Gå til innhold

1. avdeling juss

GoldenGirl 19.09.06

Anbefalte innlegg

Starter en ny tråd her jeg... Nå er mai her og motivasjonen til eksamen er helt på bånn!! Klarer ikke å sette meg ned å lese..! Men må vel bare tvinge meg selv etterpå slik at jeg kan ta helt fri i helga :-)

Hvordan går det med deg elol? Har du bestemt deg for om du skal ta eksamen nå i mai? Går det bra med lesingen? Jeg skulle ønske at eksamen var i morgen slik at jeg ble ferdig med den...

Fortsetter under...

Du holder vel på med andre semester? Jeg er på mitt første enda siden jeg begynte etter jul, har dermed bare en eksamen (boligrett). Uansett hvor mye jeg leser så føler jeg meg aldri godt nok forberedt... Skal ha eksamen 19. mai, så det er en stund til enda da ;-)

Stemmer det at du har termin 1.des? Skal du ta eksamen til jul også, eller til våren? Lurer på når du har tenkt å begynne på 2.avdeling? Jeg begynner høsten -07, for tar helt fri når babyen kommer i september, satser på å ta de siste to eksamener i privatrett til våren neste år.

Ha en kjempe fin dag i sola, og nyt fridagen!!

jeg er i 2 sem. ja. Ja, jeg har fåt anslått termin til 1 des, det stemmer det.. enn du?

Det blir nok ingen eksamen til jul, eller muligens ex.phil, har ikke tatt det enda... kommer an på babyen :-)

Jeg planlegger å studere vanlig, men jeg har kanskje litt for stor tro på meg selv, hehe, tror nok det blir for krvende, men jeg VIL forsøke! Lykke til med eksamen, og ha en topp dag i det nydelige været!!!

ps, hvor er du fra egentlig?

Du tenker på å ta eksamen våren -07 også? Ingen permisjon? Jeg skal ha litt fri når babyen kommer, slippe å ha det hengende over meg at jeg burde lese. Men jeg tror nok at så lenge man er innstilt på å studere rett etter fødsel så går det også!

Jeg bor på Lindeberg (Oslo), er 24 år og har termin 19. september. Gleder meg sånn!! :-)

Lykke til med eksamen til uka! Og si gjerne i fra hvordan det gikk!! :-)

Vet du , jeg tror jeg tar permisjon, slik at neste eksamen blir høst 07.

Så du bor på lindeberg, det er jo nærme meg da! Bor i lørenskog, er også 24!! :-)

Er det din første? Da føder du litt under 2,5 mnd før meg... så koselig!!

Takk for lykkeønskningen, den TRENGER jeg!!!! Må bare fokusere på lesingen i dagene fremover, har 2 denne uken... arrrg...

Vi snakkes!!

:-)

Annonse

Har du blitt kjent med noen på jussen eller? Jeg er privatist, så jeg er kun på forelesningene og da er det ikke så lett å få kontakt...

Uff i morgen blir det laaaang dag, men det blir godt å bli ferdig med det (en hvertfall, hehe)

Jeg også gleder meg utrolig til babyen kommer, det er jo lenge til, men jeg ser allerede etter klær osv. Har du gått til innkjøp av noe?

Men tar du en eksamen nå fordi du har ex.phil fra før?

Jeg tar det også som privatist, og har ikke vært på en eneste forelesning...så jeg har ikke blitt kjent med noen. Så det blir litt skummelt på eksamen når jeg ikke har vært på forelesningene, men får bare satse på at det jeg kan er bra nok ;-)

Jeg har begynt å kjøpe ting til nurket. I begynnelsen gikk jeg å så på klær hele tida, men det har roet seg nå. Har begynt å se på de større tingene som seng og vogn, blir nok ikke lenge før vi kjøper inn det tror jeg. Det må jo kjøpes før babyen kommer, og sommeren kommer til å gå fort!! Har du kjøpt inn noe?

Siden jeg har ex.phil fra før så må jeg ta eksamen i Boligrett. Det er jo "bare" en 4 timers eksamen så den går nok veldig fort.

Jobber du siden du tar jussen som privatist? Er du tatt opp på studiet?

