Gå til innhold

er SÅÅ lei av at sambo er full

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt mange krangler pga hans drikking. har vært så lei mange ganger men gir han alltid ny sjanse. i går var vi begge ute. jeg ble trøtt å kjørte hjem i halv tolv tide. jeg sa så lenge han oppførte seg hadde jeg ikke noe imot at han ble igjen.(vil ikke stenge han inne så lenge han klarer å oppføre seg:) men da jeg henta han i halv fire tiden i natt hadde han bekket over det statiet jeg aksepterer. Jeg HATER når han renner over et visst stadium. Hasnakket om hvor mye han hadde sjerpet seg og blablabla. begynte å hinte til at jeg er utro,å alt muli svala.- jeg ble så lei meg og så jævli sint. prøvde lissom å holde det inni meg. er ikke mye vits i å snakke med en vegg. vet ikke hva jeg skal si i dag. er dypt såret og vil ikke at han skal drikke mer, for jeg kan ikke stole på at han blir den snille.. har tenkt å gå mange ganger men kanskje han forandrer seg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at du egentlig sitter med svaret selv,sant? Om ikke han en gang kan skjerpe seg når du er gravid og er så lett å såre, sier det sitt. Det er selvsagt mulig at det er hans reaksjonsmønster på å bli *bundet* fast til å bli pappa...Siste krampetrekningsfyllaer før han må være hjemme med barn, men om han har vært slik hele tiden,så tror jeg ikke han forandrer seg så mye.

Er du gravid,forresten? Går automatisk ut i fra sånt jeg :)

Og har du prøvd å snakke med ham før om det?

Skrevet

vet at svaret må jeg finne selv men det er såååå vanskeli. ja er 20+ 4 nå.. har gidd han et ultium(?) for under to uker siden.. men trodde han kunne la være å bli dritings, men akk nei.. hater når han er full. blir fort utidi og viser liten respekt. har gitt han utlium før oxo, men vi har det så brta ellers at jeg har ikke lyst t ågå fra han. men så tenker jeg at jeg vil ikke gå å bare vente på at han drikker igjen...

Skrevet

Jeg skjønner deg SÅ godt, har litt samme problemet selv. Riktignok er ikke min sambo ute og fester eller hva man kan kalle skikkelig full. Men han pleier å ta seg noen øl om ettermiddagen/kvelden. Han kommer hjem fra jobb i 4-tiden, mens jeg ofte kommer hjem rundt kl. 6. Derfor har han rukket å ta seg en øl før jeg kommer hjem og stinker ifølge det (jeg er ekstremt sensitiv på lukter for tiden, her om dagen måtte jeg gå hjem fra en fest fordi jeg ikke tålte lukten av øl). Da blir jeg bare sur og vil være for meg selv resten av kvelden. Jeg drikker ikke selv til vanlig og jeg vet at jeg tåler lite fulle mennesker. Synes også han er morsommere edru. Han mener at det ikke er noe problem, men det er faktisk et problem for meg. Så slenger han de tomme boksene/flaskene inn på boden der de blir liggende og stinke, helt til jeg gir opp alle mine miljøideer og hiver dem i søpla. Vi har snakket om det og hver gang sier han at han skal f.eks. ta en uke uten å drikke. Snakker om det som om det ikke er noe problem. Så skjer det aldri. Enten så glemmer han det eller så gidder han ikke bry seg med det. Jeg orker ikke drive å mase om det hele tiden, føler meg kjedelig og masete nok som det er.

Trøsten er at vi er enige i at det ikke kan være slik når babyen har kommet (han sier hvertfall at han er enig i det). Jeg har sagt til han at hvis han ikke skjerper seg da så tar jeg babyen og han ser den igjen i konfirmasjonen. Beklager at jeg er så strikt på det, men jeg har IKKE tenkt å la mitt barn vokse opp med en far som stinker hver kveld. Dessuten blir han jo litt klønete når han har fått litt innabors og jeg kan ikke dra ut om kvelden og la han passe hvis jeg er redd han skal miste ungen eller ikke kan kjøre på legevakten hvis noe skulle skje. Jeg er klar over at min toleransegrense sikkert er ganske lav. Men: hva er viktigere - barnet ditt eller å drikke. Jeg synes det er ok at han drikker vin til maten hvis vi er på restaurant eller finere middag og at han drikker på fester. Han blir sjelden veldig full. Men jeg vet at jeg bare holder ut situasjonen slik den er nå fordi jeg vet at om 4,5 måneder er det slutt.

Må legge til at på alle andre måter er han en fin mann, ganske rotete, men omsorgsfull og snill og han blir sikkert en super pappa hvis han bare forstår prioriteringen.

Skrevet

Føler med dere begge to... exen min drakk mye. Var aldri noe mishandling eller noe lignende inne i bildet ( sånn bortsett fra utroskap med 7 kvinnfolk da...kremt),-men utrolig irriterendes vane.... Folk som drikker ofte forandrer personligheten sin fullstendig etter noen øl syns jeg. Og ofte er det ikke akkurat et glansbilde av en personlighet som dukker opp heller... De kan være skjønnheten selv,både i vesen og utseende,når de er edru...For så å bli helt ufine og mindre pene med noen øl innabords. Trenger ikke bli dritings heller før man blir annerledes...

