Anonym bruker Skrevet 6. mai 2006 #1 Skrevet 6. mai 2006 Hvordan er det egentlig? Er det masse styr og slit? Får dere tid til å pleie kjærligheten litt innimellom? Vi har alltid vært bestemt på å få to tette,men nå tror jeg sambo begynner å få litt kalde føtter:) Han er redd det blir litt mye.. Så hvordan er det egentlig å få en liten en til i hus da en har ei eller en på 2 år... Men bleieskift,mat og ikke minst søvn... Fortell meg om godt og dårlige sider ved dette... Jeg må få samboern på andre tanker igjen;) Signerer anonym denne gangen jeg!
Mamman_til_Adrian_&_Aurora Skrevet 6. mai 2006 #2 Skrevet 6. mai 2006 Hei. Har nettopp fått ei lita ei i hus. Vi har en på 2 år og 3 mnd fra før.. Det har gått veldig fint det. Heldigvis er eldstemann i barnehagen da, så jeg har dagen med vesla. Har vært litt sjalusi og slikt, men har gått over all forventning. Kanskje fordi vesla er snill og sover mye ennå. Det er godt for da kan man gi litt ekstra oppmerksomhet til storebror. Men han får delta på bleieskift og bading og slikt, og det synes han er veldig stas. Han er stadig bortpå lillesøster og skal kose og gi smukk og slikt. Var nok litt rart også. Han ba plutselig om smukk en kveld, det har han ikke brukt siden han var 6 mnd. Så ville han også ha pupp. Og så ville han smøre rompa si med krem.. ) Og plutselig en dag stoppet han opp og sa: Bære meg mamma, jeg er for liten, klarer ikke gå.. Hehe, men det er vel det han har vært av baby, ellers er han flink storebror. Men han krever mer oppmerksomhet nå enn han gjorde, er jo rart å plutselig måtte dele med noen andre. Alt i alt synes jeg det har gått over all forventning. Er glad jeg har fått 2 med så liten aldersforskjell, så de kan få utnytte av hverandre opp gjennom årene. Klem Maria
2 store gull+1 lite Skrevet 6. mai 2006 #4 Skrevet 6. mai 2006 Hei! For min del har det gått litt opp og ned. Har en sønn på 1 mnd og ei datter på 2 år. Er veldig glad for at vi stort sett er 2 voksne til stede,men mannen min jobber turnus, så innimellom er jeg alene med begge, både dag og kveld. Denne gangen har jeg hatt mer barseltårer enn forrige gang, det skyldes mest at lillegutt har hatt endel luftsmerter, mye gulping og dårlig samvittighet fordi jeg føler det blir mindre tid med eldstemann. Synes det til tider er vanskelig å prioritere kos og nærhet med lillegutt el lek med storesøster. Feks. "vi kan gjøre det etterpå,for nå skal lillebror ha litt mat". Da blir man sittende en halv-time og det er ikke alltid så gøy... Kunne ha skrevet til det uendelige tror jeg,ang forskjellige situasjoner som blir anneledes med 2 i forhold til 1 når alderen ikke er så stor. Men man må backe opp hverandre og si dette klarer vi, selvom det er krevende. Noen stjålne stunder blir det. Bleieskift og vasking av tøy er ett kapittel for seg selv.....det er det mye av. Til slutt vil jeg si at jeg ikke angrer på to tette. Vet de vil ha stor glede av hverandre i årene framover,så blir alt bedre når minstemann etterhvert kommer inn i rutiner..forhåpentligvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå