Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min på 6 mndr har ikke hatt no bæsj i bleia på tre dager mot vanligvis daglig. Siste bleia det var bæsj i var det bare en hard klump. Nå trenger jeg gode råd for å få ting i gang igjen her. Han spiser som en helt, så noe må jo komme ut igjen... ;) Han får daglig tran og sviskesaft uten at det har hjulpet nå. I tillegg har jeg prøvd å ta tempen på ham. Noen andre tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4972947-tips-mot-hard-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som hjalp oss å få fart på systemet var å koke svisker og så mose de med stavmikser. Blandet ut sviskegrøten med litt av kokevannet slik at konsistensen ble fin og flytende. Ga henne det på kvelden og morgenen etterpå kom det i bøtter og spann.

En t-skje malt i et av de daglige grøtmåltidene hjelper å holde magen myk, men man skal være litt forsiktig med malt etter at tennene er kommet fordi det er så søtt.

Husk forresten å gi vann ved siden av grøten, så blir det lettere å fordøye maten.

Sviskemos som beskrevet over funker fabelaktig her også!

En gang var hun helt tett i magen - grein når hun prøvde å presse ut noe. Da tok jeg litt soyalolje i en sånn sprøyte som vi hadde fått på helsestasjonen til å gi sukkervann med. Sprøyta soyaoljen opp i rompa hennes (halvfull sprøyte) - og 20 min etterpå så kom det endelig ut!

Dette kan jo være et tips om det blir skikkelig krise.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...