Tre gutter, en jente og spire Skrevet 5. mai 2006 #1 Del Skrevet 5. mai 2006 Min nye vikarlege (turnuskandidat) sier/gjør så mye merkelig, at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Kom dit i dag (siste time) og hun var tydelig rede for å ta helg. Jeg tusler inn, er litt sliten og utenfor for tiden, så jeg tåler ikke mye, det skal være sagt... Ja, hvordan er formen din da!!? kom det før jeg fikk satt meg ned.. Joda, sliter litt med pollenallergi, magesmerter og sterke kynnere om kvelden og litt bekkenplager.. Vent, jeg må jo skrive....... Falt litt ut av det, så jeg fikk liksom ikke spurt om det var vanlig med menssmerter og tak i korsryggen på denne tiden. Er innimellom bekymret over dette. Ja, du er nå 23+2 i dag!!! Mente jeg var 23, sa jeg. Nei, det stemte ikke. Men da jeg var der for nøyaktig 4 uker siden, var det da akkurat 19 uker, hvordan stemmer da det?? Men 23+2 er jeg da altså... jippi... Hvordan har du det? Er endel plaget, som jeg sa, så sliter jeg med å trille vognen med dagbarna og min egen i. Vanskelig å unngå (håpet på å bli sendt til fysot. og bassengtrening, for det hjalp meg veldig sist..) Fikk beskjed om å tenke alternativt, kjøre med barna i stedet, eller sykle... med tre små? i en vanlig bil m airbag? hva med barnesete. Og sykkel, hvordan skulle man kunne gjøre det? joda, det var enkelt; en i sete og to i sykkelvogn!!! Må si jeg bare gapte og lurte på om hun anbelfalte pasienter med begynnende bekkenplager å ut for å sykle med tre små vanligvis?? Joda for folk var jo så forskjellige. Sa rett ut at det var faktisk det dummeste jeg noen gang har hørt.... å, hun kunne jo sykemelde meg da, om jeg ville det (noe hun gjenntok med gjevne mellomrom) Ikke så enkelt når jeg er dagmamma. Da er det enten å være på jobb eller være sykemeldt resten av tiden. Har to jobber, men den andre er pc - jobbing med regnskap, og den er ikke noe problem. Får jo sitte og ta det med ro da. Skulle måle magen, joda den var stor gitt. Hele 26 cm (S/F) i uke 23... hm stemte ikke helt nei. lå laaangt over det grønne feltet, så da kortet hun det like godt inn til 24,5 cm på helsekortet uten å måle mer.... Da jeg spurte henne (hun kortet inn 20 cm til 19 i uke 19 også for at det skulle passe bedre) sa hun "jeg skrev 25 cm i journalen min da......" ????? også???? Jo, da får vi se om det flater ut snart, eller om du får en diger unge denne gangen... mye større enn de andre... Blodtrykket mitt målte hun tre ganger (noe jeg vet er vanlig da) men konklusjonen var at det var litt høyere i dag enn sist.. (rart sånn som jeg følte meg) Begynte å grine også, bare for å gjøre saken bedre liksom. Da lurte hun på om jeg ikke likte henne og om vi ikke skulle rette på dette, for hun kunne jo sykemelde meg. Og jeg kunne bare ringe på mandag å få sykemeldig. Men så kunne jeg få en annen lege.. også kunne hun ringe meg. Ville gi meg ny time 22.mai, for å se alt an... vrange meg som var sint, nektet og forlangte time om 4 uker som det skal være.. Må si jeg fortsatt er bekymret over menssmertene mine, kynnerene og nå også over å ha for stor livmor. Tror ikke babyen er så stor, men er bekymret for om jeg har for mye fostervann eller at terminen fra UL ikke stemmer.. Savner så veldig min fastlege, hun er ikke tilbake før i august og jeg tror ikke jeg vil være hos vikaren helt til da. Føler ikke at hun hører etter, gir råd eller "passer på magen". Så hva gjør jeg nå da? Beklager et alt for langt innlegg, med bare sutring, men er ganske lei meg akkurat nå. Sambo vill ikke snakke om det, fordi jeg er "for opprørt". Sikkert sant det, men frustrasjonen blir ikke mindre av den grunn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4967395-snufs-vikaren-for-legen-min-fungerer-ikke-sammen-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
simbamamma Skrevet 5. mai 2006 #2 Del Skrevet 5. mai 2006 Det er vondt å være bekymret. Har du mulighet til å gå på kontroll hos jordmor istedet? Eller få time hos en annen lege, slik at du får svar på det du lurer på? Synes hun ga deg rare råd, så du er ikke alene om å tenke på det. Ja, hun hørtes i grunnen rar ut hele dama... Når man tar SF-mål skal man jo føre opp det målet man faktisk får, ikke pynte på det sånn at det ser bedre ut!! Og hvis man synes det stemmer dårlig, må man jo først og fremst kontrollere at man har målt riktig første gangen. Jeg er helt enig med deg i at dette var en merkelig kontroll, hun høres nesten uansvarlig ut, synes jeg. Huff, dette ble vel knapt noe oppmuntrende innlegg. Håper bare at du kan få time hos noen andre, så du slipper å bekymre deg for om denne legen faktisk gjør ting riktig, eller om det kanskje er noe viktig hun bør ta tak i. Med såpass tid igjen til termin, synes jeg det er for ille hvis du i flere uker, viktige også, ikke helt skal kunne stole på at du blir godt tatt vare på. For det å bekymre seg er heller ikke bra, verken for deg eller babyen. Lykke til videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4967395-snufs-vikaren-for-legen-min-fungerer-ikke-sammen-med-meg/#findComment-4967498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 5. mai 2006 Takk for svaret!! Hun er nok ikke "gammel i faget" for å si det sånn. Tror ikke hun er helt sikker på noe av det hun sier. Sjekker alt i en bok, hele tiden. Sist hadde jeg urinveisinfeksjon, men siden jeg ikke hadde svie v/vannlating ville hun ikke behandle det... Kl 21.00 samme kvelden ringte hun og sa det skulle behandles likevel, siden jeg var gravid... så hun hadde vel lest/spurt noen Tror jeg blir nødt til å gå til jordmor ja. Skal snakke med helsest der jeg gikk forrige gang. Legen jeg vanligvis har, er en "voksen, moden" dame jeg stoler 100% på.. Hun har liksom en ro over seg som gjør godt. Derfor tenkte jeg kun gå til henne denne gangen. Hun har vært lege ved helsestasjon for gravide i mange år og jeg har gått hos henne de siste 8 årene. Sambosier han har til gode å se "synlig" gravide damer humpe rundt på sykkel.. kan faktisk le litt av det nå.. Ser det for meg, der jeg kommer syklende med magen dinglende foran tre småtasser under to på slep Ordner seg sikkert, men jeg har liksom bekymret meg og lurt litt på dette i et par uker nå, så det var litt av en nedtur. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4967395-snufs-vikaren-for-legen-min-fungerer-ikke-sammen-med-meg/#findComment-4968569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
januarmams Skrevet 5. mai 2006 #4 Del Skrevet 5. mai 2006 Vet hvordan du har det! Legen min er på utdanningsperm nå så jeg har fått vikar...Jeg likte henne ikke i det hele tatt! Når vi skulle høre på hjertelydene noe jeg synes er en like stor begivenhet hver gang, så telte hun 160 slag i minuttet. "ja det var litt vel høyt synes jeg!" sa hun med en litt ekkel tone...."men det var sikkert fordi jeg hadde klemt litt på magen din" Nå går jeg bare og er redd for at noe er galt! Sånne vikarer vil vi ikke ha! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4967395-snufs-vikaren-for-legen-min-fungerer-ikke-sammen-med-meg/#findComment-4969118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herkules Skrevet 5. mai 2006 #5 Del Skrevet 5. mai 2006 hei det v ar jo en helt håpløs opplevelse stakkars deg - jeg hadde definitivt begynt å gråte om det hadde vært meg Hvilket lege senter er det du går til? Er det mange leger der så du kan bytte? Gå i allefall til JM så slipper du så mange møter med den dama Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4967395-snufs-vikaren-for-legen-min-fungerer-ikke-sammen-med-meg/#findComment-4970007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 5. mai 2006 Hei. Vet ikke om du mente meg, men jeg går på lønnås legesenter. Det er flere leger der ja, men kjenner liksom ingen av dem (er ikke så glad i leger fra før, så er litt nøye på det..) Var veldig fornøyd med å få fast lege Kjører faktisk ett stykke nå, siden vi har flyttet, bare for å bruke samme lege. Men ikke helt verd det nå mer nei Vil jo ha tilbake min egen lege når hun kommer i august.. men inntil da blir det nok jordmor. Skal gi beskjed på mandag. Problemet er at noe må man spørre leger om.. men det hjelper jo ikke når hun og jeg ikke "forstår" hverandre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4967395-snufs-vikaren-for-legen-min-fungerer-ikke-sammen-med-meg/#findComment-4971121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herkules Skrevet 5. mai 2006 #7 Del Skrevet 5. mai 2006 mente deg ja Jeg var hos JM i Sandvika i dag syns det er veldig ok og jeg trenger det for legen er så kjapp a t jeg ikke får sourt om ting Men jm er streng på antall kontroller i motsetning til legen min. Jm er streng på det meste da:) Mat blant annet og Jobb med stress og sånnt lker hun ikke. Legen min gir vage svar og sist så hadde jeg bestemt meg for sm men måtte spørre om det i fart før jeg ble sendt ut Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4967395-snufs-vikaren-for-legen-min-fungerer-ikke-sammen-med-meg/#findComment-4971360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå