Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I går fant vi en pjusk spurv på plena. Den levde, men var svært slapp. Sto der og gjemte hodet sitt i fjærene..Vi trodde den var skadet, eller at den hadde falt ned fra reiret (er usikker, men den så kanskje ikke helt fullvoksen ut). Kom frem til at den sikkert hadde fløyet inn i noe (var veldig sterk vind her i går). Men jeg plukket den opp med en hånduk rundt, og prøvde å få i den vann. Den fløy da, men bare et par meter, så lå den bare på siden.

Tenkte overhodet ikke på fugleinfluensa!!! At det er mulig...!!

I natt våkna jeg av at jeg plutselig måtte på do å kaste opp + kraftig diare samtidig.. Nå er jeg fortsatt litt kvalm, og ganske slapp.

Og jeg er kjemperedd!! Kanskje den fuglen hadde fugleinfluensa!! Enn om jeg har det nå?????????????

Sambo sier jeg er hysterisk, og må ikke tenke på det.

Hvis det mot mormodning skulle være det, hvor lang er inkubasjonstiden??

Ville dere vært nervøse her?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4971764-fugleinfluensa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du kan ta det med ro. Nå kjenner egentlig ikke jeg til symptomene på fugleinfluensa. Men etter det jeg har hørt i nyhetene, så blir man svært, svært syk. Det er nok ikke nok med oppkast og diare en natt, og så litt kvalm dagen etter. Hadde du hatt denne sykdommen, så hadde du trengt å komme på sykehus. Hvis det er som annen influensa, ville du vel også ha svært høy feber.

Det er jo også viktig å huske på at smitte fra fugl til menneske faktisk er ganske skjeldent. Når man tar i betraktning hvor mange folk som bor i Asia, og hvor mange som behandler fugl i disse områdene, så er det veldig få som er smittet. Dessuten er det så godt som sikkert at ingen fugler er smittet enda i Norge.

Når det er sagt, så blir det anbefalt å ikke ta i syke fugler eller fjær. Siden fugleinfluensaen er kommet til Europa, så må vi vel regne med at den kommer hit snart også. Man skal være på den sikre siden hele tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4971764-fugleinfluensa/#findComment-4976069
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...