Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg ville finne deg her... Jeg er tilbake og har skiftet nick, var lei den late, feite katten ;-)

Hadde det kanongøyt på ferie, kjipt å være hjemme igjen. Vi hadde så fin utsikt fra altanen rett bort på noen meget kjekke arbeidskarer som satte opp et nybygg rett ved siden av oss, plusser du på sol og pils så skjønner du at jeg vil tilbake ;-)

Men no har våren kommet hit også, sol og kjempevarmt så livet er ikke så verst allikevel... hadde det ikke vært for at eksamen er rett rundt hjørnet... hvordan er det med deg? eksamen snart du og?

Denne gangen vet jeg at det ikke går bra, har nesten ikke fått lest og har i tillegg begynt å jobbe i helgene... ikke noe sjakktrekk akkurat...

Hvordan går det med frøet? Fått stor mage? Du har vel vært på ul no, vet du hva kjønnet blir?

Her går det sånn passe med prøvingen. Hadde ikke el forrige måned og ser ut som det går samme veien denne mnd og. Er på dag 18 no og tempen min hopper opp og ned. Ikke lett å lage baby når man ikke har el engang. Vurderer å kjøpe sånn progesteron-krem de sier skal være så effektivt, men har på følelsen at jeg bare blir lurt....

Har hatt en avslappende holdning til dette, ikke stress i det hele tatt så tror nok ikke det er det som gjør at el uteblir. Så det kan nok ta tid dette her.... Ja, ja, no skal jeg lese litt også skal jeg på seinvakt kl.15. Utrolig kjipt i dette fine været...

Kos deg, gleder meg til å høre fra deg igjen :-)

Stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4977475-cockey-d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, smurfen!

Fint nick! Betraktelig blidere enn det forrige:) Et av mine favorittnavn, men Sambo sier nei (han er så SÆR på navn, altså!).

I dag er jeg 20+1, dvs nøyaktig halvveis, forresten!

Her er det en uke igjen til skriftlig eksamen, og jeg har vært gjennom fasene stress, sykt stress, hat og er nå over i eufori/fornektelse. Det er mer behagelig og dessuten kompatibelt med det deilige været. Skulle lese som en helt de siste to ukene, men fikk omgangssyke i forrige uke og lå rett ut. Det var dritkjipt, og jeg er dessuten veldig flink til å synes synd på meg selv. Men nå går det i jordbærsorbet, og da er alt vel:) Muntlig eksamen er 26. mai og 2. juni, så er det FERIE! JIPPI!!!! Skal uansett krysse fingre for deg på eksamen. Når skal du i ilden? Du får prøve å snakke dem i senk så de ikke oppdager det du kan, det funker alltid:)

Lille Frø saboterte dessverre UL ved å krysse bena! Det krapylet!!! Så jeg ble rett og slett nødt til å bestille 3D-UL i juni. Da SKAL vi kikke! Men det er i hvert fall betryggende å vite at knøttet har verdigheten i behold når folk prøver å sniktitte mellom bena på det.

Skulle ikke du ha prøve-pause i mai? Eller ble det for fristende:)? Du får uansett ikke sette all din lit til de testene, da. Husk at du har blitt gravid helt uten hjelp før, og at du helt sikkert blir det snart igjen. Det er fullt mulig å ha EL selv om testene er negative som bare f. Og i mellomtiden kan du kose deg med 17. maipils, heldiggrisen:)

Nå er min kosepause over, og jeg må tilbake til bøkene. Grrrr... Siste innspurt tar jo aldri slutt.

Stor lykke- og maiklem fra meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4977475-cockey-d/#findComment-4978420
Del på andre sider

Heisann Valken ;-)

Måtte le litt av den tråden....fant meg selv i å klemme overalt på kroppen for å finne en morsom valk, men det skal vel godt gjøres når jeg knapt nok finner puppene mine......

Ja liker nicket mitt no, det har både jeg og samboer på første plass hvis det skulle komme en jente neste gang. :-)

20 uker allerede, tiden går utrolig fort... uff bare minner meg på at eksamen nærmer seg. 14. juni er dagen og det er skriftlig. Lesingen går det helt ræva med. Sambo har vært syk i to måneder no - mononukleose- for ikke å rope det ut...

Han er helt elendig i formen og orker ingenting. Lurer på om det er litt psykisk og for merkelig at formen endrer seg i takt med ting som trengs å gjøres hjemme..... Så her går jeg med en unge, en syk mann, studier, jobb og alt som skal gjøres i huset av vasking, matlaging og klesvask. Så var det den lesingen da.....argghh er skikkelig sint på meg selv, selv om jeg vet at det ikke er min feil. Føler jeg trenger en god karakter hvis jeg skal klare å komme inn på den videreutdanningen seinere og no er jeg kjempedeprimert! Dette blir en D......uffff.....

