Gå til innhold

Forbanna leieboer !!!


Chiquita Bananas

Anbefalte innlegg

Sitter her og er våken og kvalm !!

Leieboeren kom nettopp hjem med en gjeng og dem bråkte masse og ropte hallo da dem gikk forbi det åpne vinduet vårt på soverommet.

Og så........sto dem og ropte til hverandre i gangen nede og deretter satte på en film. For å si det slik han har en 52 tommers widescreen og svææææære høytalere - og det dundret og bråkte at hele etasjen dirret av bassen..Og de lo og skrek der nede...

Tantebarna mine ligger på gjesterommet og sover....

Jeg ble så forbannet at jeg bare sto og dirret da jeg skulle ta på meg klær. Sambo som er kompisen til ham, sendte en sms ned - men han hørte den sikkert ikke. Som jeg påpekte pga. lydnivået.

Rett etter startet DET spetakkelet på tv'en og han måtte gå ned - ellers gikk jeg ned og jeg skulle ikke si på en fin måte at han måtte dempe lyden...

De dempet det litt, men det var fortsatt høyt....satt i stua for jeg klarte ikke å sovne igjen. Er for sint til å sovne og kvalm .....

Siden det er stille ellers så hører jeg nesten hva dem sier - spesielt siden han ene snakker alltid høyt. Hørte dem klagde og sa at da gadd ikke dem dette hvis ikke........

Er det noe å bli sur for ??? Kommer hjem litt over 3 på natten også begynner å bråke slikt. Jeg hadde ikke tolerert det om det var bare meg og sambo - hvorfor skal vi ligge å høre på slikt når det er natt ??

Uff.....der har dem skrudd opp lyden på musikken...Er det mulig ??!!

De kan faen meg vise respekt når dem skal ha nachspiel - han bor ikke alene her !!

Av alle dager så velger de denne natten å bråke.....ellers har det ikke vært noe på mange måneder...Forrige gang tantebarna mine sov over - så hadde dem fest......akkurat den kvelden !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg håper det roes seg og du fikk sove mere i natt.

 

selv lå jeg våken fra litt før tre til litt over fem i natt, ikke pga bråk men er så forkjøla og tett i nesen at jeg ikke fikk sove.

 

jeg hadde tatt en samtale med leieboeren deres jeg, om hvor høy lyd det er akseptabelt. og hvor mangeadvarsler dere er villige til å gi før dere ringer politiet og får dem til å ordne opp for det har dere lov til.

når det med politiet er nevnt. ja det er ikke lett når det er en kompiss og det vil bli litt bråk av det. men da lærer han.

 

fester og naspil skal nabovarsles.

 

samtidig vil jeg også si at man har rett til en fest av og til . men man må ta hensyn.

 

klarer ikke leieboer å ta hensyn har dere rett til å si opp leieavtalen med han

 

neste leie avtale bør inneholde noe om hva dere forventer i forhold til slikt men dere må også følge disse reglene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

musikken ble skrudd ned tilslutt og etter en lang stund så forsvant folk.

Noen av dem sto faktisk rett utenfor og snakket, mens dem røykte og maxitaxien sto på tomgang !! Er det mulig !!!

 

Leieboeren er faktisk veldig rolig av seg og tar mye hensyn og synes det var merkelig om han snakket dritt - var nok han andre som gjorde det større enn det det var....som vanlig.

 

Morgenen etter så var leieboeren rask med å huke tak i sambo da han var i hagen og beklaget seg så masse. Hadde han visst at vi hadde småbarn på besøk så hadde han ikke tatt med folk hjem. Det er mer han å tenke :o) Han liker ikke å bry folk.....

Det er sjeldent han lager bråk og han er veldig grei å ha med å gjøre. Men i natt var jeg så forbannet pga. barna.....

Var ikke så kult da jeg endelig sovna i 5 tiden og bråvåkna av at barna hadde våknet i 8 tiden og ropte. Dem ville stå opp....

 

Det blir lettere når man har skikkelige leieboere man ikke har noe forhold til - når det gjelder regler. Men så er det kjempegreit å ha han også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...