Gå til innhold

Blir stresset jeg altså....

Anbefalte innlegg

Jenta mi er to måneder og en uke, men viser ikke spesiellt mye interesse for lekene på babygymmen. HUn kikker litt på de men gjør ingen antydning til å dunke på de. Hun følger heller ikke ting med blikket helt over til begge sider. Hun har tydelig høyre som god side, og blir sint når jeg vil ha henne mot andre siden. MEn snur hodet begge veier når hun sover. Bør jeg være bekymret og ta kontakt med fysio på helsestasjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4974459-blir-stresset-jeg-alts%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke du skal stresse dette ennå. Hun er jo liten enda, og det er veldig stor forskjell på når de klarer å gripe, følge en gjenstand med øynene osv.

Men - hvis du er veldig bekymret, kan du jo ta kontakt med hs for å snakke med dem om det - om ikke annet for å bli beroliget :-) ofte kan det hjelpe med en prat og få en bekreftelse på at ting er i orden.

Min datter lå også bare på høre siden når hun var våken, og det virket som on hun ikke klarte og legge hode til venstre...

Men jeg fikk beskjed om på helsestasjon at jeg skulle prøve og stimulere henne til og se til venstre...

Jeg stresset ikke no med det men plutselig så gikk hode begge veier, hun var akkurat sånn som datteren din som la hode begge veier i søvne...

Ta det med ro du men jeg skjønner at du blir frustrert...

Det med hodet ville jeg fått sjekka. Ene min snudde hodet mest til ene siden, å måtte ha behandlig. Selv om vi var obs på det siden tantungen min som er 5mnd eldre hadde vært til behandling for det samme like før. Min snudde også hodet begge veier når han sov, men var likevel 'hardt angrepet'. Var et par mnd til fysio til behandlig, med behandling 2ganger i uka.

Annonse

hei! sønnen min på 3 mnd har høyre side som favoritt side, han ble illsint når vi prøvde å få han til å se til venstre. nå har det utviklet seg såpass at vi måtte til fysio terapeut, de rådene vi fikk var dette:

* sett noe hvitt og kjedelig ved høyre side, og masse farger og moro ting på venstre side.

*snakk alltid til barnet fra venstre side.

* når h*n sover, legg en form for forhøyning på høre sdie, slik at barnet ikke klarer å snu hodet til høyre. ( men kunn ved hodet, ikke slik at hele kroppen ligger på siden)

* tren ekstra godt på magen, det hjelper veldig

lykke til da! Nias er allerede mye bedre nå =) så disse tingene hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...