Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tok prøver på sykehuset i februar, dem viste at jeg hadde eggløsning den mnd. Men etter det så har jeg tatt eggløsningstester i 2 sykluser og jeg får ikke noe sterkt strek der ikke (har røvd QR og billigtester).... Er det noen andre som har vært borti dette? Det er mye som tyder på at jeg har veldig sen eggløsning noen ganger. Var på UL noen få dager før mens i jan/feb og da sa legen at det så ut til at høyre eggstokk akkurat skulle slippe eller akkurat hadde slippt et egg. Så nå tar jeg bare eggløsningstester hele syklusen ut for å se. Har regelmessig mens hele tiden så jeg skjønner ikke at at ikke eggløsningen skulle være regelmessig den også.

Ble litt langt dette, unnskyld.

Jeg har forresten nytt nick. Var så lei hele greia med SA og MA så jeg begynner på ny kule med nytt nick og positive tanker :)

Fortsetter under...

Når på dagen tester du? Noen har såpass kjapp LH-stigning at dersom de måler med morgenurin kan de misse den... Eggløsning forekommer vanligvis ca mellom kl 16 og kl 19 på dagen, så dersom du tar eggløsningstestene på ettermiddagen er det større sjanse for å få utslag. På billigetester fikk jeg aldri fullt utslag (ble ganske sterk strek, men aldri like sterk som kontrollstreken), men hadde el alikevel (vet pga temping).

Lykke til videre!!

takk for svar Zoomer!

Jeg pleier å teste om ettermiddagen sånn 17-18 tiden. Prøvde også å teste 2ganger om dagen i helgen. Men siden du hadde eggløsning med litt svak strek så kan det jo hende at det er så for meg også. Jeg håper på det.... Svak strek fikk jeg når jeg "burde" hatt eggløsning i alle fall. Vi passet på da så da er det bare å krysse alt som er og vente... En del produserer jo for lite LH-hormon for å i det hele tatt få utslag men kan allikevel ha "bra" eggløsning.

Ja ja... Hele greien er et mysterium og det største mysteriet er når det faktisk blir barn til slutt. Kroppen er jo helt fantastisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...