Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å bruke minipiller for deg/dere? Jeg startet med minipille for en uke siden, men da med merket Conludag. Etter bare noen dager har jeg begynt å blø kraftig, mer enn ved en vanlig mens. Er det vanlig å blø så mye, og kommer det til å vedvare? Det frister ikke akkurat å bruke dette som prevensjonsmiddel, får liksom ikke lyst på sex når en blør som bare det. Kanskje det går an å bytte merke? Vil ikke har noe som reduserer melkemengden siden jeg ammer.

Har dårlig erfaring med kobberspiral, så det er ikke noe alternativ.

Takknemmlig for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4965615-minipiller-og-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell meg litt om din dårlige erfaring med kobberspiral. Jeg har selv kobberspiral og vurderer nå sterkt å ta den ut snart. Jeg fødte mitt andre barn i oktober 2003, fikk satt inn spiralen på barselkontrollen i desember 2003. Jeg hadde ikke mensen før 11 måneder etter fødselen, etter at renselsen var over hadde jeg ingen blødninger før jeg fikk tilbake mensen i september 2004. Etter det fikk jeg mensen hver måned, men det jeg la merke til som jeg ikke likte var at jeg hadde en del mellomblødninger og blodig utflod. Menstruasjonsblødningene er også mye kraftigere og mye mer langvarig enn normalt, men det er jo vanlig ved kobberspiral. Men mellomblødninger liker jeg ikke. Jeg gikk til fastlegen min og tok celleprøve i januar 2005, den var nok normal fordi jeg fikk ingen tilbakemelding fra legen om at den viste noe galt. I hele det halvandre året som har gått siden jeg fikk tilbake mensen etter fødselen har mensen vært både litt uregelmessig, men veldig langvarig og stadig lettere mellomblødninger. Så nå håper jeg bare jeg ikke har underlivskreft (jeg er 30 år). Jeg har veldig lyst til å kvitte meg med kobberspiralen snart.

Er det liknende erfaring du har med kobberspiralen? Hadde du også langvarige blødninger og mellomblødninger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...