Gå til innhold

Positiv test (clearblue).....kan jo være hormoner.....

Anbefalte innlegg

Klarte ikke å vente, tok test som ble "gravid" på under 20 sek.... Skal ta blodprøve mandag.....men holder på å tippe her.......føler meg så gravid (vært gravid 6 ganger før...) men vet jo at man kan innbille seg hva som helst....

Første IVF, tok både Gonalf 450 iu og menopur under stimulering, tar nå prometrium 600mg.... noen som har erfaring på at disse medisinene kan slå ut på test? Noen fortalte at EL-sprøyta kan gi utslag?

Skulle hatt mens i går, den er ikke kommet....så det er jo fremdeles håp :)

Lykke til med ventetiden for dere som snart skal teste og tvitvi til dere som er i full gang med forbredelsene!

Fortsetter under...

Vet bare at EL-sprøyta slutter å gi utslag etter 10 dager. Men de andre medisinene du tar kjenner jeg ikke til.

Ønsker uansett lykke til, jeg! Og satser på at hormonene ikke har noen verdens ting å si for utslaget på testen. (Jeg er litt pinglete og har droppet å hjemmetest nettopp pga. at jeg er redd for at med. skal slå ut.)

Et lite spørsmål til deg på slutten her: Du sier du skulle hatt mens i går. Hvordan regner du ut det? Regner du det som i en helt vanlig syklus og tar utgangspunkt i forrige mens eller er det noe med uttak og innsetting som må tas med i beregninga her?

Lykke, lykke til videre!! Håper at ALLE testene du svir av, om du tar flere, blir positive, og at den endelig blodprøven er kjempefin!

Hei !!

Jeg vet ikke mye om de medisinene du tar men jeg har hør tom de som er på prøverør som blir "gravide" uten at det er noe der... Men som sagt aner jeg ikke noe om det..

Du som har vært " gravid " 6 ganger burde vel vite hvordan det kjennes.. jeg har ikke vært det så jeg aner ikke..

Har du noen barn fra før??

HEI HMS!

Jeg har veldig punktlig mens og legen min sa at jeg da kunne regne fra vanlig syklus, men legen min i USA sier at mensen kan utebli pga. progestronmedisinene....legen her sier det er positivt at den ikke er kommet.

Dette her er væs så god bli gal.......

Har ikke tatt flere tester,tar med en urintest ned på mandag da blodprøven skal tas. Det kjennes bra ut der nede, hadde jeg vært gravid naturlig hadde jeg ikke vært i tvil, men siden dette er 1 IVF vet jeg jo ikke hvordan det skal kjennes ut.....

Er du en av oss i rugeklubben uke 17??? Når skal du teste? Har du hatt mange forsøk?

Lykke til, deilig vær i dag iallefall!

Annonse

Hei Silly!

Jeg har en sønn som er hardt psykisk utviklingshemmed på 10 år, etter dette har jeg hatt 2 sen-aborter i uke 17 og 12 pga syke fostere og 3 spontanaborter i uke 8. Vi fikk reise til USA for å teste mine egg så dette er min første IVF. Jeg blir veldig lett gravid ( alltid på første forsøk) men dette er liksom ikke det som er vår hindring. Våre blir veldig syke og vi synes det er nok i vår familie siden det er en arvelig sykdom som rammer 50 % av våre barn. Vi har hatt 100% negativ uttelling.....

Håper virkelig det er noe på gang nå for jeg vet ikke om jeg klarer å mobilisere flere krefter, de siste 3 årene har vært tøffe.......

Hvordan er det med deg?

Godt å ha andre å "prate" med selv om min historie er litt annerledes enn dere andres.Jeg kan jo bli gravid.... Synes det er så trist å høre om alle som sliter med å bli gravide, når det er så mange som ikke ønsker det en gang som blir på en snupp. Det står virkelig resepkt av dere som forsøker og forsøker!!!

Håper så dere lykkes alle sammen!!!!

Varm klem

Hei bbk!

Joda, jeg er en av rugeklubben uke 17, en aktiv en også, om jeg skal si det selv.. **fnis**

Dette er mitt første forsøk og jeg er fullstendig uvitende! Jeg skal teste på onsdag, men fordi jeg må sende blodprøven til Danmark (der jeg har tatt forsøket) får jeg ikke noe svar før fredag.

Jeg synes jo ikke det er så positivt at jeg har nærmest null symptomer, da, bortsett fra litt småmurring i nedermagen og korsryggen, særlig ikke siden jeg hadde noen og så har de blitt borte igjen. Det betyr jo ingen grav.symptomer og heller ingen bivirkninger av progesteronet.. Sukk.. Ja, dette er til å bli smårar av!

Hei !!

Vil bare ønske deg lykke til og håper at det går bra denne gangen..

Vi har vært prøvere i 2,5 år nå men nå får vi hjelp fra Riksen... IVF til høsten om ikke noe skjer før den tid da..

Når du sier noe om at verden er urettferdig så har jeg vært borti det ja.. Har en venninne som lett blir gravid så det forstår jeg. Det var en gang hun var helt utafor fordi hun var blitt gravid og jeg støttet henne og trøstet henne.... Samme dag fikk jeg brev fra sykhuset at min mann hadde små sjanser tilå få meg gravid.. Så ja verden er urettferdig-.... Vi som så gjerne vil ha en får ikke mens de som ikke engang planlegger og ønsker det blir gravide..

Håper virkelig at alt ordner seg for deg.

Klem

Heisann

har dere undersøkt eggene etter befruktning på at de er ok?

Man sier man har i ti dager etter EL sprøyte sjanse på feil positivt, progesteron undertrykker gjerne mensen men gir ikke falsk positiv.

Du er nok gravid, gratulerer

Jeg må sende analysen av blodprøven til USA men de gir svar samme dag så håper jeg vet på onsdag.....

Du har jo tegn på graviditet når du har murring i magen og korsrygg....det er håp!!!!!

Noen dager synes jeg at alt taler for graviditet og noen dager synes jeg alt taler i mot......hihi...like før jeg tipper nå føler jeg....godt det snart over.....ihvertfall ventetiden.....

Lykke til og tvitvi.

Ja vi undersøkte eggene etter befruktning med 2 ulike tester som er vurdert av 2 ulike leger.....hadde 2 syke egg, 2 som ikke utviklet seg og 2 jenteegg som ble satt inn. Fikk desverre ingen på frys.....Vi har vært kjempe heldige som fikk støtte til å gjøre dette, men uansett ville vi gjort det. Orket ikke flere morkakeprøver,grusomme valg, sen-aborter......

Synes dette har vært en positiv opplevelse selv om det er skrekkelig følelsesmessig berg og dal bane........ Vi har funnet friske egg og for oss gir det håp og optimisme ;)

Annonse

så stilig, du er den første jeg har hørt om som også vet hva slags kjønn du venter.

Jeg er en av dem som er sterk tilhenger av slike undersøkelser og jeg skjønner godt, at dere ikke orker mer og benyttet dere av denne metoden.

Om 9 måneder 8ca) har dere sikkert verdens vakreste jent(er)

Testet positivt på urin hos legen i dag også....nå holder jeg på å tippe av spenning her. Blodprøve kommer tilbake i morgen el onsdag.....

Det er laaangge dager dette her, dere ;)

LYkke til alle sammen!!!!

Klemklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...