Gå til innhold

Noen som kan hjelpe en stakkars førstegangsmamma??

Anbefalte innlegg

Jeg har valgt permisjon med 80 % dekningsgrad, altså den lengst varianten. Begynte permisjonen min 29.desember, tre uker før termin. Fikk babyen 6.januar, dermed mistet jeg to uker av permisjonen min. Så fikk jeg ett brev fra trygdekontoret hvor det står at permisjonen går til 16.november. Vil det si at faren har 5 uker permisjon ETTER 16.november, eller må jeg trekke fem uker fra FØR 16. november? I så fall blir det jo litt kort. Har forstått det sånn at når jeg velger den lengste er den opprinnelig på 53 uker. Fem er faren sine, da er det 48 uker igjen til meg. Jeg fødte to uker før tiden og mister dermed to uker av permisjonen. Dermed skulle jeg ha igjen 46 uker.. Da skal jeg ha permisjon fra 29.desember til 16.november også skal faren ha 5 uker etter det. Eller???? Takker masse for svar!

Fortsetter under...

Jeg har ingen kalender her, men du skal opprinnelig ha 48 uker men siden du mistet 2 uker, så kan du regne 46 uker fra dagen ditt barn ble født. Altså 46 uker fra 6. januar. Da er din permoisjon ferdig, og mannen tar over (med mindre mannen skal ha midt i din permisjon?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...