Jo vi skal ikke prøve no i mai, men jeg vil jo gjerne vite at alt er i orden med syklusen. Og jeg stoler ikke på el-tester jeg heller. Så jeg vet at jeg ikke hadde el forrige måned for jeg temper. Og mensen kom 10 dager før tiden også. Og no ser det ut til å gå samme veien. Synes det er merkelig, hvis syklusen min ville tulle seg etter pilleslutt så kunne den gjort det med en gang og blitt ferdig med det! FYYYYYYYY SYKLUS!!!!!!

Uff omgangssyke er skikkelig fælt! No har dagmammaen til småen fått det, så han er hjemme i dag og jeg får ikke lest :-( Sambo orker ikke ta seg av han. He he må være lykkemåneden min dette :-) Og kjevebeina i ansiktet mitt er fullt i klumper som klør, tror jeg er allergisk mot noe, men skjønner ikke hva. Har hatt det i hele vinter, til og med prøvd med zyrtec og polaramin, men ingenting hjelper. Tror jeg er allergisk mot skolearbeid ;-)

Får virkelig håpe at lille frø ikke krysser beina på neste ul og da ;-)

Har du begynt å få en følelse av hva det kan være?

Lykke til videre med lesingen, du klarer deg sikkert kjempebra. Kanskje du kan smiske litt med sensor - tilby gratis halsvalker for eksempel???

Vi snakkes ja...

anti-lese-klem fra meg ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4977475-cockey-d/#findComment-4993981
Del på andre sider

Huff, høres ut som du har nok å henge fingrene i! Kanskje du rett og slett må utkommandere samboer til å bli frisk? Han burde jo begynne å komme seg snart? Er leverprøvene greie, er det ingen grunn til å ta det med ro lenger. Kanskje han er slapp fordi han har ligget så lenge:) Gutter blir jo VELDIG syke når de har litt vondt et sted, jeg stoler ikke et sekund på dem (i hvert fall ikke min egen).

Her er alle råstressa, men jeg er bare sløv og vil sole meg. Tenker på babyklær og tisselaken:) Hadde grill-og-eksamensoppgaver i går, og jeg er ikke helt på nett, men tror jeg står greit. Det er verre med muntlig, for der kommer det så mye detaljer. Heldigvis får vi en uke til å lese oss opp i det faget vi kommer opp i.

Klumper i kjevebena høres mystisk ut... Men hvis det ikke hjelper med Polaramin og Zyrtec, er det kanskje ikke allergi? De pleier jo å funke bra i så fall. Det høres i hvert fall ikke særlig behagelig ut. Ta en tur til legen når du får tid?

Jeg var jo så sikker på at det var en liten gutt inni der... Men nå har jeg begynt å tvile. Vi fikk nemlig noen ørsmå glimt mellom bena, og det var i hvert fall ingen tut å se da. Men egentlig kan det være hva som helst. Jeg har venninner og slekt som håper og tror på begge deler i hvert fall:) Egentlig litt irriterende, hun ene venninnen min kaller ungen konsekvent for "hun" og snakker om hvilke klær hun skal kjøpe etc. Svigermor mener det er gutt, og en annen venninne sier hun håper på gutt -for det er mye enklere (???). Ikke vet jeg hvorfor alle disse menneskene mener å vite hva som foregår i min mage og heller ikke hvorfor de håper så sterkt på det ene eller det andre, men... Det er i hvert fall samme for meg. På sikt er det selvsagt gøy med en av hver, men blir det to like så er det også helt fint:)

Nå skal jeg valke meg over til sofaen og ta fatt på dagens temaer (lesesalen er umulig -der har folk gått inn i psykose for lenge siden og er livsfarlige å være sammen med). Sender sol og leseinspirasjon!

Klem:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4977475-cockey-d/#findComment-5003673
Del på andre sider

Hallo i luken!

I dag har min mor vært så snill å ta seg fri fra jobben for å passe småen så da har jeg tid til å skrive litt :-) Har fått lest en del i dag og solt meg litt, he he.

