Gå til innhold

Noen her som har barn med 1 år og 4 mnd mellomrom??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har et barn som snart er 8 mnd og er gravid igjen :-) Det var veldig planlagt (nr 1 er supergrei å ha med å gjøre) Men synes jeg får endel negative tilbakemeldinger fra venninner om at det kommer til å bli fælt med 2 barn så tett..... Jeg tenker heller at det blir slitsomt en periode, men at de samtidig får mye glede av hverandre og kan leke sammen og underholde hverandre. Noen med erfaringer på dette???

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring selv,men min søster og jeg skiller 1 år og 4 mnd.Hun ble født i des 72 og jeg i april 74.Mamma har aldri sagt at det var vanskelig eller tungt på noen måte,selv om hun selvfølgelig var sliten til tider.Og den gangen var det tøybleier og andre ting som kanskje ikke er fullt så lettvint som i dag.Jeg er også av den oppfatning at det er greit å få to stk tett etter hverandre,men dette er selvfølgelig opp til hver enkelt.Vil bare ønske deg lykke til:)

Blir litt større avstand her ja.. 19 mnd mellom dem blir det. Men her hadde folk nesten forventet det ;) Men ja vi har fått høre vi er gale også...

Jeg har to søstre. Storesøster er 2 år eldre enn meg og Lillesøster 1 år og 17 dager yngre hehe.. Å livet med så tette søsken har vært kjempe hærlig.. Så anbefaler å få tette barn for barnas del... ;)

Lykke til, blir nok slitsomt men utrolg gøy også ;)

jeg har 16 mnd mellom min nr 2 og nr 3 og nå nor han er 2år og 9 mnd og hun 17 mnd leker di veldi fint sammen di har samme språk og kan snakke med verandre det er 2 år og 10 mnd mellom nr 1 og nr 2 men di har ikke hatt no glede av verandre enda for elste mann som nå er 5år og 7mnd synes lille bror bare er iriterende.venter nå nr 4 og det blir ca 17-18 mnd alt etter når den kommer er 2 dager på overtid.så jeg synes det er bedre å ha liten aldersforskell enn stor.

lykketil.

Hei jeg må bare skrive til deg jeg har selv2 barn med 15mnd mellom og

jeg fikk også mye dårlig tilbakemelling av mine venner,

godt at min mor (som jeg gruet meg til å fortelle til) var positiv.

Når jeg nå ser på video da jeg fikk min andre at gud så liten min første var men dem forstår veldig mye dem små.

Jeg forbredde veldig mye på at babyen skulle komme til min første,

at nå må du gå(selv) dit for mamma må bære babyen(brukte dukken i førsten)

og at hun fikk flaske/kopp med drikke+en bok eller leke mens jeg satt og ammer babyen.

Jeg kan jo si det gikk i ett men du for en rutine,vi slet mest i førsten babyen skrek på natten at vår første våknet(bare forbred din mann!!!)

Men det har godt så bra,barna mine er så gode venner(to jenter da)

min første er forsatt veldig flink å ta seg av søstra si.

Eneste som jeg syndes var slitsomt(som jeg egentil hadde glemt nå)

var når dem begge var i trassalderen.

Lykketil det går så bra...

Annonse

Ville bare sende deg en liten gratulerer og lykke til-hilsen! Har to barn med 18 mnd mellomrom, og anbefaler "tette" søsken på det varmeste! Klart den første tiden var slitsom, men det går veldig greit når man er to om arbeidet og er innstilt på at det er en forbigående fase der egne interesser ikke har førsteprioritet... I og med at den eldste bare var 18 mnd slapp vi helt søskensjalusi, og de fikk raskt mye selskap av hverandre. Nå er de bestevenner og mangler aldri noen å leke med!

Jeg har også ei jente på snart syv mnd. Og er gravid igjen.Det var ikke planlagt, men ikke ett uhell heller.. Muligheten lå jo der.. De blir jo veldig tette.. Har ikke sagt noe til noen ennå.. Eller bortsett fra jentene på barselsgruppa mi.Tør ikke slippe jublene løs ennå, siden det er veldig tidig i svangerskapet.

Hvordan er det med deg??

Hei Jeg får barn med 1 år og 1 eller 2 mnd mellomrom. Har en kjempe grei jente på 13 mnd og går nå og venter på at lillebror skal komme ut! Har også opplevd at veldig mange sier at vi aldri kan få en grei en til, og bare vent til neste mann kommer, da skal dere få oppleve hvordan det er å ha barn.... Og så da, vi har jo en som er kjempe enkel, så det må vel gå greit å kombinere med en som kanskje ikke blir like grei å ha med å gjøre. Og hvem har bestemt at det nødvendigvis må bli en bestemt og "vanskelig" baby. Synes ikke man skal ta noen sorger på forskudd, og skulle det bli en tøff en så er vi jo heldige og har en som ikke krever så mye fra før. Hadde jo vært verre med to "vanskelige" barn så tett. Jeg synes det er unødvendig å være så negative. Jeg vet det blir strevsomt i starten, men jeg gleder meg ved tanken på at de mest sannsynlig kommer til å få stor glede av hverandre i oppveksten! Dessuten tror jeg vi vil få det igjen ved at de leker sammen og dermed blir mindre masete på foreldrene. I tillegg kan vi som familie gjøre mye mer sammen da begge barna vil være mer på samme nivå. F.eks. begge sitter i pulk samtidig og begge vil kunne lære å stå på slalom samtidig etc. Gleder meg jeg! Er innstillt på at dette kommer til å gå veldig bra uansett hvordan lillebror blir som person!

Lykke til!

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg har en gutt på 8 mnd. og venter en liten i januar. Blir 1 år og 4 mnd. mellom dem også.

Har heldigvis bare fått positive tilbakemelding så langt jeg. Men er jo bare nære venner og familie som vet det ennå.

Tror nok det kan bli tøft i starten.. men når de blir litt eldre vil de jo få masse glede av hverandre. Så håper spiren min holder seg godt fast jeg.. så jeg kan få en liten til i januar.

Masse lykke til nanna76!!!! Går helt sikkert kjempefint!!!

Ikke noe å bekymre seg over. Det blir mye jobb men også mye glede. Vi har 12 og en halv måned mellom nr 2 og nr 3. Venter nå nr 4 og gruer meg litt til nattevåken igjen. Ellers er alt bare fryd og gammen ;-)

Har også termin i januar. Storesøstrene er nå 9 1/2, 2 1/2, og 1 1/2 år. Den største er kjempeflink til å passe småsøstrene sine.

Jentene er blitt flinke til å leke sammen det siste halve året. men de er også eksperter til å finne på "hyss". To hjerner jobber bedre enn en vet du..........

Jeg har en sønn på 8 mnd og er gravid i 6. uke. Termin i januar 2007.

Tror nok det kan bli tøft i starten,men skal planlegge rutiner og tilrettelegge mht å få litt hjelp om det trengs i starten.

Tror det er veldig fint for barna å være så tett i alder.

Og greit for oss å bli ferdig med det ;)

Lykke til til dere andre !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...