Jeg har ikke kjøpt noe enda, synes det er for tidlig... Vi har kjøpt leilighet(jippi!), som vi får i begynnelsen av juli, så jeg venter til da tror jeg.

Jeg er ikke tatt opp på studiet, men har søkt nå... håper jeg kommer inn, men det er jo skyhøye krav da!!!

Jeg jobber litt mindre enn deltid, så jeg er på utkikk etter vikarstilling for sommeren så jeg får lagt opp litt penger... DET trengs!

Jeg er ferdig med 1 av 2 eksamner nå, det er herlig, men 8 timer eksamen tar på!!!! Phu!

Har jo aldri vært på selve universitetet så jeg fant ikke salen jeg skulle sitte i, fikk litt panikk der jeg lette blandt alle andre som også var forrvirra (!), men fant det etter 20 min.. Og det var glovarmt der inne, og pensjonistene luftet jo nesten ikke!! Kokte opp jeg!

Hei!! Hvordan følte dere at eksamen gikk? Jeg visste ikke om jeg skulle le eller grine da jeg så oppgavene, men følte vel tilslutt at jeg kom rimelig helskinnet gjennom oppgavene. Jeg leste også som privatist og har søkt meg inn på høsten av. Merket at jeg var privatist for å si det sånn. Konsesjonsloven fant jeg ut måtte være for å skille klinten fra hveten.. For å si det sånn jeg er hvertfall ikke klinten!!

Har aldri vært på universitetet jeg heller så det blir spennende å se om jeg finner fram ;-) Må møte 1,5 timer før jeg da pga. bokkontroll, men tida går vel fort! Bare en uke igjen så er det eksamen på meg og...

Jeg er tatt opp på studiet, men har som sagt ikke vært på en eneste forelesning siden jeg jobber.

Lykke til i morgen med den siste eksamen!! Blir ekstra godt med helg når den er unnagjort ;-)

Klem (",)

Hei! Eksamen gikk som sagt ok, ikke bra.. bare midt på!!

Jeg tenkte fy søren, hvorfor måtte det være fast eiendom som kom!????

Ville heller hatt en praktikumsoppg om kjøp eller arv! Jeg har ikke vært borti konsl. engang da, den er jo nevnt så kort! Fant jo loven, men famlet i blinde... Hva svarte du på de forskj spm??? Har ingen jeg kjenner der, så jeg lurer såååå på hva folk har svart!!!!!!

Kjenner du noen på jus mandarinen???

Det blir herlig med fri til helga, yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lykke til med lesing nuttet!!! Ser du svarer veldig tidlig på morningen, tidlig opp pga jobb? hva jobber du med?

Annonse

Hei igjen!

Så koselig at du spør etter meg da! Og så fint å høre at dere er halvveis ferdig med eksamen:) Dere må gjerne dele resultatet med meg:) Jeg har ikke vært her inne på et par uker nå. Grunnen til det er at jeg i forrige uke hadde en MA:( Denne uka har jeg vært på utskrapning. Det har vært en trist opplevelse, men nå er jeg bare glad at det er over... Vi skal vel etterhvert prøve igjen, men tror ikke det blir riktig enda. Litt senere i sommer kanskje. Dere virker som veldig trivelige jenter, og uansett om jeg har mistet, så er vi jo i samme situasjon når det gjelder jusen. Derfor hadde det vært hyggelig om jeg kunne titte innom her for en prat selv om jeg ikke er gravid. Håper dette er i orden for dere?

Som dere sikkert skjønner, så tok jeg ikke eksamen nå i vår. Jeg har jo muligheten til å ta det som utsatt eksamen, men jeg har vært så ufattelig ukonsentrert og utmattet i det siste at jeg vurderer å ta det til jul istedet. Så da blir det vel så jeg begynner på 2. avdeling etter jul. Etter det blir det vel bare å fortsette framover til jeg er heldig og får en liten en jeg også:)

Hei elol!

Så hyggelig å høre fra deg!

Det var trist å høre om det som har skjedd deg, og jeg håper du har støtte rundt deg og at du er ok.

Du må jo fortsette å komme innom, ikke spør engang!

Kanskje begynner vi sammen på 2. avd? Men jeg begynner trolig høst o7 pga litt permisjon...

Men kanskje vi sees...?