Skjønner godt at du bare tenker baby og babyklær. Jeg tok frem de små nusselig klærne mange ganger bare for å se på de og brette de fint sammen igjen....sambo trodde jeg var blitt gal, hi hi. Kan ikke være lett med et tøft studium i tillegg til kvalme og trøtthet. Men det verste har vel gitt seg no? Tror jeg bare tenkte sove, sove, sove de 3 første mnd. Mange som alltid skal si hvilket kjønn de tror det blir ja. Jeg skal ikke vite kjønn på ul neste gang, har lyst til å ha den spenningen med nr. 2. Dessuten er det akkurat det samme for meg hva det blir. Gøyt med to gutter og gøyt med en av hver, spiller ingen rolle. Har jo planer om 4 barn og da, så forhåpentligvis får jeg en lett blanding :-)

Det at det er enklere å få gutt skjønte jeg ikke helt, he he. Det eneste må vel være at du bekymrer deg litt mindre for de i tenårene og at de ikke krangler så mye med mor og far.

Jeg har liksom ikke opplevd at sambo har vært syk før så har ikke så mye å sammenligne med. Men syte kan han! Han tok noen leverprøver forrige mnd og fikk vite at bilirubin lå på 30. Det var visst ikke gale i det hele tatt sa legekontoret. Så han jekket seg et par pils for noen dager siden for de sa at det gikk bra. Mulig at det kan ha satt han litt tilbake igjen, men trodde liksom at kroppen tålte 2 halvlitere.

Jeg har no fått kink i ryggen og på toppen av det hele så jeg tror vi bare kan gå og legge oss i graven begge to :-D ha ha må bare le litt av situasjonen no. Skulle vært kvalm og trøtt i tillegg.....:-)

Det er ikke klumper i beina altså, vet ikke om jeg formulerte meg litt dårlig, men små klumper i huden som klør. Det er ikke noe stort stress bare irriterer meg av og til når det klør skikkelig. Men har funnet ut at det er lenge siden jeg prøvde zyrtec så no skal jeg forsøke polaramin igjen. Men da må jeg vel ta tablisser hele tiden da hvis jeg ikke vil ha d tilbake? hmmm da kan jeg heller leve med det :-)

Hater å gå til legen med sånne småting, føler meg som en hypokonder, he he.

Jeg har forresten vært lenge inne i fasen fornektelse, men er no på god vei inn i fasen stress og fortvilelse. Skjønner liksom ikke helt hvordan jeg skal komme igjennom alt så gambler litt på gamle eksamensoppgaver.... er vel ikke lenge til jeg panikken slår til for fullt heller... he he.

I morgen er det meldt kaldere og det liker vi ikke. Så jeg skal drømme om solbrune bygningsarbeidere og kalde halvlitere i natt :-D

Sender gode drømmevibber til deg og....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4977475-cockey-d/#findComment-5006493
Del på andre sider

Brrr... Da var solen borte, gitt. Og jeg har ikke en eneste brun flekk på kroppen:(

Kvalmen er borte, ja. Ikke så trett heller, så nå går det egentlig veldig bra, bortsett fra syrehelvetet fra magesekken hvis jeg spiser noe jeg ikke burde:) Men det kan jeg leve med. Er mest nervøs for eksamen fordi jeg har lest så lite fra før av i år. Men det får nå bare gå på et vis:)

4 BARN??!! Du milde. Da blir jeg imponert! Jeg tror jeg gir meg etter to, så slipper jeg minibussliv og samlebåndsmatpakker. Dessuten er jeg jo ikke så veldig barnekjær i utgangspunktet:) Men jeg synes det er flott at noen greier å holde styr på så mange. Tror det er veldig bra for barna å vokse opp med en søskenflokk også.

Beste måte å mobilisere sambo på, er å BEVISE for ham at han er frisk. Be han stikke til legen og måle ASAT og ALAT (leverenzymer), og hvis de er fine, kan han drikke så mye han vil. To øl skal han tåle uansett.

Husk på at Zyrtec og Polaramin er veldig søvndyssende, forresten. Kestine er bedre, men den tror jeg du må ha resept på. Det kan jo hende at du reagerer på noe i luften eller noe akkurat nå, så du slipper å ta piller resten av året. For det er jo kjipt. Fordel med Polaramin er at den er gammel og velprøvd og ikke gir problemer ved graviditet.

Nei, nå MÅ jeg komme i gang med dagens økt. Jeg er ekspert på å bruke opp lesetid, altså. Bare noen dager igjen, så er det (litt) fri!

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4977475-cockey-d/#findComment-5012011
Del på andre sider

Annonse

Heisann mini :-)

Hvordan går det med lesingen? Har du fått svar på den ene eksamenen du hadde?

Her går det sånn passe. Sambo har vært skikkelig dårlig de siste dagene og ble innlagt no i sted. Var på legevakten med han men de kunne ikke finne noe og ville ikke sende han hjem.

Har ikke lyst til å skrive så mye om det her inne, men tenkte jeg skulle skrive deg en mail heller. Er du inne og sjekker mailen din av og til?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4977475-cockey-d/#findComment-5041703
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...