Gå til innhold

Juni: Hvordan er blodtrykket deres?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Mitt har variert mellom 80-95 over 60-75, så det er jo ganske lavt, er det ikke? Merker at jeg blir uvel&svimmel bare jeg anstrenger meg bittelitte grann, f.eks går opp en trapp.

 

 

Hadde vært interessant å sammenlignet med dere andre juni-jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres litt lavt ut ja, men det spiller visstnok inn hva du var på første kontroll og hvor mye det varierer ut i fra det.

Selv var jeg120/60 på første kontroll og har siden variert mellom 100/75 - 130/70, det er visstnok veldig normalt ut i fra utgangspunktet. HB´en min derimot var ganske lav sist på 9,4 var da 11,2 to uker tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 110/70 på første kontroll, så det er jo ikke så vanvittig endring da egentlig.

 

Lurer på hva som er bra sånn generelt sett, ikke nødvendigvis mens man er gravid. Dette er jeg ganske grønn på! Høyt blodtrykk får man vel ofte hvis man er overvektig el har veldig dårlig kosthold? Men det er jo ikke bra med for lavt heller? *gruble litt*

 

Hb'en min var 12,2 første gang, og ved 28-uker var den 10,6.

Hva betyr disse tallene da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mitt blodtrykk var 118 over 58 nå sist, og hun sa det var helt ok. Hb er vel blodprosenten??? Min er 12.0 nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt har liggi på ca 120/50-55 hele tia.........

Nå ligger det plutselig på 140/90..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt lavt. Kan jo være at du har lavt fra før. Vet ikke om du vet det..

Er også noen som får lavt BT under svangerskapet. Det er ikke så rart at du vil merke svimmelhet.

Mitt var på første kontroll 120/75. PÅ siste kontroll var det 115/70, var da i uke 32. Har gått litt ned, men ikke mye.

Da jeg var der i uke 32 sa jordmor at jeg hadde fått Tachycardi som er høy puls. Hørtes ut som det var normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blodtrykket mitt lå sist på 90 /45 og det er veldig lavt. For jordmor mente jeg burde være forsiktig når jeg dusjer osv.. for blir så lett svimmel...

 

Blodprosenter var på 9,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt har ligget på ca 90/60 igjennom hele graviditeten til nå, men har steget til 100/60 fra forgje måned. Det var verst i begynnelsen for da var jeg veldig mye svimmel, har vært mye bedre siden etter jul.

Jeg har nå en uke igjen til jeg regnes for å være høygravid....jippi!!! med termin 23 juni. Hadde mens terminen min stemt hadde jeg vært høygravid fra idag, men jeg må nok pent vente i en uke til:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget på 100/60 sånn ca hele svangerskapet og merker at det er lavt, er mye svimmel og uvel... Skikkelig ubehagelig, men bedre enn høyt blodtrykk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...