Hei Beklager sent svar har benyttet anledningen til å shoppe mens jeg først var i oslo:) Først ville jeg si at det var trist med maen, men jeg håper at det ordner seg til slutt selv om det er kjipt nå:( Vi må absolutt holde kontakten!!!

Så over til den hel... eksamen. akkurat det du tenkte tenkte jeg også. Jeg tror vi får arv og det i morgen jeg.. Og ulovfestet objektivt ansvar...

Jeg gikk inn på hevdsloven, men vi er flere som har ulike svar. noen har sagt at den ikke gjelder siden de ikke var i god tro, mens andre har sagt at den gjelder. Jeg var selvfølgelig en av de og er dessverre redd for at det ble et stort trekk. Flere har kommet opp med tinglysningsloven og jeg hadde knapt hørt om den enda mindre bladd i den!! JAda... Virkelig bra eksamen gitt. Fikk likevel rett svar, som at han fikk beholde beiterettigheten. Noen hadde vært innom jordbruksloven og jeg HVA?? Er det også en lov?? Men tror ikke det var en viktig lov... I forhold til det lille om ekteskapsloven så var det mange varianter der også. Noen var bastante på nei til skjevdeling andre motsatt. Noen mente at hun ikke måtte samtykke andre mente motsatt. Og enda flere ulike svar var det på teorioppgaven,. Noen fokuserte på reklamasjon før mangel, andre tok generelt, mens jeg tok punkt for punkt med praktiske forferdelige dårlige eksempler.. Vel jeg håper jeg står og har ingen ambisjoner ut over det. På konsesjon kom jeg fram til etter drøfting her og der at det ikke ble konsesjon, mens andre hadde henvist til lov og fritidshytte og at det ikke var konsesjon..

Hva skrev du??

Hei Beklager sent svar har benyttet anledningen til å shoppe mens jeg først var i oslo:) Først ville jeg si at det var trist med maen, men jeg håper at det ordner seg til slutt selv om det er kjipt nå:( Vi må absolutt holde kontakten!!!

Så over til den hel... eksamen. akkurat det du tenkte tenkte jeg også. Jeg tror vi får arv og det i morgen jeg.. Og ulovfestet objektivt ansvar...

Jeg gikk inn på hevdsloven, men vi er flere som har ulike svar. noen har sagt at den ikke gjelder siden de ikke var i god tro, mens andre har sagt at den gjelder. Jeg var selvfølgelig en av de og er dessverre redd for at det ble et stort trekk. Flere har kommet opp med tinglysningsloven og jeg hadde knapt hørt om den enda mindre bladd i den!! JAda... Virkelig bra eksamen gitt. Fikk likevel rett svar, som at han fikk beholde beiterettigheten. Noen hadde vært innom jordbruksloven og jeg HVA?? Er det også en lov?? Men tror ikke det var en viktig lov... I forhold til det lille om ekteskapsloven så var det mange varianter der også. Noen var bastante på nei til skjevdeling andre motsatt. Noen mente at hun ikke måtte samtykke andre mente motsatt. Og enda flere ulike svar var det på teorioppgaven,. Noen fokuserte på reklamasjon før mangel, andre tok generelt, mens jeg tok punkt for punkt med praktiske forferdelige dårlige eksempler.. Vel jeg håper jeg står og har ingen ambisjoner ut over det. På konsesjon kom jeg fram til etter drøfting her og der at det ikke ble konsesjon, mens andre hadde henvist til lov og fritidshytte og at det ikke var konsesjon..

Hva skrev du??

Hallo !

Så gøy at du svarer :-)

Spm 1) hevdsloven, og ingen beiterett

spm 2 ) servituttloven, beitebruk ikke i samsvar

spm 3 ) ifølge rettspraksis, ja kreve å bare ha en hytte pr tomt

spm 4 ) ekteskapslov, må ha samtykke

spm 5 ) konsesjonsloven, trenger ikke konsesjon

teorioppg bare tok jeg å skrev rundt og av paragrafen, ble helt blank!!

Tipper vi får erst.lov, og noe fra familieretten, + muligens noe fra enten avtalerett eller jur.metode.....

er ikke motivert for en laaaaaaang dag...

hvor sitter du forresten???