Jeg hadde ikke akseptert det. Jeg levde med exen min i to år, prøvde å overse dårlige vaner ( visste ikke om utroskapen den gang,da hadde det vært rett ut med en gang) men det gikk på bekostning av meg selv. Nå som gravid så hadde jeg aldri klart å leve med de vanene i nærheten. Seriøst, vi blir sensitive på lukt de fleste av oss... Neste gang han lukter dårlig,prøv å kast opp. På teppet, foran ham, et eller annet sted som gjør ham oppmerksom på at det er han som får deg til å reagere slik. Det kan kanskje vekke ham opp litt?

Noe av det farligste å legge seg ut med,er gravide kvinner. Vi kan være furier om vi vil. Bli furier hjemme og fortell samboer hvor skapet skal stå. Senere før/etter fødsel kommer dere gjerne ikke til å ha samme energien til å takle dette. Dere skal igjennom vann i kroppen, store mager,en million kilo og en fødsel...Og såre brystvotter etc. Mannfolkene kan piskadausen ofre ølet sitt... Syns nå jeg :)

hehe,-hormoner... Jeg kjenner jeg blir så provosert på deres vegne. skal slutte å skrive nå, før jeg blir sint :)

Skrevet

Hei, skjønner så godt hvordan du har det, og kjenner meg igjen i en del av det du skriver. Jeg har en kjæreste som før jeg ble grvaid hadde en tendens til å bli så dritings (eneste måten å putte det på) at han ikke klarer å stå på beina, og knuser ting etc når han kommer hjem. Dette har vært bedre en periode nå, men nå de ti siste helgene, har det vært mye alkohol innabords igjen. Det værste jeg vet, som deg, er fulle mennesker, spesielt fulle mennesker som jeg bryr meg om,, Forrige helg var han så full at han ikke klarte å gå oppreiset jeg måtte støtte han, som jeg sa til han dagen etterpå, det er ikke jeg som skal passe på deg nå, det er omvendt, ... Igår klarte jeg ikke dy meg da var de en heldagers, hvor jeg møtte opp etter en stund, da jeg sa jeg var interessert i å komme meg hjem rundt 1 tiden, var han ikke i nærheten, og sa bare gå. Greit nok at jeg kan dra hjem alene, men når det alltid er fylla og gutta som kommer først kan man bli lettere lei seg, spesielt når noen av vennene hans begynner å blande seg inn.. Sto å snakket med han utenfor da han klarte å lire av seg at han hadde gruet seg til at jeg ville hjem hele kvelden, at han visste at det kom til å bli dårlig stemning. at om noen måneder så er livet hans over, og at han må få lov til å være på fest på byen før den tid.. At jeg ødelegger han og livet hans...!!! Jeg ble så lei meg da han sa dette, begynte å gråte ´, men prøvde virkelig å skjerpe meg.!! Han skjønner ikke at dette alkohol problemet virkelig plager meg..

Kan jo ikka bar gå fra han pga dette heller? Håper jo virkelig at han skal skjønne det litt snart,virker som han gjør det på dager som i dag, men så kommer helgen igjen, Han klarte jo også å si igår at fra nå av synes han at jeg skal være hjemme i helgene... så kan vi sees ellers...! Ser han jo nesten ikke ukedagene heller, da han jobber ekstremt mye?!!!!! Blir så lei meg.. og det hjelper jo som sagt i annet innlegg her, med alle disse hormonene....

Skrevet

Syns du skal stampe foten HARDERE ned!!

SI at slike drikkevaner ikke aksepteres!

Greit at du ikke skal være kjip og nekte ham å drikke, men fy søren så kjip han er med deg når han drikker seg sanseløs og begynner å hinte til at du har værtr utro i mellomtiden!!

Salikatt!! Da hadde jeg KLIKKET!!!!

Sånt hadde jeg ikke akseptert å høre på. Hadde kastet ham av bilen og sagt han skulle finne seg en annen plass å sove!

Skjønner at han kanskje er snill og god som edru, men ikke tro han forandrer seg sånn uten videre! For det gjør han ikke!!

Han må sjerpe seg NÅ, FØR barnet kommer!!!!!!!!!

Ønsker deg masse lykke til! Og husk, med eller uten mannen: Barnet MÅ komme først!

*klem*

Skrevet

Han må bare slutte nå med den kveldsdrikkingen. Det blir ikke bedre!! Det kan jeg garantere!! Har en kompis som hadde seg noen øl etter jobben. Han ble etterhvert mer og mer deprimert og drakk bare mer og mer. Fruen gikk ifra ham og tok sønnen med seg.

Nå har han heldigvis klart å sjerpe seg og får se sønnen igjen. Men ikke alle som klarer å sjerpe seg. Det er en grunn til at det finnes alkoholikere i verden.....

Håper han forstår prioriteringen i tide!!

Skrevet

Kjenner til problemet ja,men har ikke kommet til noen løsning på problemet selv heller... Men tror kanskje det kommer av att mannen er fryktelig redd for det som skal komme.Jeg tror nemlig att det er mye verre for mannen,alt som har med graviditet å gjøre!! Men det er ingen unnskyldning,men kanskje en forklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...