Gå til innhold

Forstoppelse...treg mage i 1 mnd..noen andre?

Anbefalte innlegg

Nå blir jeg gal av å ha kjempetreg mage og forstoppelse!

Jeg har slitt med dette i en måned nå, er 23+ 5 i dag og tenker med gru på resten av svangerskapet hvis det ikke gir seg. Går på toalettet hver 3, 4 eller 5 dag bare og får vondt i magen (mageknip) og må faste når jeg går for lenge fordi jeg ikke klarer å spise fordi magen er så "full" og jeg blir kvalm.

Jeg er fortvilet nå- har prøvd alt; svisker, linfrø (med masse vann), grovt brød, frukt og har tatt lactulose i 2 uker nå, men det løser seg ikke helt. Nå har jeg kommet så langt at jeg prøver akupunktur mot det. Jeg hadde min første time i går, akupunktøren sa at det burde hjelpe etter bare en gangs behandling, men jeg har enda ikke merket noe til det.

Jeg lurer på; er det noen andre som sliter så mye her inne og også har prøvd alt uten hell.....Er det noen som har vært gravid før og slitt gjennom hele svangerskapet, helt til termindato?

Jeg bekymrer meg fordi det kan vel umulig være bra for min kropp eller babyen hvis jeg går i mange dager uten å gå på toalettet? Jeg lurer på hvor lenge man kan gå uten at det er farlig. Noen som vet?

Kanskje temaet er litt kjedelig, men vil bare høre om andre som er i samme situasjon.

Takk:)

Fortsetter under...

Jeg er plaget med dette tidlig i svangerskapet. Min mage holder seg iorden når jeg spiser skikkelig grovt brød daglig, gjerne grove knekkebrød. Iblant når det er lenge siden jeg har kommet meg skikkelig på do, spiser jeg en stor porsjon med havregrøt med rosiner i. Hver dag spiser jeg enten plommer, druer, svisker eller rosiner. Da holder jeg magen i form og slipper disse opp og ned turene. Det er ikke farlig å gå lenge mellom hver gang du har avføring, men det er slettes ikke behagelig heller. Det er jo ikke noe særlig at du må faste når du er helt full i magen. Hva med å be om råd og hjelp på apoteket?? Lykke til!!

hei

takk for svar...det er bra det iallefall ikke er farlig da, og jeg stresser sikkert mye over det slik at det blir enda verre, det er sikkert litt psykisk også.

Jeg skal spørre på apoteket, fortsette hos akupunktøren et par ganger til for å se om det hjelper. Og om det ikke hjelper og jeg fortsatt sliter så får jeg vel bare innse at det er slik det er å være gravid he he:)

Uff..stakkars deg.. Jeg prøvde også det meste, men hos meg 'løsna det' med Lactulose pluss at jeg kuttet ut jerntablettene! Men du har jo prøvd L. Har ikke tatt Lactulose de siste ukene og fremdeles fungerer magen fint, så jeg tror det var mest jerntabl som gjorde det. Sleit også med å komme meg på do oftere enn en gang i uken.. Hvis du tar jern og må fortsette m det så kan du gå over til Floradix, det skal ikke stoppe magen. Fås på apotek. Hvis du klarer kaffe så skal jo det sette systemet i gang, og er ikke farlig med en kopp eller to til dagen. Håper det blir bedre, kanskje akupunkturen hjelper? Da må du gi tilbakemelding!

Annonse

Du får gå til anskaffelse av en pakke med klibrød, "Fiberrik" heter de, og ser og (og smaker) omtrent som sponplater. :D Spis 2-3 stk til frokost og drikk masse. Da SKAL det ordne seg, altså. Hvis ikke ville jeg faktisk snakket med legen, for dette må da være innmari ubehagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...