Miriam 27.04.06, fikk 13.03.06 Skrevet 5. mai 2006 #1 Del Skrevet 5. mai 2006 fikk en gutt i uke 33+6. så han er jo ikke blandt de minste.. men har så problemer med amminga her.. han er 7uker gammel nå ukorigert.. når vi dro hjem fra sykehuset så full amma jeg han og ikke noe problem med det.. men med en gang vi kom hjem begynte det og snu.. etter noen dager hadde jeg minimalt med melk, og ungen hyla som en gal fordi han var sulten stakkars.. pumpa jo på sykehuset, men gjorde ikke det da jeg kom hjem.. så måtte jo begynne opp med det igjen da.. så fikk jo opp produksjonen igjen. men han suger liksom bare det som er "ytterst" og han lettest får ut.. blir sliten virker det som etter kjapp tid, og bare ligger og små smatter etterpå.. så han får jo ikke i seg noe da..har prød det meste med og skifte på han, kile under føtter osv, men får han ikke til og ta skikkelige tak igjen etterpå da.. og syntes det bare blir værre og værre her. kan sitte og amme 3kvarter, og etterpå så er han fortsatt like sulten omtrent.. har begynt å gi han litt flaske innimellom nå så hans skal få i seg noe mat værtfall.. har gått fint opp i vekt, så har ikke vært noe problem der, men jeg blir jo helt utslitt her når han hyler og vil ha mat hver time.. vil helst ungå at han til slutt bare får flaske, men aner ikke hva jeg skal gjøre for og få han til og amme ordentlig.. merker også når han får fult måltid på flaske så begynner han og små smatte på den på slutten også.. noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre? ble ett utrolig rotete innlegg dette her, men er bare så utrolig sliten og fustrert nå at jeg aner ikke helt hva jeg skal gjøre.. ( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4971589-huff-blir-s%C3%A5-fustrert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
november68 Skrevet 6. mai 2006 #2 Del Skrevet 6. mai 2006 Hei ! Vet ikke helt om jeg er den rette til å hjelpe deg, da jeg aldri. fikk nok melk til min gutt som er født litt tidligere enn din, men er i dag 7.5 mnd. Orker du å pumpe og gi han det på flaske og kutte ut å gi han pupp ? På den måten kan du iallfall få regelmessige måltider, 3 timer melllom hvert slik at han er sulten når han får mat. Han bør få ca 15 % av kroppsvekta til hvert måltid. Hvis ikke du får orden på det og er helt overbevist at amming er det eneste rette, synes jeg du skal ta kontakt med ammehjelpen selv om de ikke akkurat er vant til premature unger. Det går også ann å ringe sykehuset der dere var innlagt. Korrigert skulle han vel egentlig nettopp vært født og blir sikkert fort sliten. Hvis du har nok melk er det jo synd å gi mme, men på den annen side blir de ungene som får det og normale. Jeg orket ikke å gi pupp først, mme på flaske etterpå og så pumpe det som måtte være igjen når jeg kom hjem fra sykehuset. Fikk beskjed av legen at jeg ikke skulle gi pupp mer enn 10 min til sammen da de blir fort slitne. Melken kommer fortere på flaske enn med puppen, så det kan være at han ikke gidder. Kan vel egentlig bare råde deg til å få profesjonell hjelp med en gang før det utvikler seg til et alvorlig spiseproblem. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4971589-huff-blir-s%C3%A5-fustrert/#findComment-4975071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -lilly- Skrevet 7. mai 2006 #3 Del Skrevet 7. mai 2006 Gutten min er født 6 uker før termin og hadde også problemer med å suge i begynnelsen. Han hadde sonde, og jeg måtte pumpe meg hver tredje time, legge han til puppen og deretter sonde han hvis jeg følte han ikke drakk noe særlig. Det var ett styr. Men jeg brukte ammeskjold og det hjalp veldig. Kjøpte de små ammeskjolda på sykehuset på prematuravdelinga (de som de selger på apoteket er altfor store). Prøv det, og du vil få et mye bedre liv. Det fikk ihvertfall jeg. Da fikk han godt tak på puppen, og fikk i seg mye mer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4971589-huff-blir-s%C3%A5-fustrert/#findComment-4977738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaS Skrevet 7. mai 2006 #4 Del Skrevet 7. mai 2006 Ja, ammeskjold er en god ide. Jenta mi er 5uker for tidlig (nå 11mnd) og det tok henne 5 uker for å lære seg å suge ordentlig.Da hun var et par uker gammel, så var det amming annenhver time på dagen, begge bryst od det tok ofte 3kvarter, noen ganger 1,5time!!! Men det tok også noe tid før melka kom, og jeg merket at når hun f.eks. sugde i tre kvarter så kom melka 2ganger, følte det i brystene. (pumpet også etter hvert ammeforsøk). Er ikke enig med innlegg nr2 at det er nok med pumping, det er verdt det å legge barnet til brystet hver gang, selv om h*n ikke suger ordentlig. Det er den BESTE stimulasjonen. Det å pumpe er viktig, men munn-bryst kontakt viktigere. Jeg brukte skjold noen ganger på kvelden, da hun var ekstra sliten å klarte ikke å ta godt tak. Jeg ammer enda:) Lykke til, ikke fortvil! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4971589-huff-blir-s%C3%A5-fustrert/#findComment-4979903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #5 Del Skrevet 8. mai 2006 Hei Miriam. Jeg signerer lilly og Eva S. Jeg hadde akuratt samme prblemet som deg. Har tvillinger født 6 uker for tidlig. Ikke lett med den amminga nei. Men jeg klarte, takket være ammeskjold, å amme dem i 6 måneder. Er kjempe fornøyd og glad for det. De minste ammeskjolkdene fra medela fungerte veldig fint hos oss. Fåes kjøpt på apoteket Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4971589-huff-blir-s%C3%A5-fustrert/#findComment-4983481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå