Gå til innhold

Er dette normalt? Er blitt helt ødelagt der nede etter fødselen..

Anbefalte innlegg

Fødte for drøye 6 uker siden og nå skal liksom alt ha gått tilbake til normalen. Ble tøyd, revnet og klippet, og hadde en lang og tøff fødsel med veldig lang trykketid (80 min) men alt er grodd nå, og jeg kniper og kniper så godt jeg kan hver dag. Nå er problemer med hemorrider og urinlekkasje stort sett i orden igjen, men jeg ser at skjeden ser helt ødelagt ut! Der det før var et lite hull jeg kunne knipe igjen, er det nå et STORT hull, jeg kan ikke knipe igjen åpningen, og jeg ser at skjedeveggene "henger ned" inni hullet... HJELP! Blir jeg slik? Trenger råd...

Fortsetter under...

har du vært på 6 ukers kontrollen enda? (etterjskken hos legen?) be da om at de tar en GU og fortell at du ikke føler ting er som normalt og hør hva dem sier der, bedre råd kan jeg desverre ikke gi...

Fortsett knipingen. Du har jo selv erfart at det hjelper og det vil fortsette å hjelpe. Kroppen trenger tid for å normalisere seg, men det er ikke sikkert at du vil bli seende ut som før du ble gravid. Graviditet og fødsel setter sine spor på kroppen, slik er det bare. Det er skrevet mange innlegg under samme temaet under mammas kropp-forumet. Sikkert verd å lese!

Tror de fleste får litt av et sjokk når de studerer underlivet etter fødsel. Trøsten er at det som oftest retter på seg og alt blir som normalt. Hør med legen på 6 ukes kontroll. Jeg synes jeg ble noenlunde normal førsta 1 år etter fødsel. Hadde og en kjempehard fødsel med vakum og lang trykketid. Knipe klarte jeg ikke i det hele tatt, føltes det som. Fortsatte likevel å knipe etter beste evne, etter hvert rettet det på seg. Men det tok sin tid, som sagt. Var også hos gynokolog for sikkerhets skyld. Han sa det burde rette seg opp etter halvt år.

Etter seks uker hadde jeg det som deg, trodde at jeg var "ødelagt"...

Hadde en tøff fødsel, legen sa tilogmed at hun frarådet meg til å få et barn til med det første.

Likevel oppmuntret hun meg til å ha sex tidlig.

Jeg gruet meg .. Men til min store overraskelse var det slettes ikke vondt eller ubehagelig, men deilig!

Ja mannen min sa også at det nå er blitt enda bedre å ha sex med meg.

Jeg forstår ikke at det er mulig og jeg sier ikke dette for å provosere noen, men sexlivet er faktisk blitt ennå bedre etter fødselen.

Mitt råd er knipeøvelser...og tidlig sex debut etter 6 uker.

For noen kan det være vondt og uvant, men har man tolmodighet er det til det beste å teste ut at man faktisk virker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...