Gå til innhold

Kan man ta laktulose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet ut at laktulose er meget effektivt mot forstoppelse... Noen som vet om det er ok å ta dette for gravide? Det står ikke noe spesielt på emballasjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bare hell inn. De gir et til gravide på sykehuset også.

Klarer du å drikke det skal du få ei stjerne med meg:)

Skrevet

Bare vær litt forsiktig, Lactulose myker jo bare opp litt å" smører" tarmene litt... Men ikke ta for mye da.. Ta det som forebyggende.

Men hold deg unna sterkere midler..

Skrevet

Takk for svar. Tar bare litt, ikke bare bare å få ned disse greiene her, nei...

Skrevet

Vil advare deg litt, jeg brukte laktulose ved forrige svangerskap, husker at jeg fikk myyyye luft i magen når jeg brukte det..ble til vonde knip..... Så er du advart. Du har sikkert prøvd det meste slik jeg gjorde dengang, men sviskesaft (slik som du gir til babyene, står i hyllene ved babymaten i daglivarebutikkene) virket ok på min mage. Og når du har fått bort forstoppelsen, spis mye rå gulrøtter, det hjalp meg.

Lykke til! ikke lett å sitte å trykke på toaletten når en har stor mage................. ;o)

Skrevet

Ja, legen min sa at jeg bare måtte bruke laktulose. Det er ikke farlig på noen måte. Jeg har brukt det for å få magen igang, nå holder det med sviske joghurt og biola. Men guri som jeg brekker meg av det!! ;o) (laktulosen altså...)

Skrevet

tips, bruk den som søtningsmiddel i f eks en kopp kakao, den er jysla søt og seig. (*gækk*) man skal jo drikke masse for at den skal virke og da er det jo samme om lakulosen kommer ned i magen med, i, eller før drikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...