Gå til innhold

Til dere som har tatt keisersnitt.

Gjest Ziva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tok keisersnitt i midten av januar. Jeg er fortsatt litt "nummen" mellom navlen og arret, men mye bedre enn jeg var. Tror det skyldes at noen hudnerver er litt irriterte. Jeg regner med at det går helt tilbake - men selvom jeg skulle forbli sånn som dette "resten av livet" syns jeg det er helt til å leve med.

Gjest irismor

Nei ingen forklaring. Fikk kun tre cm åpning og hodet datt ikke ned når de tok vannet. Kjente heller ikke at jeg hadde rier selvom det var fult utslag på "rieskalaen" på overvåkningsmaskinen. Var oppegående dagen etter snittet og reiste hjem dagen etter der. Men er vel litt redd for stingene innvendig, litt angst om at de skal gå opp. Men det skjer jo nesten aldri så hvorfor skulle det skje meg c",)

Arret er nesten grodd, men ømt.

Kan trøste deg med at det kan ta litt tid før man føler seg helt normal, men det kommer!

Hadde mitt 3. haste-ks nå 20. april så jeg bør ha god erfaring nå. Var i likhet med deg kjempenervøs første gangen mht at arret skulle gå opp, men det tror jeg skal veeeldig mye til. Har i allfall gått helt fint med meg og jeg har aldri vært spesielt flink til å ta hensyn til arret...

Har alltid opplevd en slags nummenhetsfølelse de første månedene, men dette går over og det er også mulig å bli like flat over maven igjen - trenger bare litt ekstra trening ;-) Men husk; Ingen maveøvelser overhodet de første 6 ukene og fortsatt forsiktighet (ingen sit-ups eller vekter de første 2-3 månedene, men SÅ er det fritt frem)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...