Gå til innhold

Er så lei masrier..hva kan jeg gjøre for å få fart på de??

Anbefalte innlegg

Har siden i går ettermiddag hatt sterke rier,til tider, uregelmessige, noen er kjempe sterke mens andre er svakere. Dette er min tredje, så jeg kjenner at det er rier og ikke kynnere. Kom mye rosa slim i går. Lagt våken i natt med masrier men når jeg våkna var de bort og i dag har de kommet og gått... er det starten påfødsel eller kan det være sånn i mange dager?? Blir sprø.. Prøvde forsiktig å undersøke meg selv i dag, kjente da hodet rett oppi der, kunne sprike godt med to fingre.. Tipper 4-5 cm åpning.

Føden sier på telefonen at vi må vente til rien kommer i gang før jeg kommer dit.. Uff. Noen tips hvordan jeg skal få fart på sakene? Please!

Fortsetter under...

Jeg sliter akkurat med det samme som deg, bare at jeg har holdt på nå i nesten 1 uke med maserier som hindrer meg i å sovne og som er utrolig frustrerende. Mine rier holder også mest på om natta og er borte når jeg står opp om morran.

Har ringt føden og de sier at dette er vanlig for tredjegangsfødende og man kan ha det slik i flere uker faktisk:-(

Det mest slitsomme er at jeg flere ganger i løpet av døgnet tenker: " nå skjer det!!" for så etter et par timer innse at det bare var atter en falsk alarm...

Jeg har ikke prøvd noe spesielt, men vet av erfaring at det å få slappet skikkelig i av, både psykisk og fysisk kan gjøre underverker for kroppen slik at den kommer skikkelig i gang.

Lykke til til oss begge!

sex..men skjønner at det ikke frister helt nå..

Be om å få komme til en sjekk på føden så får du vite hvordan det ligger an..blir litt roligere av det også, så vet man litt mer hva man har i vente.

Tar nok ikke lange tiden nå før det blir noe mer på gang!

Greit å slappe av og ta det med ro og samle krefter til innspurten nå!

godt å høre at vi er flere.. Ja jordmor sa til meg at det er typisk tredjegangs fødene, kjedelig for de to andre fødslene gikk så fort. Kjempe slitsomt å hele tiden innstille seg på at det er i gang så stopper det.. Har du åpning? Vi får vel bare vente...Lykke til til deg også:)

Jeg var til sjekk for noen dager siden og det var ikke mye åpning å skryte av, ca 1 cm...........jippi:-(( Skikkelig skuffings.

Jeg har termin til uka så fortsetter det da tropper jeg opp på føden og nekter å dra hjem igjen. Det tar skikkelig på dette her, men uansett er det ikke lenge til babyen er ute da. Mager trøst når det står på, men.

Gi beskjed om du merker noen endringer da så jeg får fulgt med på hvordan det går med deg!!

Annonse

Takk for svar og trøstende ord:) Tenkte kanskje å ringe føden å få en sjekk i kveld.. Men føler meg så dum, de sender jo meg bare hjem igjen om det ikke er noen rier. Men en ting er sikkert, at jeg blir tøvete om jeg går slik en uke til! Har prøvd sex...da tar riene seg opp men dabber av etter noen timer... Tenkte kanskje på et mini klyx.. Ja, ja blir vel fort glemt når lillebabyen er ute:)

Skal oppdatere, ha en fin kveld:)

Ja, virkelig! Kunne du kjenne hodet???? Det hørtes superskummelt ut da!

JEg er andregangsfødende, men har aldri hørt om noen som har undersøkt seg selv slik som deg! Var ikke det litt ekkelt da??

Undersøkt var vel kanskje feil ord.. men jeg kjente forsiktig med fingeren etter at mannen min mente han støtet borti noe... Tror ikke det er farlig så lenge en er veldig forsiktig og ren og at vannet ikke har gått. Nå skal jeg på føden å sjekke åpning av kyndige folk:)

Jeg opplever de som en kynner men det er et mye større press ned mot bekkenet og det kjennes i lårene, ikke vanskelig å kjenne forskjell på en kynner og en rie synes jeg. Men jeg har jo født 2 ganger tidligere så husker hvordan det var. De er uregelmesssige men kommer jevnlig over tid, for så å stoppe opp og komme tilbake etter noen timer. Grrrr, irriterende! Var på føden i går, 3-4 cm åpning men livmorhalsen lå enda bakoverbøyd. Og i dag har jeg ikke kejnt noen masrier, kanskje like greit i det flotte været:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...