har dere andre det nå på slutten?

er dere i form? jeg ler av meg selv-andpusten som en hval og bøyer meg jo som jeg skulle vært 100 år.. he he! hadde hagedag på mand og jeg og sambo holdt på ute i hagen, raket løv, beskjærte etc etc.. utrolig deilig å få gjort litt sånt nå før fødsel, så kan jeg/vi nyte tida etterpå og slippe tenke på sånt.. men nå har jeg gjort unna 39 uker og skal inn i siste uka- så nå tar jeg gravidferie :) he he! :)

åssen står det til med deg?

Fortsetter under...

Hei på deg tulle ;)

Så kjekt å lese et så positivet innlegg fra en som tross alt er så langt på vei:-)) Lover godt for oss andre. Er det første din? Jeg har en tid igjen,kom hit i dag men fikk så lyst å svare likevel. Tror nok med den fine og positive innstillingen din, kommer du til å få en spennende og god fødsels opplevelse. Har så mye å si at du holder humøret oppe og ser det fasinesrende i kroppens forandringer....

Ønsker deg masse masse lykke til,håper jeg får høre hvordan det har gått oxo;-)

Klemmer fra

;-) Hei på deg.

Tar å setter meg i båten din, jeg. Menstermin i morgen, og UL-termin 12 / 05. Går egentlig her å venter på at slimproppen skal begynne å løsne. Men foreløpig ingen tegn til det. Håper bare jeg slipper gå over tiden denne gangen. Er andregangs. Føler meg også sprek tross den digre magen. Legen spurte meg om jeg var sikker på at det bare er en der inne. UL viste bare en i alle fall.

Kan ikke skryte av at jeg ser fram til de voldsomme smertene ved fødselen, men skal prøve å stole mer på kroppen denne gang. Vi gleder oss stort til babyen kommer uansett på hvilken måte det nå blir.

Har også termin søndag om en uke. Dette er nr.2, så je hadde håpet å bli ferdig til iallefall 17.mai (gikk 2 uker over sist), men vi får se. Er veldig klar nå! Allsmerte i hele verden kan bare komme, lenge leve epiduralen!

Gleder meg over ditt positive innlegg....selv var jeg på vei til å skrive:" Er andregangsfødende med UL termin nå 12 .mai jeg også. Menstermin på onsdag. Har passert 85 kg ( Veier vanligvis 66) .....magen er gedigen med en dobbelthake hvilende på toppen. Huden eksploderer i kviser og kostholdet rakner med mangel på krefter. Jeg orker ikke en helg til og håper så inderlig jeg føder denne uken. Jeg er ikke skjønn men har en skjønn skjønn fireåring som for det meste er på aktiviteter med en like skjønn pappa. Jeg har virkelig bare et godt godt liv...men sliter med forfengeligheten og vet det blir hardt å kvitte seg med kiloene igjen(Det gikk til slutt med forrige) Jeg elsker å trene......det er bare vondt alt sammen nå. Oslo syder....alle ser på deg og synes du er gravid og Skjønn. Deilig med solbriller tenker jeg...." Vips. Jeg fikk skrevet det likevel. Det hjalp!!!

Lykke til alle sammen

Jeg slenger meg på her også:=)

Har termin om ca 18 dager, og formen har blitt bedre og bedre de siste ukene...

Energien sprenger på, og det gjør magen også.

Er så utrolig glad i magen min, og gleder meg ennå mer til å hilse på han som ligger inni magen. Er så heldig som kanskje blir mamma om noen dager eller uker... Da er livet positivt forandret for alltid:=)

Annonse

Her er formen bra. Hadde termin i går, uten at knøttet lar seg stresse av den grunn. Ingenting som tyder på at det har tenkt seg ut med det første, så prøver å smøre meg med tålmodighet. Klarte til og med å lure sambo til litt fysiske igangsettingsaktiviteter tidligere i dag, og det må jeg si at var ganske godt gjort, for vi er supersnørrete begge to (allergi og forkjølelse), og i tillegg skal det jo ikke stikkes under en stol at jeg ikke er på mitt aller nydeligste heller om dagen, så det var ikke akkurat en vakker opplevelse, men hva gjør man vel ikke for å få ut dette nurket?

Ellers er formen som sagt fin, og jeg har jo også vært heldig og hatt et veldig flott svangerskap, så jeg skal alltids klare å bite tennene sammen de dagene som gjenstår. Er så herlig med det nydelige vårværet vi har nå, og alt er jo så mye morsommere i solskinn!

Lykke til med innspurten, jenter, men husk at jeg ikke vil ha altfor mye sniking i køen ;-).

Jeg henger meg på denne listen jeg og med bare 13 dager igjen til termin!!:)

Har ikke vært frisk hele sv.skapet, men er fortsatt ikke lei av å gå gravid. Jeg synes det faktisk er litt koselig. Man opplever "1gangs ting" med et foster i magen og det har vært spennende: 1.sparket, 1.hikket...++

Ellers har jeg gått opp 17kg, fått meg stor dobbelthake, pust som en hvalross og kropp som ikke ligner noe..*S*

Jeg gleder meg veldig til å få den lille, har gått og ventet på at DAGEN skal komme, men etter mye om og men så vet jeg ikke om jeg er helt klar allikevel:) Dette er min første og jeg vet virkelig ikke hva som venter. Men jeg har stor tro på at det kommer til å bli heeelt magisk!!!:)

Tjohoo! Her synger det også på siste verset. Jeg har termin 18. mai, så det er bare 10 dager igjen i dag. Jeg hadde håpet at ting skulle skje på termin denne gangen - sist gikk jeg 11 dager over den magiske datoen, og det var 11 laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange dager (:

Det er forsåvidt deilig å ha fri, da. Jeg sender gubben på jobb og eldstemann i barnehagen, så får jeg vasket litt og gjort klart til nurket kommer, men det er noe hele tiden. Synes liksom aldri jeg blir ferdig med å rydde og vaske. Det er vel det som kalles "redebygging" da.

Vi får smøre oss med tålmodighetskremen og ha tro på at kroppen ordner opp når alt er klart. Lykke til alle som er klare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...