Gå til innhold

Anbefalte innlegg

idag tok jeg en graviditetstest, selv om jeg vet det er for tidlig (gått ca 7-8 dager fra el) og den var jo negativ som forventet... det er kjipt selv om jeg visste at det kom til å skje..(hadde jo et lite håp da)

Er det noen av dere andre som har testet negativt tidlig, men vært gravide likevel? Trenger litt optimisme...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4976927-jeg-mister-h%C3%A5pet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei;

det er normalt altfor tidlig å teste bare 7-8 dager over el.Selv om det er noen som tester pos.så tidlig,så er ikke det hovedregelen.

Hcg'et begynner først å stige når egget har festet seg til livmorveggen.

Dessuten er det en klar "psykisk"risiko ved å teste såvidt tidlig.Det kan bli pos.test og så viser det seg at det var et kjemisk svangerskap,d.v.s at egget festet seg-kroppen begynte å produsere hcg-deretter går egget til grunne....kjipt og trist.

Derfor: Ta en ny test på ikm-det er mye sikrere og i tillegg er det mye større sjanse for at du evt.tester pos.og er gravid!!

bare å smøre seg med tålmodighet:)

Lykke til!

Ja, jeg også!! Jeg er litt usikker på den nøyaktige dagen for IKM, for jeg hadde ikke flere el-tester igjen da streken begynte å bli sterkere, men jeg tror det må ha vært i løpet av forrige helg, så altså for en uke siden...Men jeg kan jo ta feil der, og isåfall er ikke håpet så stort, for vi hadde ikke sex etter søndagen hvis jeg ikke husker feil. Men hadde el-slim til og med fredagen, så skulle vel tro det var da?

Håper du tester positivt på ikm dagen!

Husk oppdatering:)

Annonse

Jeg har ikke testet negativt så tidlig, og likevel vært gravid (Men forrige gang jeg var gravid ventet jeg til en uke over ikm... Hvordan jeg klarte vente så lenge er uforståelig..)

Men jeg testet også tidlig, og fikk da selvfølgelig negativt resultat. Men jeg er optimistisk likevel, så jeg sender over litt optimisme-støv til deg..

Bare husk at du tok jo testen veldig tidlig, så det er jo fremdeles veldig gode sjanser for at du er gravid! De fleste tester slår jo ikke ut før tidligst et par dager før ikm...

Fremdeles lykke til!

Ja, ikke mist håpet.. Da jeg ble gravid med datteren min sist testet jeg negativt 8 dager etter eggløsningen, og positivt 10 dager etter eggløsningen... Så 8 dager etter var for tidlig for meg å teste, og det tror jeg at det er for de fleste......

La oss få høre hvordan en ikm-test gikk da, når du kommer så langt!! :0)

Nei, det er vel fortsatt et ørlite håp, men er litt redd for å håpe for mye også, jeg kommer bare til å bli så skuffa! Er vel derfro jeg testet idag, bare for å forbrede meg på at det ikke har gått veien...Men det er jo tullete det, for som du sa så er det vel alt for tidlig...Og skuffa blir jeg sikkert uansett hvor mye jeg har håpet på forhånd...Lurer vel bare seg sjøl...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...