Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med barnepass de tre første ukene i juni?

Anbefalte innlegg

Vi har en sønn som blir et år i slutten av mai, vi har behov for barnepass/dagmamma de tre første ukene i juni. Vi er bosatt på Manglerud i oslo. Pris 1000 kr uken. Ta kontakt med meg på telefon 41 31 65 35 hvis dette er aktuellt for deg.

Fortsetter under...

Håper det har ordnet seg for deg, og til en billigst mulig penge.

Men ellers er det kanskje litt bastant å si "Pris er 3.000" for den perioden du trenger dagmamma? Er du ikke interessert i hjelp om "noen" har en annen pris for det å bli kjent med et nytt barn og så ta seg av ham i tre uker?

Hadde du vært så "uheldig" å få barnehage fra 1.juni i stedet for fra august, ville du måttet betale 2.250 for juni selv om du bare brukte de tre første ukene. Nå slipper du denne utgiften, og kan i tillegg søke kontantstøtte for juni, juli OG august (selv om gutten din begynner i bhg i august). Det betyr 9.900 i kontantstøtte og 2.250 til barnehage spart.

jeg vil bare si at jeg setter veldig stor pris på axehls kommentarer. Det er så mange som synes at dagmammaer forlanger aaalt for mye for å pass de små håpefulle. Som småbarnsforeldre vet der jo hvor utrolig mye jobb det er med små barn, og dere krever det beste for barnet deres (naturlig nok..).,men så glemmer dere at kontanstøtten faktisk dekker mesteparten av utgiften, at dagmammer også (tro det eller ei) har utgifter for å bo,spise,ha klær på kroppen..., at pauser, slik man har ute i "arbeidslivet" er uaktuelt. Listen kan bli lang som et vondt år. Jeg går utifra at du ville reagert kraftig om du fikk en lønn på under 30.- timen (før skatt) samtidig som du skulle være med å betale for lunsj, frukt ,dopapir,forkjellige rekvisita, eller tar jeg feil?

Jeg vil bare si til alle der ute som har dagmamma, eller har tenkt å få seg det, om å verdsette den jobben hun gjør.

Og det er jo også mange som trenger råd fra en som har jobbet med dette i mange år, og som vet det meste innen regelverket o.l :)

Minnie Mom:

Hvorfor må jeg kommentere... Jeg ventet faktisk med vilje noen dager, for å ikke ødelegge HI's sjanser til å få dagmamma til den prisen hun ønsker. Kanskje har hun fått det, og da er jo alt bra. Men når hun ikke har skrevet "Ikke lenger aktuelt" tenkte jeg at hun fortsatt har et problem.

Og ja, jeg mente å gi henne et nyttig tips. Faktisk ikke alle som er klar over at kontantstøtte (merkelig nok) løper til og med august for den som begynner i barnehage i august. Så kanskje HI nå har mer å rutte med enn hun var klar over?

Ikke dumt å dytte opp innlegget henens heller. HI: ble du sur?

Nei, er jo ikke sikkert hun var klar over det, var ikke det selv jeg.. Og det er selvfølgelig lov å tipse om sånt.. :o) Syntes bare det er litt synd hvis du "skremmer" vekk noen som kunne tenkt seg jobben ved å kommentere lønnen..

Selvfølgelig fortjener dagmamma bra lønn, de gjør jo en utrolig viktig jobb! Jeg bare synes at folk kan vurdere det selv, ikke noe annet..

Kan jo hende at noen som ikke er dagmamma til vanlig kunne tenkt seg å hjelpe til i 3 uker uten å få så voldsomt bra betalt for det.. :o)

Annonse

Det er greit.. :o)

Og ang mitt innlegg så mener jeg 1-2 barn i tillegg til vårt og evt dagmammas eget barn, da blir det 3-4 barn. Og jeg skrev rundt 5.500 kr, hva som da er inkl i de kan jo også diskuteres.. :o)

Har ikke sett at det har blitt en diskusjon på mitt innlegg før nå jeg. Dette med pris, for å være ærlig trodde jeg at det var dette barnepass lå på, mente på ingen måte å være gjerrig, jeg betaler det jeg må for at gutten min skal være hos en snill og omsorgsfull dagmamma. Hadde ikke regnet med at det skulle bli noen debatt rundt dette....men takk for tips om kontantstøtten jeg viste ikke at den også gjaldt for august mnd.

Jeg har foresten fått flere som vil passe min sønn, ikke fått noen respons via disse sidene men via lapper som jeg har hengt opp i nærmiljøet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...