Gå til innhold

August: jeg er såååå sliten....andre august mammaer som er det??


gravid igjen :)

Anbefalte innlegg

nå begynner det virkelig og sette sitt preg.. er kjempe sliten...off, jobber fremdeles langt over 100 % og bekkenplagene har blitt verre..

vurderer virkelig og få en sm der jeg bare jobber 50 % stilling....

men denne samvittigheten =(

andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Har samme termin som deg og føler meg også kjempe sliten. Jeg er 50% sykemeldt i min 50% stilling.(jobber på sykehjem)Så da er jeg der ca 4 timer om gangen,men legen vil sykemelde meg 100% når denne går ut den12 mai.Og jeg takker og bukker for det..Jeg har ei lita på 17mnd hjemme.Jeg sliter med bekkenløsning,og har problem med å gå opp til butikken som det tar ca10 min å gå til..Blir kjempe frustrert, har jo 3 mnd igjen,og vi skal flytte om en uke=( Håper det går fort frem til termin,er jo ei herlig årstid=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det godt ja. Jobber 50% i hjemmesykepleien vedsiden av 75% studie. Ble sykemeldt i dag pga mye kynnere, og det skal bli godt å ha en fridag innimellom :-) Må jo fortsette skolen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er kjempe fortvilende...

jobber også i helsesektoren, og kjenner at stell og løft er virkelig vonde.

har en jobb der sm ikke er veldi godtatt, blir raskt baktaling osv. men føler at når jeg har jobbet 150 % i 3 år så er jeg faktisk ikke den som legger meg ned og syter og klager.

har ikke vert borte fra jobb en eneste dag i graviditeten heller, men føler nå at nok er nok og jeg virkelig begynner og bli sliten og trett. bekkene gjør det heller ikke noe bedre =(

 

legen er heller ikke noe for sykemeldinger har jeg hørt rykter om....

 

hmmmm.. ikke bare en ting her i verden nei =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

en litt sliten augustdame her også

 

Jeg er sliten og har en utrolig stressende jobb, jobber langt over 100% men er nå 40% sykemeldt det hjelper litt men det er vanskelig å komme seg hjem både fordi jeg har mye å gjøre og fordi vi er for få på kontoret.

 

JM anbefalte meg faktisk svangerskapspenger i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei August baby 13.08.06!

Er du plaget med bekken og lignende, så sykemeld deg!! Jeg forstår godt den dårlige samvittigheten, men det er ingen andre av de på jobben som må leve med din helse. Du kan jo gjøre vondt verre... og angre på det. Selv er jeg 100% på jobb nå, men var sykemeldt både 50% og 100% i starten av svangerskapet. Det gjorde at jeg fikk henta meg inn. Kroppen vår gir jo beskjed når det blir for mye. Stol på deg selv, og så håper jeg du har en forståelsesfull lege i tillegg. Det har jeg, og det hjelper virkelig på samvittigheten. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takker for svar janni75. ja tenker mer og mer på en sm nå. bekkenet blir stadig verre.not good =(

hører av andre at jeg ikke har en legen som liker og sm men de kan vel ikke nekte meg en sm??

det er vel bare vi som kjenner vår smerte...hmmmm?

 

forresten, kjan JM sm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror desverre at det er kun lege eller fysioterapeut som kan sykemelde..Du får snakke med legen din om han vil hjelpe deg, eller får du bytte..Er utroligt hvor forskjellig praksis legene har med sm... Jeg hadde ei kollega som ble 100% ufør etter bekkenløsning i svangerskapet.Hun har aldri fått løfte sin datter som nå er 7 år. Så jeg er veldig forsiktig etter jeg har sett hennes skrekk eksemplar av følge.. Det er viktig å ta det med ro,både for deg og bebien.. Du må ha lykke til i møte med legen din=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM kan nok ikke sykemelde, men du kan jo ta det opp med henne. Hun har kanksje større forståelse. Med de plagene du har burde du kanskje gå til fysioterapeut, eller manuellterapeut (fysioterapeut med spesialistutdannelse) De kan muligens både hjelpe og sykemelde deg. Kanskje de også ser anderledes på det å sykemelde i svangerskap en legen din.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for råd, du er snill =)

skal til JM i beg av neste uke. skal ta det opp med henne da.

 

lykke til videre du også.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...