Gå til innhold

Han vil ikke ha grøt lenger (7,5 mnd)

Anbefalte innlegg

Han nekter å spise grøt! Bare han ser grøtbollen så vrir han seg unna. Han har aldri elsket grøten, men det har da gått ned. Hva gjør jeg nå da? Skal jeg slutte å tilby han grøt og prøve med brød i stedet? Hvordan går dere frem i begynnelsen med brød? Er så redd for at han skal sette det i halsen jeg.....

Han prøvd med mange forskjellige grøttyper...prøvd alle tykkelser også....tynn, middels....Han vil til og med ikke ha selv om jeg tar fruktpure oppi. Men "ren" fruktpure vil han gjerne ha...............hmmm... utspekkulert ja...hehe.

Noen tips?

Fortsetter under...

De anbefaler å gi grove brødskiver med pålegg som inneholder jern (F.eks Litago prim, Litago brunost og leverpostei) når det er vanskelig å få i de grøt. Gi små biter. De "smuldrer" opp inn i munnen så ikke vær redd. Men forstår deg godt. Syntes det var skummelt selv og det til tross at det er min andre :-) Yngste jenta mi sliter litt med motivasjonen for brødskiver. Hun er veldig glad i grøt, men jeg prøver å venne henne til et måltid med skiver likevel ettersom det er ganske vanlig å bli lei av grøten etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...