Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter her med min 1.5 år gamle datter som er solstråle i dag, heldivis. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort om hun hadde en gretten dag...

Sto opp med henne kl 08.30, så jeg har forsåvidt sovet godt.... Men, jeg er jo gravid, og har mye lliv i magen, bekkenproblemer å en nyrestein som tidvis gjør litt vondt. Føler at smbo, som ligger å sover enda, kunne ha bidratt litt mer på morningene, Hva skjer når de kommer en til... skal jeg amme, smøre skiver, helle melk, vaske opp å alt mens han bare ligger der å sover??? ÅÅÅÅÅÅÅÅh.... å når jeg prøver å vekke ham blir han små irritert og sier han kommer.... men d skjer aldri noe.... d e sjelden han står opp før kl 10 uten at d er noe helt spesielt.... Han begynner ikke på jobb før i 11 tiden... å er aldre hjemme fra jobb før tidligst 17. å da hender d ikke sjelden at han må dra ut igjen på jobb... samtidig som han må ut der å hente oppgjøret etter stengetid kl 22 i ukedagene og 23 i helgene... (Pizzeria d er snakk om her) Jeg føler meg mer eller mindre som en alene mor. Han som lovte å ta i et tak å jobbe mindre på jobben nå når jeg går gravid å etter att småen nr 2 er kommet til verden... tror ikke på han jeg. SUKK!!!!

Fortsetter under...

Det hørtes litt strevsomt ut ja. Etter fødselen må han jo ta i et tak, for det er umulig å klare alt alene. Det må han forstå. Den lille babyen er for liten til å vente å krever mye i starten, men det går jo bedre etterhvert. Jeg venter nr. tre og da vi fikk andremann var det faren som tok seg av storesøster om morgenen, jeg ammet og skiftet bleier og alt det der. Det blir slik denne gangen også. Etter ammeslutt har vi alltid delt på det. I ukedagene har begge stått opp og gjort arbeidet sammen. I helgene har han tatt lørdag og jeg søndag, slik at begge får ligge lenge en dag i uka. God ordning! Mannen min jobber også mye, men han er heldigvis aktiv med barna. Tror nok du bør ta opp problemet med han igjen. Lykke til!

Tror du har et problem med å sette krav.Du får kreve at han skal ta henne om morgen... Ikke rett at han skal få ligge til langt på morran.. Å så lenge han får lov (han får jo det når det ikke skjer noe mere drastig enn at du maser litt og klager her inne). Jeg har forlangt å få sove så de fleste morran så snur jeg ryggen til så får han pent ta barna. Selv da nr 2 ble født så fikk han pent stå opp og skifte bleie osv mens jeg sov videre siden det ble en del nattevåk med amming osv...

Det handler om å sette krav og ikke godta for mye.. Hvis enkelte ikke fatter at de er urimelig så får de bli fortalt det til på en voksen måte så de skjønner det....

Lykke til håper du sparker han ut av senga neste morgen det er aktuelt!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...