jente80_ Skrevet 6. mai 2006 #1 Del Skrevet 6. mai 2006 Hei.. Datteren min på snart 8 mpåneder vil nesten ikke ha pupp lenger. Jeg ammer hun på morgensiden/ natt, da drikker hun ivrig. Ellers spiser hun grøt morgen og kveld, frukt til lunsj, middag, og litt frukt som mellommåltid. Drikker vann til måltidene. Det som bekymrer meg mest er om hun får i seg for lite væske... Burde jeg gi mme? Hun har ikke villet ha flaske så hun har alltid bare fått pupp. Vann drikker hun av tutekopp? Er det noen med lignende erfaring? Noen tips? Hun har våte bleier, men de er ikke kjempe tunge. Virker igrunnen fornøyd men... Hadde hun drukket viss hun var tørst? prøver å amme flere ganger om dagen men hun vil ikke ha... Kan ikke tvinge hun heller...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4974687-jenta-mi-p%C3%A5-8-mnd-vil-ikke-ha-pupp-lenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. mai 2006 #2 Del Skrevet 7. mai 2006 Har det akkurat som deg. Bare at jenta mi har begynt å bite i puppen i tillegg.Jeg ringte helsestasjonen før helga og helsesøstra menta at hun sikkert fikk nok væske og at jeg bare måtte forstsette for å beholde melka. Men kjenner at det nesten ikke er noe der lenger. Og jeg klarer ikke få henne til å drikke vann nesten ikke. Så jeg vurderer å gi tilegg, kanskje en eller to ganger pr dag sånn at jeg veit at hun får i seg litt væske i allefall. Her er det nokså tørre bleier, ikke nattbleien er våt engang(nesten ikke) Men når hun biter er det helt håpløst...Det er jo så vondt at jeg hyler.Denne helga har alt blitt mye værre, vil nesten ikke ha om morgenen engang. Huff, hun er ikke vant til flaske heller, så jeg veit ikke hvordan det går. Og her er det ikke er søndagsåpne butikker, så jeg håper virkelig hun vil ha litt pupp i dag. Får jo ikke tak i mme. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4974687-jenta-mi-p%C3%A5-8-mnd-vil-ikke-ha-pupp-lenger/#findComment-4976884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mom Skrevet 7. mai 2006 #3 Del Skrevet 7. mai 2006 Gutten vår var såvidt 7 mnd da han en dag ikke ville ha pupp lenger.. Og han ville ikke ha mm fra flaske, kopp eller glass heller. Og ihvertfall ikke mme, er du gal..? ;o) Jeg prøvde en hel uke og tilbydde pupp av og til, men han tok den aldri igjen. Jeg pumpet i begynnelsen for å holde produksjonen oppe, men orket ikke holde på sånn. Han drakk heller ikke vann, så vi var bekymret. Men nå "drikker" han vann fra skje, det er det eneste som er greit.. Kresen unge..? Hi hi.. ;o) Hadde selvfølgelig vært en fordel å ammet lenger, hadde jo også tenkt til det, men han ville bare ikke. Gi mme hvis jenta di vil ha, det er bra for henne. Og nei, tvinge så store babyer til å amme, det nytter ikke, det har jeg prøvd.. ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4974687-jenta-mi-p%C3%A5-8-mnd-vil-ikke-ha-pupp-lenger/#findComment-4976915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente80_ Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 7. mai 2006 Uff er fælt å si det, men det er litt godt å høre at andre og strever Jeg hadde liksom tenkt at man ble sikrere etterhvert, men det dukker bare opp stadig nye spørsmål og bekymringer. Datteren min har ikke fått tenner enda så jeg slipper heldigvis bitingen, men hun klyper med 2 fingre og synes det er fryktelig morsomt..... Tenkte jeg skulle ringe helsestasjonen i morgen.. Har forsøkt å gi hyppige slurker med vann i mellom måltidene og i dag. Tror vi bare må huske på å gi de ofte når det er så varmt. Har prøvd å amme i dag og uten hell.. Lagde mme, drakk kanskje 4 slurker av kopp,... tror igrunnen det var mest fordi det var en ny, tøff kopp som det var gøy å bite litt på..... hmmmmm Ja ja lykke til til alle dere andre i samme situasjon. Det går seg vel til? Er det noen som vet hvor mye en baby på 8 mnd skal ha av væske i løpet av et døgn? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4974687-jenta-mi-p%C3%A5-8-mnd-vil-ikke-ha-pupp-lenger/#findComment-4979716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #5 Del Skrevet 7. mai 2006 Ja, det er godt å se at det er flere. Min er 7,5 mnd.Er det ikke en dl pr kg eller deromkring,da? I allefall 5-6 dl. Og det er nok ikke i nærheten her. Jeg vil så gjerne amme men noen ganger tenker jeg: hva er det jeg holder på med? Nærmest tvinger henne til å ta puppen. Hun skriker og vrir seg unna og hyler. Men holder jeg på lenge nok gir hun seg og tar pupp likevel...Derfor skal jeg også prøve mme, det får heller være at melka forsvinner. Jeg vil ikke "krangle" med babyen min mer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4974687-jenta-mi-p%C3%A5-8-mnd-vil-ikke-ha-pupp-lenger/#findComment-4979940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå