Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #1 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg har slitt lenge med overvekt, men etter fødselen har det blitt riktig så ille. Jeg må virkelig si at jeg hater den kroppen jeg har. Jeg vil helst ikke gå ut og gruer meg som en hund til sommeren. Det som er så tragisk er at jeg KLARER IKKE Å SLUTTE OG SPISE! Det er så tragisk, men det virker som om jeg har kommet inn i en ond sirkel. Jeg spiser fordi jeg er deppa, også blir jeg deppa når jeg spiser. Herregud; Hva skal man gjøre da?!! Jeg prøver å trene og spise litt sunnere, men det blir bare noen dager innimellom. Og det hjelper ikke stort. Vekta mi er alltid utløsende for at jeg kommer inn i en spiral av tanker og depresjoner. Jeg føler at andre ser ned på meg siden jeg har blitt så tykk. Jeg kan ikke leve på dette viset, men aner ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det!! (Jeg går til psykolog, men vet ikke om jeg synes det hjelper så mye...) Har jeg en spiseforstyrrelse, eller er det "normalt" å ha det sånn? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4967723-n%C3%A5-klikker-det-snart-for-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 5. mai 2006 #2 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg kan gi deg et lite tips til hvordan gå ned i vekt og forme kroppen.. jeg la på meg 33 kg under svangerskapet og lignet på en liten ballong med armer og bein, gikk opp fra 65 til 98 kg og det var ikke noe morro og etter fødselen fikk jeg bare bort 18 av de 33 kiloene, først prøvde jeg Nutrilett dietten (men smakte vondt og jeg gikk rundt og var konstant sulten så den klarte jeg ikke bruke, prøvde så Noka dietten da jeg hørte denne skulle være bedre, bare tull smakte like dritt) så kjøpte jeg et blad der det var tips om hvordan få en fin og fast mage til sommeren, og der var det noen øvelser med pilates som skulle stramme opp magen og forme den, jeg har nå gjort disse øvelsene i litt over 2 uker og begynner så smått og se resultater (og vekta har gått ned også, selv om jeg ikke har spist noe mindre, spiser masse sjokolade gjennom hele dagen for jeg er rett og slett avhengig av sjokolade) så i dag har jeg faktisk bestillt meg 3 dvder med pilates på, som er dvder som skal hjelpe til og forme hele kroppen slik som du vil, det er lette øvelser.. Så det er hvertfall et lite råd fra meg ogbegynne med pilates for det er faktisk ikke tull, det hjelper og det er faktisk det eneste "trenings" opplegget jeg har brutk som hjelper, gikk på trenings studio før jeg ble gravid og jeg er ikke en person som trives med og trene og svette på et trenings studio, heller tvert i mot... Men med pilates trenger du bare ha 20 min 3 ganger i uka og du vil etter kort tid se resultater (så sant som at du følger programmet da) jeg bestillte på tv-shop og inkludert porto kom det på 777 kr.. Da er det 3 dvder, en som er laget spesielt for mage, rumpe og lår og en for hele kroppen og den tredje husker jeg ikke.. Men jeg vil hvertfall nbefale pilates til alle... Det ligger også en video inne på tv-shop på pilates sidene (samme reklame filmen de sender på tv) mend er får man se før og etter bilder av folk og man ser drastiske forandringer.... Lykke til hvertfall.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4967723-n%C3%A5-klikker-det-snart-for-meg/#findComment-4970569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2006 #3 Del Skrevet 6. mai 2006 Høres ut som en spiseforstyrrelse. Huske ikke helt definisjonen, men det er noe med at hvis tanker om kropp og mat opptar deg så mye at det går utover livskvaliteten, så har du en spiseforstyrrelse. Pluss at du ikke skiller mat og følelser. Har dessverre ingen råd, annet enn åvære ærlig overfor psykologen. Kanskje h*un ikke er den rette for deg? Det er viktig å finne en behandler man har kjemi med. Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4967723-n%C3%A5-klikker-det-snart-for-meg/#findComment-4973899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #4 Del Skrevet 7. mai 2006 Kjære deg! Jeg la på meg over 20 kilo under svangerskapet, men nå renner kiloene av uten at jeg prøver å slanke meg. Der er en kombinasjon av amming, turgåing, og bæring av baby. Ingen slanking. Hvis man skal gå ned i vekt er det bare ett konsept som gjelder: Output må være større enn input! Hvis du ikke klarer å stoppe å spise, så må du holde deg i aktivetet. Trill lange turer, med sekk og ankelvekter. Det har fungert kjempebra for meg. Jeg går ned en halv til en kilo i uka og har hittil gått ned 18 kilo. Håper du kommer deg ut av denne negative sirkelen. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4967723-n%C3%A5-klikker-det-snart-for-meg/#findComment-4981499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå