Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min baby veide 7190, 42 cm. Liten plugg. Helsesøsteren mente at han kanskje begynte å gå senere enn andre barn fordi han var litt tung?? Jeg syntes det hørtes helt merkelig ut..flere som har fått den kommentaren?

Hun spurte også om han fikk noe annet enn morsmelk. Det gjør han ikke.

Fortsetter under...

Min var 3,5 mnd da vi var på kontrollen. Veide 5830 g og var 61,5 cm lang. Kurven hans var gått litt nedover da.. Får bare mm han også. Synes det var en litt rar kommentar å komme med ja.. Ting forandrer seg jo fort i den alderen!

Da vi var på 6 ukers kontrollen veide jent vår 6210 g og jeg fikk ebskjed om å gi hun mindre mat.. :-S (noe jeg ikke gjorde) og hun var 60 cm lang..

# mndrs kontrollen vår ble avlyst pga helsesøstra var syk, men veide hun på vekta hjemme, først meg selv så med henne og trakk fra (har sånn digital vekt som viser både kilo og gram) men tør jo ikke si helt sikkert at hun veier det da, men hvertfall sånn ca vekt når hun er 3 mndr er 7,6 kg...

Og hun får bare MME og litt grøt som siste måltidet på kvelden...

Annonse

Minsten var 8360 gr og 65,5 cm da han var 11 uker.

Mine andre har pga lengden ligget på/under gj.snitt på vekt i forhold til lengde og har alle begynt å gå tidlig, og jeg tviler vel egentlig på at minsten blir noe særlig seinere ute selv om han er tyngre i forhold til høyden, i hvertfall om aktivitetsnivået hans skal være noen pekepinn(står og hopper i fanget, står på alle 4 og vugger, prøver å reise seg etc. nå når han ikke er 6 mndr enda)

Kan vel kanskje være en statistisk forskjell på dette, men neppe noen automatikk.

Min kar får også bare morsmelk.

Annonse

Guten vår var 7140g og 65cm då han var 3 mnd. Ved 6 mnd hadde vekstkurva flata ut litt, og ved 7 mnd var han midt på "normalen" mht vekt og lengde. Fekk berre mm fram til 6 mnd.

Han er og har vore veldig gjennomsnittleg i utviklinga heile tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...