Måtte le når jeg leste ditt.. Godt å høre at du også har hevdsloven!! Men jeg fikk beiterett:) 2 ern er vi enige om ikke er i samsvar og jeg konkluderte videre med at de begge måtte gi og ta litt og henviste til en lovsetning som jeg syntes passet pent inn:) og som helt sikkert er feil.... Spm 3 Helt greit med de hyttene der ut fra at det ikke var så mange hytter og at kuene fremdeles fikk nok beiteplass. Ekteskapsloven ikke samtykke. 5 er vi enige om:)

Helt enig med deg på teori, da er vi to:) Huff juridisk metode da kan jeg bare grave meg ned. Er litt spent på om jeg har fått noe inndratt. Sitter i *Domus media arnaulds sal eller noe sånn hetet det.

du da???

hei igjen.... er bare sååå sliten. Hvordan gikk det med deg i dag mandarinen?

Satt i lesesal 4/5 jeg. Ja, oppg i dag var jo krevende.. mange temaer! Gikk greit, men hva i all verden er uskifteinstituttet?????? aldri hørt om det!

er bare kjempeglad jeg er ferdig, yesss!!!!!

slappe av nå fremover..... skal kanskje ha eksamen i psykologi og krim, men vet ikke om jeg orker...har meldt meg opp til litt mye!!

Hvor er du nuttet?? lenge siden jeg har hørt fra deg...lenge og lenge, men... du leser vel?

Hei hei!

Jeg er hjemme hos mor og far, det er konfirmasjonshelg til min bror så her er det fullt opp. Har ikke fått lest nå disse dagene, men tror jeg har godt av en liten puste pause også. Blir forhåpentligvis noe lesing på mandag og tirsdag... Men neste helg er jeg også ferdig! Det skal bli godt det :-)

Jeg jobber innenfor helsesektoren, men har vært sykemeldt et par uker. Ganske kjedelig i grunn... Men har da fått lest mer enn jeg hadde gjort hvis jeg jobbet hele dagen, må se det positive i det!

Utrolig trist å høre om din MA elol, fikk skikkelig klump i halsen jeg... Håper at det går bra med deg! Og selvfølgelig er det bare å stikke innom her slik at vi kan prate - som nunnii sier, trenger du ikke spørre en gang!

Studerer du mye forskjellig nunnii? Siden du skriver eksamen i psykologi og krim? Hvilken psykologieksamen er det snakk om? Jeg har grunnfag i psykologi så kanskje jeg har hatt den...?

Du nyyyyyyyter vel helga, misunner deg at du er ferdig med eksamen... Gleder meg til neste helg ja!! Har du forresten msn? Kunne jo evt snakket der også av og til, det er så kjekt å ha fått kontakt med noen i samme situasjon. Og siden vi muligens begynner på 2.avd samtidig vil jeg absolutt holde kontakten med deg. :-)

Nå skal jeg hjelpe til med forberedelser til lillebrors store dag i morgen. Ha en riktig fin helg alle sammen! :-)

helluen!!!

Æsj, nå kommer kulden...typisk det...

Jeg studerer som "hovedfag" jus, men meldte meg opp på psykologi og krim siden jeg ikke jobbet... men jeg fikk jo jobb, så... tror ikke jeg tar psykologieksamen, det er generell psykologi, 20 stp, men tar nok krimen. den er om 2 uker tror jeg, innlevering "bare", hehe.

Msn har jeg, e-mailen min er [email protected] Er kjempefint om vi kan holde kontakten!!

Du får ha en topp feiring i dag, kos dere!!

Snakkes!!!!!

Hei! Eksamen 2 dag gikk sånn tålig greit. Uskifteinstituttet er vel ikke så mye annet enn at det er en måte å sitte med formuen på.. Tror jeg da.. Jeg var godt ute å syklet på innskrenkende og antitetisk tolkning. Men at jeg svarte er jo positivt uansett. Jeg tok Culpa og ulovfestet objektivt ansvar hva hadde dere?

!

jeg må le, hahahahahahahahaha, for mens jeg satt der , tenkte jeg at uskifteinstituttet var et institutt!!! hallllooooooo???? men det gikk ok..

jeg tok culpa, og ulovfestet jeg også, og innskrenkende og antitetisk gikk ok, men hadde ikke gode eks på de.... ja, da blir det spennende å høre hva vi får!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...