Gå til innhold

Var gravid med tvillinger, men den ene er død...

Helen V og Jan Rudi

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å blø da jeg var i uke 8 og var sikker på at jeg hadde hatt en SA. Hadde en Sa i januar i uke 12+2 og symtomene var de samme denne gangen. Jeg kontaktet lege og fikk time hos gyn og fikk tidlig UL. Alt sto bra til fikk jeg beskjed om og var litt forvirret. Sykehuset ville følge meg opp så like over påsken fikk jeg ny UL og da oppdaget de at det var tvillinger, men at den ene var død. Har en mistanke om at den hadde vært det i ca 2 uker da. fikk en ny time en uke etterpå å da var alt bare bra med den gjenværende tvillingen og den andre var borte, men man kunne enda se fostersekken. er nå 11+1 og alt føles bra. Tar det som et godt og positivt teng hver gang jeg er kvalm=)

Er det andre som har erfaring med å ha vært gravid med tvillinger og at den ene dør?

Håper så inderlig at det skal gå bra med den lille i magen=)

Fortsetter under...

Hei!

Vet veldig godt hvordan du har det! Jeg har opplevd dette to ganger! Ved forrige svangerskap "døde" det ene embryoet ca uke 6, og jeg fikk blødninger , som varte i ca en uke. Var til ul der de så et aktivt embryo og en tom fostersekk. Har i dag ei nydelig lita jente fra dette svangerskapet.

Nå er jeg gravid igjen, og har igjen hatt tvillinger. Igjen har den ene takket for seg veldig tidlig, og jeg fikk blødninger i uke 6. Men, denne gangen har det ikke gitt seg helt. Har blødd til og fra hele svangerskapet. (Er nå 16+3). Denne gangen klarte ikke kroppen åå kvitte seg helt med restene etter den som forsvant. Fostersekken har fyllt seg opp med væske, de er ikke helt sikre på hvilken type, har vært oppe i 4x12cm stor. Nå er sekken heldigvis blitt litt mindre, men den ligger og irriterer livmoren min. Har nå blødd i snart 3 uker sammenhengene. Er sykemeldt, og skal holde meg i ro, får ikke løfte på vesla mi! På tirsdag var første gang legene på sykehuset var litt positive, og sa at de trodde kanskje dette kommmer til å gå bra!

Som du ser så har jeg opplevd at det gikk veldig bra og miste en underveis, og nå vet jeg ikke!! Hold fast ved den første erfaringen min! Det er størst sannsynlighet for at det den veien det går for deg!!

Forhåpentligvis går det den veien med oss begge!!!

Hvor langt er du kommet?

LYkke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...