2 Hærligheter! Skrevet 6. mai 2006 #1 Skrevet 6. mai 2006 Hei...Hørte fra noen at man ikke skulle bade di 2-3 siste månedene i svangerskapet... Stemmer dette? vet det har noe med infeksjonsfaren å gjøre,men har liksom ikke hørt om det før nå... klemmer
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 6. mai 2006 #2 Skrevet 6. mai 2006 Hei ! Så vidt jeg vet kan du bade helt til slimproppen løsner.. og det er ofte ikke før et par uker før fødselen... men du kan bade helt til den løsner
Beate fikk Filip 7.8.06 Skrevet 6. mai 2006 #4 Skrevet 6. mai 2006 Har aldri hørt at du ikke kan bade.... er vel helst boblebad ol du bør holde deg borte fra!!! Har planer om å bade i sommer jeg iallefall, hvis ikke besvimer jeg av varmen............
Happy Ignorant Skrevet 6. mai 2006 #5 Skrevet 6. mai 2006 Er ikke farlig å bade hverken i boblebad, badekar eller havet før vannet går eller slimproppen løsner. Først da er det fare for infeksjoner, ifølge jordmor.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #6 Skrevet 7. mai 2006 ...og når den løsner er fødselen snart igang.... Her er det tilbud om vanntrim i sykehusets basseng helt til en mnd før termin, så til da er det sikkert greit! ....så lenge slimproppen er på plass!
AE84 Skrevet 7. mai 2006 #7 Skrevet 7. mai 2006 det anbefales å holde deg borte fra boblebad pga mye bakterier selv om det er renset...men har ikke hørt noe om bading utenom...
Gjest 5 andre Skrevet 7. mai 2006 #8 Skrevet 7. mai 2006 La inn svar på feil link først, prøve riktig nå: :-) Dette står her på uke 27: Det advares mot å bruke boblebad fordi når du er gravid kan blodtrykket ditt lettere bli lavt, enn ellers. Dette kan føre til at du besvimer. En annen ting er at offentlige boblebad ofte er fulle av bakterier uansett hvor rengjorte de er, en unødig risk og ta. Men bading i basseng er da mange godt gravide som gjør, som behandling / trening ved bekkenløsning bl.a. Har hørt at man skal unngå dette de aller siste ukene, fordi slimproppen kan ha gått og man kan ha begynt å få åpning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå