Gå til innhold

Hvorfor er mens nesten et tabuord?...

Anbefalte innlegg

Jeg har stusset lenge over at de fleste skriver tanta i steden for mensen, og har tatt meg selv i å følge opp med å bruke det samme siden alle andre gjør det. Pussig at noe så narturlig må pakkes inn i andre navn, særlig når det er et kvinneforum. Vi er kvinner- vi har mensen- og vi vil ikke ha den! ;) Er på dag 20 uten at tempen har steget då har ikke hatt EL enda (pausemnd fra pergo) men ser at seneste positive el-test jeg har fått har vært på dag 22 så håper litt fortsatt at den skal dukke opp, men ikke veldig optimistisk.. Nå er det snart på tide å gå ut i solen og grave nesa ned i gresset jeg ikke tåler, men det er jo verd nysinga å få ligge i parken i sola! ;D Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4977063-hvorfor-er-mens-nesten-et-tabuord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tilbakemeldinger damer! Moro å snakke med dere om litt annet en kun akkurat slitinga og EL og pergo også;) Flere en meg som blir triste av å se Festivalen Foreldre og barn-reklamen forresten? Kunne ønske jeg kunne dra og kjøpe vogn og vise fram magen min, men men.. Har i allefall storkost meg med sola og grilling i parken, og drakk alt for mange øl på lørdag. Første gangen på lenge jeg har undt meg det! Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme ;D

Så morsomt å lese dette! Jeg er opprinnelig fra Nord-Trøndelag og har aldri hørt at noen sier tanta om mensen før jeg så det her i dette forumet. Senere har jeg støtt på mange østlendinger (jeg bor i Oslo nå) som har fortalt meg at "alle" her bruker tanta istedet for mensen... Så nå sier jeg jammen tante Rød jeg også, det er jo et morsomt navn på en helt naturlig sak :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...