Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har alltid gitt mme fordi jeg går på medisiner som ikke lar seg kombinere med amming.

i begynnelsen syntes jeg det var litt tungvinnt med koking og oppvarming osv, men etterhvert gikk det av seg selv...

slik gjør jeg: har alltid kokt avkjølt vann på en kanne.varmer så ønnsket mengde vann i micro og har så i pulver...da er melken alltid fersk og jeg syns dette er enklest.

du kan også blande ferdige flasker for et døgn og la de stå i kjøleskapet.så varme opp i vannbad.(kan varme i micro, men dersom det blir over 40 grader er melka ødelagt.hvertfall nan-melka...)

når jeg er på tur har jeg halvparten av vannmengde kaldt i flaska, og varmt vann på termos som jeg heller oppi.så har jeg pulver i en doseringsboks og har oppi.

fordelen med ikke å amme er jo at man er friere til å gjøre ting på egenhånd, mens far/besteforeldre er sammen barnet...

fordelen med ikke å amme er jo at man er friere til å gjøre ting på egenhånd, mens far/besteforeldre er sammen barnet...

eh, akkurat samme fordelen har da de som ammer og pumper seg også da.............. (som jeg!)

Ellers må folk få gjøre som de vil amming eller ei.

Reagerte bare på det argumentet. Og enklere enn å amme blir det ikke uansett hvordan man snur og vender på det.

Begynnte og gi hun MME pga jeg mistet melka, og jeg fikk desverre ikke til ammingen pga dårlig hjelp på barsel (lå på barsel hotell) ble kjempe sår pga dette mens jeg lå på barsel og fikk beskjed om å pumpe når jeg kom hjem til jeg var bra, men ingen informerte meg om at det ville bli problemer med og få hun til å ta pupp etter å ha fått flaske, så hun nekta ta pupp så det ble til at jeg begynnte og pumpe meg og gi MM på flaske, men etter hvert så begynnte jeg og miste melka (var veldig stressa en periode og ikke i noe bra form, så er vell en kombinasjon der med at jeg mista)..

Så begynnte og gi MME, og den måten jeg gjør det på er at jeg måler opp alt det vannet jeg trenger for alle flaskene, koker det og har det i en bolle og tar oppi å mangen skjeier man trenger for alle flaskene (lager 6 flasker i slengen) og har oppi litt maltekstrakt (for å forhindre hard mage som noen unger kan få av MME og det gir en litt bedre smak på melka, synes nå jeg da) blander alt sammen med en visp, heller det så på flaskene som jeg setter i kjøleskapet og når hun skal ha mat har jeg dem bare ca 30-40 sec i microen...

til anonym: selvsagt kan man pumpe seg, så argumentet var kanskje ikke så bra:-)tenkte ikke så langt i varmen, og er bare så mange rundt meg som ikke får til å pumpe seg, eller at ungen ikke tar flaska,så jeg er faktisk friere enn dem....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...