Gå til innhold

kjøtt som ikke er gjennomstekt...


-4.mai-

Anbefalte innlegg

er det helt fra begynnelsen at man bare må spise gjennomstekt kjøtt?? Problemet er at jeg spiser middag sammen med mine foreldre hvær helg, fredag, lørdag og søndag, og jeg kommer til å ha stooore problemer med å styre unna dette nå i begynnelsen... Er bare 5+4 nå, og jeg ser ikke hvordan dette skal gå... kommer til å ha problemer med å bortforklare at jeg ikke drikker vin, i tillegg... hvordan i all verden skal jeg klare å komme gjennom de neste ukene uten å fortelle? Kanskje det ikke er så viktig å gjennomsteike kjøttet nå helt i begynnelsen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig viktig gjennom hele svangerskapet - spesielt i begynnelsen da dette er grunnleggende. De mest kritiske periodene er de 3 første månedene...

 

Og hvorfor spiser du middag hos dem hele helga - hver helg ?

Kan du ikke bare fortelle det at du er gravid ? Det er jo familien din.

Be dem ikke si det videre - så slipper du å skjule og bortforklare ting.

Siden du tilbringer så mye tid med dem og faktisk drikker og spiser - noe som er veldig dominerende i et svangerskap.

 

Har kjøttet vært frossen før det ble tint og forberedt så er det ikke så krise - men prøv å hold deg til gjennomstekt kjøtt så slipper du å bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor i leilighet i kjelleren til foreldrene mine, og både de og jeg (er lakene med en jente på 3..) synes det er koselig å spise sammen. Vil ikke fortelle det ennå av mange grunner.. jeg er alene, og regner med det blir litt spørsmål på grunn av det, og så skulle jeg ønske jeg ikke hadde fortalt det sist... likte følelsen av at folk ikke viste det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå - da forstår jeg. Så greit å stikke opp til middag da :o)

Vet ikke hva du kan gjøre for å skjule det - siden det er flere dager på rad og hver uke.

Forstår deg med din avgjørelse siden du er alene.....

Lykke til ihvertfall - håper det løser seg....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja :) får prøve å være aktiv i forhold til å komme med ønsker :) og ønske mat som det ikker er noe problem med. Hintet frampå at jeg ville ha fisk en dag hvær helg idag, så da blir det laks på søndag, men i morgen er det grilling.. får bare drøye det så lenge det er mulig, og fortelle hvis jeg føler jeg må! Kan jo hende de vises tidligere denne gangen og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...