Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg spurte legen om hvordan jeg skulle forholde meg til koffein og alkohol, og han sa alt med måte...

2 - 3 enheter går sikkert fint.

For min egen del kuttet jeg ut alkohol, og minimerte koffeinbruken da jeg brukte Puregon. Det er jo giftstoffer som man tilsetter kroppen...

Puregonen har jo med eggutviklinga å gjøre, så da ville jeg ikke risikere noe.

Lykke til c";)

Jeg fikk besjed om å holde meg helt unna alkohol i hele prosessen, fra jeg begynte med spray. Grunnen er at det skjer så mange fin fine prosesser i kroppen som kan bli forstyrret av alkohol. Jeg ble overrasket, men skjønner det egntlig nå som jeg har fått innblikk i og større forståelse for alt som skal "klaffe" før endelig befruktning og graviditet. Jeg lyttet til rådet og holdt meg helt unna alkohol. Hvis du er i tvil, ville jeg ha kontaktet ivf enheten og forhørt meg nærmere.

Uansett, lykke til!

Satte min fjerde dose purgon for noen timer siden, og har kost med meg en øl etterpå. Vet det er en del som avstår fra alkohol i forbindelse med IVF behandlingen, men for meg er det viktig å leve så normalt som mulig. Dette innbefatter en øl, og et glass rødvin inni mellom.

Vi gjennomgår IVF er at mannen har forferdelig late svømmere, og at det ikke er noe gale med meg. Hadde jeg feks slitt med EL, hadde jeg kanskje vært mer forsiktig.

Det kommer vel an på hva er komfortabel med... Må nok innrømme at jeg drikker kaffe som aldri før og. Burde vel kanksje kutte litt ned på koffeinen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...