Østers Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Må bare spørre hvordan dere gjør det. Hittil har jeg latt henne sovne ved puppen eller i armene mine i stuen før jeg har lagt henne sovende i vuggen sin. Men føler at det blir så varierende tider - nå har hun slitt mye med mageknip også da, så alt har stått litt på hodet her. Men, spørsmålet mitt er da - legger dere dem våkne i sengen og lar dem gråte seg i søvn? Er så usikker på hvordan jeg skal gå frem.
Gjest Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 Mine får sovne ved puppen til de er _mye_ eldre enn det, og de får sovne når de selv vil og ikke etter noen klokke. Minsten er snart 6 mndr og gjør det fortsatt på den måten med han og kommer til å gjøre det lenge enda. Tar man ting slik det er naturlig for barnet vil det gå inn i såkalte "rutiner" av seg selv etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 Prøv å unng å vugge eller amme henne i søvn. Da vil du få enda større problemer senere. Tar hun smokk? Amm henne, la henne få rape, et bad, ta på pysj, kos litt med henne før du legger henne i sengen. Gi smokk, syng en sang, slukk lyset og gå ut. Sutrer hun kan hun sutre. Hyler hun, kan du prøve å roe henne først med å klappe på kinnet, gi smokken, synge en sang til. Blir hun fra seg bør du ta henne opp. Jeg er ikke tilhenger av at barnet skal skrike seg i søvn. Det bør ikke forekomme når gullet er så liten. Når jenta mi var så lita var det ingen rutiner. Hun holdt det gående hele natten, var masse våken og stuptrøtt rundt 0700 om morgenen. Travelt. Men hun gråter seg aldri i søvn. Det klarer ikke mitt mammahjerte i alle fall. Etter en periode med dette så gikk det greit å legge henne. Nå er hun 5 mnd, og sovner når jeg legger henne ned i sengen
Gjest Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 "Prøv å unng å vugge eller amme henne i søvn. Da vil du få enda større problemer senere. " Hva slags erfaring har du med at dette blir et problem? Jeg har ammet 7 barn i søvn til de så godt som sluttet med det av seg selv(jeg gikk gradvis over til å ligge med dem litt etter at puppen var ute av munnen og så sovnet de slik) og har aldri fått noen problemer som følge av dette seinere. Jeg gjør det nå på samme måte med nr. 8.
Synnøve Finden Skrevet 6. mai 2006 #5 Skrevet 6. mai 2006 Jeg puppet og vugget til han var ca 4 mnd, så begynte vi å legge han i senga våken slik at han skulle finne søvnen selv og det gikk kjempe bra (med smokk). Mener å ha lest et sted også at etter ca 4 mnd så har babyen lettere for å sovne selv, men dette er jo forskjellig fra baby til baby. Jeg har hørt om de som sovner selv når de er 6 uker og de som trenger lengre tid.
*Lissi* Skrevet 6. mai 2006 #6 Skrevet 6. mai 2006 Legger gutten min på 11 uker rundt 20.00 om kvelden. Søstrene hans legger seg en halvtime senere, så det er greit å få lagt han litt før. Ammer han like før, og sørger for at han raper. Lar han ikke ligge å hylskrike. Går heller ofte inn og stryker han på hodet. Pleier å sovne rimelig raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå