Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Har gutt på nesten 9 mnd og han har fått mme på natt ca kl 23 og kl 2-3 og mm ca kl 5. Litt slitsomt og ønsker å venne han av med dette. Han spiser tre grøtmåltider + middag på dagen og får flaske på kvelden ca 20 før han sovner og litt pupp innimellom så ernæringsmessig trenger han ikke akkurat nattmat, er nok mye for kosen. Tenkte å gi han siste flaske ca 23 og så ikke igjen før ca 7. Er det ufornuftig å gikl 23? Vil dette gjøer han "forvirret", altså han får mat av og til på natten, men ikke hver gang han ønsker liksom. Han kan kanskje ikke skille mellom kl 23 og 3? Bare lurer og er VELDIG takknemlig for råd. Er ganske trøtt... Men på dagene er han smørblid, og det er jo deilig:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4973778-avvenning-p%C3%A5-natt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg avvente jenta mi på (nå) 8 mnd, i påsken. Hun pleide da å våkne 2-3 ganger mellom 1930 og 06. Jeg bestemte meg en kveld jeg satt og ammet kl 2130, at neste gang,så får hun kun vann. De to neste oppvåkningene fikk hun vann, og roet seg/sov igjen etter ca 50 min. Natten etter sov hun rundt, og 3 natten fikk hun vann når hun våknet (2 ganger). Gikk mye bedre enn forventet. Så jeg ville ha kuttet alle nattmåltidene hvis jeg var deg. Han klarer seg fint uten når han får så mye fast føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...