Gå til innhold

Jeg blir gaaaal snart... (ang. sparking)

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 21!

Problemet er knøttet i magen. I uke 18 og 19 var den aktiv. Kjente hver dag spark 2-3 ganger om dagen. Men nå i uke 21 så er det blitt meeeget rolig. Kjenner bevegelse maks en gang om dagen. I går kjente jeg ikke bevegelse i det hele tatt, bortsett fra tre små knuff klokka halv to i natt. I dag er det "dødt" igjen!

Og ja, jeg har prøvd kald saft, kaldt rent vann, is, sjokolade, middag.

1. Mai på kvelden ringte jeg sykehuset og spurte om jeg kunne få komme og roe nervene, og det fikk jeg. Da hadde barnet det akkurat som det skulle ha det. Men nå fem dager etterpå er nervene der igjen. Jeg er jo helt overbevist om at det er noe galt.

Jeg ringer ikke sykehuset hverken i dag eller i morgen, den "kvota" har jeg brukt opp for denne uka. Og ettersom det ikke er noe de kan gjøre for en liten tass på 21 uker så er det vel bare å vente til man kjenner det beveger seg igjen nedi der.

Men er det ingen andre her som har det litt på denne måten da...???Synes alle kjenner bevegelse hver dag mange ganger og barnet turner og herjer voldsomt.

Hjelp psyken min litt... vær så snill.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4972679-jeg-blir-gaaaal-snart-ang-sparking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

de får jo ikke noe ordentlig søvnrytme før ca uke 20-21, så det er ikke så rart om babyen bruker litt tid på å innstille seg til sin "normal". Selv er jeg 20+0 i dag og kjenner absolutt ingenting:( Men regner med det kommer snart.

Et tips kan være å kjøpe Babywatcher, en liten doppler som du kan høre fosterlyd med. Jeg syntes den var veldig kjekk i perioden før vi fikk UL for å vite at det faktisk var liv (for da følte jeg meg veldig lite gravid), og bruker den også nå hvis jeg vil vite om alt er ok (ca en gang i uken).

Sjekk babywatcher.no eller kjøp brukt.

Ja, har tenkt tanken på å investere i en babywatcher. Men er redd det kan gjøre meg kjempeengstelig om pulsen varierer veldig på barnet, eller jeg ikke hører hjertet fordi den ligger slik til at det blir vanskelig osv osv. Men det er jo ikek behagelig å gå å være så engstelig som jeg er nå heller.

Hei hei Steinbukk77:

Jeg har også kjent masse bevegelse hver dag, men nå de to siste dagene har det vært nesten ingenting. Det føles litt ekkelt, men har hørt at han kan snu seg og slikt. Så kanskje de bare ligger i en litt annen vinkel og sparker innover slik at vi ikke kjenner like mye nå? Er bare 22 uker og man skal ikke kjenne spark hver dag før i uke 28, så tror ikke vi trenger å bekymre oss så veldig... Selv om jeg må innrømme at jeg liker det bedre når han er aktiv, jeg også:)

Hei... Urk,ikke gøy å være bekymret...

Ang bevegelser,så er det ikke før den siste uken at jeg virkelig har begynt å kjenne romstering. Tidligere har jeg kjent kråkestuping inni der når vi har vært på konserter og sånt,men ellers helt stille. Opptil nå så har det kunnet gått dager mellom at jeg kjenner noe. Har akkurat begynt uke 22... Og jenten vår er visst en av de aktive...

Det kan være at du har en liten en som er bedagelig anlagt og har roet seg litt... Det blir du sikkert superglad for når vi andre går rundt med brukne ribbein etter superspark om noen måneder ;)

Nå er dette min første,så ekspert er jeg ikke. Men har skjønt at det er veldig forskjellig hvor mye folk føler romsteringer og når man føler dem... Alt er helt sikkert i skjønneste orden nedi der, legene fant ikke noe gale...Og du har jo ikke andre symptomer på noe galt? (kvalme,blødninger etc) . Kanskje nurket ditt merker at du går rundt og er bekymret,og dermed ikke lager like mye leven som h*n vanligvis gjør? Vet aldri :)

Bekymringer er ofte en vond sirkel,man snurrer seg inn i dem og de blir større og større... Har du andre du kan ringe enn sykehuset? Jordmoren eller fastlegen din? Du trenger fagfolk til å berolige deg :)

Rent bortsett fra det- så er jeg sikker på at alt er i orden med nurket ditt... Og at vi kommer til å gryle om kapp om noen måneder ;)

Takk takk alle sammen.

Jeg skal til jordmor på onsdag, så jeg skal prøve å holde meg til da.

Jeg håper jo at det står bra til der inne.

Og at jeg får et bedagelig barn blir jeg ikke overrasket over. Er en bedagelig dame jeg også. Ikke lat, men tar ting litt som det kommer. Derfor overrasker det meg også at jeg er så "ute av balanse" nå.

Men vi mistet i uke 21 sist og det er derfor jeg er helt på bånn psykisk nå! Vi får god oppfølging fra lege, jordmor og sykehus.

Annonse

ååh... Da skjønner jeg veldig godt bekymringene dine! Må være vanskelig å gå igjennom denne uken da, uten å kjenne så mye liv.Føler med deg. Men, vi skal snakke sammen innpå her leeenge. Om 8 uker til også. Bare vær sikker på det :)

Jeg er 23 + 4 og har det også på samme måte, fra å være mye skikkelig kick i uke 18-19 gikk den over til å være litt roligere ca uke 20 og frem til nå- nå er det mest småspark og ikke hver dag jeg kjenner det. Men ca en-to ganger i uka kommer noen ordentlig kick igjen. Den har visst mindre plass å boltre seg på nå, så det er ikke unormalt :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...