Anonym bruker Skrevet 6. mai 2006 #1 Skrevet 6. mai 2006 Jeg er interessert i aa hoere hva andre mener om denne situasjonen: Det er loerdag og partneren din er paa kveldsjobb. Du skal ha en stille kveld hjemme med smaatassen din paa to aar. Du gleder deg til fred og ro og kanskje skal du studere litt naar soennen din har sovnet. Saa blir du fortalt (ikke spurt!) men bare fortalt, at klokken halv aatte paa kvelden kommer svogeren din med tantebarnet ditt paa to aar, han skal legge han til sengs og bli der til han (veslegutten) sover, saa skal han ut paa pub'en.. Husk: ingen har spurt deg om du kunne tenke deg aa sitte barnevakt; det er bare tatt for gitt siden du likevel sitter hjemme med eget barn. P.S! Det er svogeren din sin tur til aa ha soennen sin paa overnatting hjemme hos seg selv denne helgen - (foreldrene er separert og svogeren har soennen sin paa overnatting to netter hver mnd.) Mammaen er ogsaa ute paa pub'en og har gjort det klart at det ikke er hennes ansvar aa passe gutten, men pappaens. Det er hans helg. Hva ville dere ha gjort? Det er ikke foerste gangen dette har skjedd, og naar jeg sier at jeg ikke oensker aa ha ansvaret for barnet deres, saa blir jeg fullstendig ignorert baade av moren og faren, "for jeg er jo likvel hjemme med eget barn." - og ingen av dem vil bli hjemme aa se etter det selv. Naa er jeg saa lei at jeg vet ikke hva jeg skal gjoere! Det gode humoeret mitt er borte, og veslegutten min har faatt en mamma som er i daarlig humoer og har mistet gloeden.... Noen?
Nickeløs Skrevet 6. mai 2006 #2 Skrevet 6. mai 2006 Heeeeeerregud, det der må du slå ned på med en gang! Hadde vært noe annet om han hadde spurt pent noen dager i forveien pga noe SPESIELT... Men når han dumper ungen hos deg den ene helga han har barnet sitt fordi han skal på PUBEN hadde jeg takket nei... Enkelte er bare ikke oppdratt hjemmefra, og tror de kan buse fram som de vil hos andre. Når de er så frekke at de ikke aksepterer hva du sier, hadde jeg vært frekk tilbake regner jeg med. Jeg er enig i at det ikke er morens ansvar, ettersom det er farens helg, så derfor er det han du må sette på plass. Han har vel allerede dratt nå, men når han evt kommer og henter ungen i natt eller i morgen tidlig, gjør du det klinkende klart at du ikke er dumpingplass for ungen hans. Under andre forutsetninger hadde du kanskje ville strukket ut en hånd, men i dette tilfelle skal du ikke finne deg i det. Det er du som blir overkjørt og ignorert. Sett ned foten nå! Og er han så frekk at han gjentar seg siden en gang hadde jeg låst døra. Det er ditt hjem er det ikke? Lykke til... : )
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Herregud jeg hadde nektet å gjøre det. Gjett om du blir tatt for gitt. Sett ned foten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå