Gå til innhold

Fordeler/ulemper med 1, 2, 3, 4 eller 5 barn. Jeg ønsker meg minst 2 fordi...

Anbefalte innlegg

jeg har selv to søsken og ser aller fordeler med det som barn og voksen alder. Vet om enebarn som sliter når egne foreldre blir gamle. Min første skal få de godene med å være enebarn inntil søsken kommer. Vi ønsker flere barn fordi vi ser det som den beste investeringen vi gjør!

Fortsetter under...

jeg angrer iallefall ikke paa mine 6 barn =)

Fordeler og ulemper kan man vel diskutere med alt, men jeg kan med haanden paa hjertet si at jeg ikke kan komme paa noen ulemper med aa ha 6 stykker....Mindre soevn paa meg, kanskje, men det er et offer jeg er villig til aa gi, da.

helt enig med deg Northernlights!! jeg syns jeg får gjort det meste ,har 5 barn og er absolut ingen sliten mor.kunne ikke tenke meg ett liv uten dem,og hva gjør man ikke for de man elsker,,,?

Jeg har bare en foreløpig. Men ønsker to, eller aller helst tre. Jeg har vokst opp med to eldre søsken og vi har et supert forhold den dag i dag. Ser på venninner og mannen min som bare har vært to, alle sier de gjerne skulle ønske de hadde hatt en til. Jeg synes det var kjempefint med to, og derfor skulle jeg ønske mine barn også kunne få oppleve dette:)

Som andre her over kan jeg ikke heller komme på noen ulemper med mine 8. Er helt herlig å ha så mange barn.

Nesteldstemann på 12 var forresten med meg en tur i sauefjøset i dag og vi så på ei søye med 3 lam og han kommentere: " Tenk om du hadde fått trillinger hver gang mamma?" "Ja, da hadde vi hatt 24 barn da," lo jeg. "Ja," sa han smilende. "Hadde ikke det vært fint..." :-)

Er det rart jeg elsker ungene mine? :-)

Vi ønsker oss 3 el 4 vi da. Sambos familie har 3-4 og 5 unger men har litt mellomrom da mellom dem. Har veldig lyst til å ha 1 først, to i midten og en til slutt. Jeg er jo bare 20 så vi har nok av tid til å få barn på. Vi skal nok kose oss med han minsten i noen år før vi tenker på fler.

Det er jo absolut mer slitsomt med flere barn, men de har glede av hverandre, hjelper hverandre og kan være en støtte for hverandre og for sine foreldre når de blir større. Ulempen er vel absolut at det blir færre barnevakter ledige etterhvert som du får fler unger, samt at det kan være slitsomt, dyrt og upraktisk til tider.

Men som jeg ser folk svarer her...jeg tror man aldri angrer for hvor mange man får, jeg tror man heller ser tilbake og skulle ønske man fikk fler når det er for sent.

Annonse

Vi har 5 barn og det er bare moro :) de har alltid noen som er der for en. Og så må jeg si at det er ikke så mye jobb som alle vil ha det til, litt mere klesvask og litt mer matlaging. Det var verst å få nr 2 for overgangen fra en til to var så enorm, men så har det ikke vært noen spesiell forskjell.

Men det er dyrt å ha mange barn så det er viktig at dere vet at økonomien er i orden før derre planlegger mange barn. Det er ikke gøy å være det barnet som ikke har det som de andre har. Slik er verden.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...