Gå til innhold

Kan man bruke strammende produkter ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har tenkt på det samme selv. Føler meg ikke akkurat stram om dagen... (Bortsett fra på magen) Har hørt at det ofte er koffein i den type kremer, og at man derfor skal være litt obs i forhold til hvor mye koffein man har i seg ellers. Aner ikke hvor mye koffein det er i sånne kremer. Og det er ikke sikkert det gjelder alle sånne, det pleier vel å stå på hvis det er koffein i.

Slike kremer trekker jo ikke lenger ned enn første hudlag , så kan ikke tenke meg det er farlig.

Bakdelen med det er selvfølgelig at de ikke funker, til tross for alle gylne løfter og salgstriks fra produsenten.

Det som har effekt når en bruker slike kremer er massasjebevegelsene når en smører dem inn, så du kan like gjerne smøre deg inn med olivenolje/babyolje ol.

Samme effekt og mye billigere.

Klippet fra matportalen under kostråd for gravide:

"Vær også oppmerksom på at såkalte anti-cellulittkremer kan inneholde forholdsvis store mengder koffein som tas opp i kroppen. En innsmøring av halve hudoverflaten kan tilsvare 100 mg koffein. Ved bruk av slik hudkrem bør derfor inntaket av kaffe, te og cola reduseres."

Annonse

Susket at jeg så en repotasje om dette i VG for en stund siden!! Å der stod det at det kunne være farlig for barnet eller no sånnt!! Var noe med koffein å sånn!!

Selv bruker jeg spenol jeg for det er det ingen farlige stoffer i!

Vil ikke utsette ungen min for mer enn nødvendig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...