Gå til innhold

Kaja...

heldige meg07 + en liten til

Anbefalte innlegg

Hei på deg!

Har sett at du er på tampen til å finne ut hva som har skjedd denne pp. Er jo litt spennede dette, andre studenter og sånn... Og siden jeg selv ikke ennå kan føle spenningen med å vente på tr og ikm og sånn er det jo spennende å følge med og heie på noen andre!

Så hvordan går det med deg? (hvis du vil svare da...)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4970656-kaja/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Så hyggelig at noen følger med, klart jeg vil svare:)

Jeg er fem dager over ikm i dag, har vært noen spennende dager! Har testet noen ganger, men bare negative tester:( I dag testet jeg t.o.m med cb (har tidligere bare testet med billigtester-strips.), så nå har jeg særdeles lite tro på at jeg kan være gravid. Håper bare TR kommer snart så jeg kan begynne på neste pp.

Nå kom jeg på at jeg har glemt å svare deg på spm angående om jeg studerte på UiO. Det gjør jeg ikke. Masteren jeg tar kan kun tas på BI i Oslo - eneste tilbudet på østlandet. Privatskole er noe dritt med hensyn på skolepengene, men veldig flinke forelesere på vårt nivå i hvertfall. Men før jeg tok masteren gikk jeg på offentlig da..

Hvordan går det med deg da? Vet jo at du ikke skal begynne prøvingen med en gang, men har du sluttet med pillen el., og følger med på syklusen?

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4970656-kaja/#findComment-4970905
Del på andre sider

Så kjedelig med negative tester så lenge etter ikm. Da er det like så greit at tr bare kommer og gjør seg ferdig så man kan begynne på nytt! Eller at du er en av de som bare produserer hcg litt sent. Uff nei, det skal ikke være lett det der.

Jeg sluttet på p-ring for over et år siden faktisk. Har en mor og samboer som er litt opptatt av dette med ugunstige effekter av kunstige hormoner så jeg har blitt litt påvirket av det. Dessuten ble jeg i så innmari dårlig humør av hormonene, så det var like greit å slutte. Vi holdt oss til god gammeldags dong (uff, fant ikke på noe bedre ord...), og litt "sikre" perioder i tillegg. Som tydeligvis ikke funker når man regner feil en uke og sånn... Føler jeg har god kontroll på syklusen nå. Etter å ha lest her en del får jeg satt på plass en del tegn jeg har hatt på el tidligere. Mulig jeg begynner å tempe hvis det ikke går den første pp'en.

Gleder meg villt til å sette igang å prøve selv. Har jo aldri forsøkt aktivt, så det blir en ny opplevelse.

Har du gjort noe spesielt denne perioden eller? Eller bare fulgt det vanlige rådet her inne om annenhver dag osv.?

Håper veldig på at det skal lykkes ganske snart for oss begge, jeg synes det hadde vært veldig fint å bli få barn mens man er student! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4970656-kaja/#findComment-4971114
Del på andre sider

Ja, jeg er litt skeptisk til kunstige hormoner jeg også. Har lyst til å kjøpe babycomp el. ladycomp jeg, men de er jo så himla dyre! Men de er helt sikkert verdt det.

Vi har ikke gjort noe spesielt egentlig. Jeg trodde jeg skulle ha EL i påsken - jeg trodde også lenge at jeg hadde hatt det da pga.smerter - så vi måtte egentlig bare snike oss til litt "kosing" fordi vi var på fjellet med familien min. Men nå viser det seg jo at jeg trolig ikke hadde EL da (siden jeg fortsatt ikke har fått TR). Har vært litt "kosing" etterpå også, så det er jo fortsatt et bittelite håp:P Men med andre ord: ikke noen spesiell metode. Tenkte vi skulle ta det litt med ro og ta ting som de kommer i starten, så får vi heller prøve de ulike metodene etterhvert. Ehh, sier jeg ja - som har skaffet meg EL-tester:) Men har selvfølgelig begynt å ta folat.

Dere skulle begynne prøvingen i sommer, ja?

Ja, håper vi går raskt inn i 1.trimester begge to:) Gleder meg til å følge med på når du starter prøvingen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4970656-kaja/#findComment-4971272
Del på andre sider

Har tenkt på å kjøpe meg babycomp jeg også, men prisen er relativt drøy... Så vi får se hva som skjer, kanskje det blir når jeg har begynt å jobbe jeg også og vi forhåpentligvis har fått litt bedre råd.

Vi begynner i sommer ja. Fikk satt vaksine i slutten av mars og etter det må jeg vente i tre måneder. Så i slutten av juni. Skulle gjerne vært i gang med prøvingen altså. Men det er jo ikke lenge til juni da. Tida fram til eksamen i slutten av mai regner jeg med at går kjempefort (det gjør det jo alltid når man skulle ønske man hadde litt bedre tid å lese på) og så reiser vi på ferie. Så når vi kommer hjem fra ferien er det bare å sette i gang. Hvis jeg fortsatt har den gamle syklusen min vil jeg ha første el som vi kan benytte oss av i begynnelsen av juli. Dette blir en spennende sommer!

Nei, nå skal jeg ut i det fine været! Det er bare så hyggelig å snakke med deg som nesten er i samme situasjon som meg selv!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4970656-kaja/#findComment-4972659
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...