Gå til innhold

Ammeinnlegg & brystinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde ull innerst jeg ja, men det var midt på vintern, og brystknoppene mine frøs bare ved tanken på minusgrader... Men hvis du allerede har sopp (evt annen infeksjon) skal du ikke ha det innerst. Jeg brukte gaskluter inni bh'en og ull utapå jeg..

Jeg begynte med ull ammeinnlegg på sykehuset ( var visst litt hyper. redd for betennelse etter mange skrekkhistorier),. det var ingen der som sa jeg burde ha noe mellom brystet og innleggene. Fikk soppinfeksjon som jeg slet med i 8 uker.Hadde jeg bare visst det.... Sier til alle jeg treffer at de ikke må ha ullen helt inn til huden, for dette styret unner jeg ingen.

det kommer an på hva slags ullinnlegg en bruker. Ubehandlet ull inneholder lanolin, ullfett, som er selvrensende, det bryter ned bakterier - dermed blir det ikke bakterievekst i ullinnlegget selv om en lekker melk. Det erved soppinefksjon at man skal bruke noe imellom brystvorte og ullinnegg. les mer om dette på nostebarn.no

Men obs alle ullinnlegg er ikke ubehandlet. Hvis du ikke har sopp eller barnet har trøske kan du godt ha ullinnlegg rett på, hvis de ikke er ubehandlet kan innleggene vaskes godt, bør tåle kokvask

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...