Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere

nå har jeg ventet i snart 8 måneder. Har ansiennitet fra oktober 05 med estimert 8 måneders ventetid. Kommer aldri brevet eller telefonen snart!?!?!? Kikker i postkassa, forventningsfullt, hver dag.......

Dere som er inne, fikk dere brev eller telefon og tok det lang tid før dette kom? Burde jeg ringe og sjekke om jeg har falt ut av systemet. Vil så gjerne komme igag!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4964961-venter-p%C3%A5-brevtelefon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal ringe og mase litt jeg, Pinne. Jeg har selv opplevd å falle ut av systemet, og det KAN skje. Henvisningen min til gyn ble liggende på legekontoret i seks mnd. Og det er så frustrerende å gå sånn hver dag å vente på brev/telefon. De er der for deg, så ring å purr på dem litt:-) Håper du hører fra dem snart!

Lykke til:-)

hmmmmm......men når jeg har fått brev fra IVF-seksjonen med papirer samt rekvisisjon til blodprøver, så føler jeg meg heller ikke glemt..... Ringer jeg i så fall til IVF-seksjonen på Ullevål?

Kjipt å falle av lista. Var det din gynekologen din som somlet og ikke fikk avgårde brevet til IVF-seksjonen?

Du har jo kommet lenger enn hva jeg hadde gjort den gangen, så jeg vet ikke... Det var hos fastlegen min henvisningen til gyn ble liggende, så det var jo helt i starten. Det var gyn som sendte oss videre til St.Olavs. Men som sagt, så er du lenger i prosessen, så kanskje det rett og slett bare er lang ventetid. Jeg ville tatt en telf til IVF-seksjonen på Ullevål for høre hvor du står i kø, om ikke annet:-)

Stod i brevet at vi i ventetiden skulle ta blodprøver slik at dette var klart. Blodprøvene var for Hepatitt og HIV + + Har du noe av dette får du ikke IVF-behandling. I tillegg var det en blodprøve jeg måtte ta mellom mensdag 3-5. Stod også i brevet at det ikke "var vits" å ringe, innkallingen kom når det var vår tid. Men, nå har det gått 8 måneder, om en teller med oktober da

Uff.......håper brevet kommer.

Annonse

Ok. jeg husker helt sikkert feil selv om jeg nettopp har vært gjennom det. Det gikk bra med meg og jeg er gravid nu, så jeg får vel skylde på at hjernen ikke fungerer helt som den skal for øyeblikket.

Men syns det tok lang tid for deg ja, syns du skal ringe å purre.

Jeg ringte i midten av oktober og da sa de at det var et halvt års ventetid. Så sendte vi inn en søknad og da kom vi inn med nesten med en gang. Men det er nok fordi det var søskenforsøk.

Men ring for all del og purr. Vi betaler såpass mye for det at det må være lov å være litt utålmodig.

Takk forresten.

hei...

jeg tror de har mange inne nå,og jeg vet ikke om de tar inn noen nå før sommeren.Jeg ringte i midten av april,for jeg fikk en uventet blødning noen dager før spraystart og da hadde de ikke noe tilbud til meg før høsten. men jeg fikk starte alikevel.

jeg hadde ringt de for å høre,å gå å vente er det verste som er. jeg ringte inn når det hadde gått 7mnd og spurte når jeg kunne forvente å begynne. jeg sa det var pga jobbsituasjonen min jeg trengte å vite det. og det fikk jeg.

lykke til

hilsen

Jeg hører også til Ullevål. Gå å ta de prøvene på laboratoriet på Ullevål. Jeg manglet antistoffer mot røde hunder og fikk 2 mnd. karantene etter den vaksinen. Dere må finne ut sånne ting fortest mulig. Kanskje mannen din også har fått rekvisisjon til sædprøve..bare å levere den også.

LYKKE TIL

Hei Pinne!!

Vet ikke om det er forskjellige rutiner på forskjellige sykehus.. Jeg er på Riksen og sendte brev fra min gyn til Riksen i romjulen. Fikk svar derfra i januar med time for informasjonsmøte i April.. Når jeg kom dit så fikk jeg beskjed om når jeg skulle begynne behandlignen og når jeg skulle begynne å ringe inn mens og det var ikke før i august. Så det er lang ventetid. Vi gjør ventingen litt mindre i og med at vi pøver inseminasjon mens vi venter.. Håper at det er det som skal til...

Lykke til.. !!

Takker for alle gode svar.

Det er sikkert stor forskjel fra sykehus til sykehus, men trodde det var like lang ventetid på alle sykehusene for IVF i Oslo.... Vi trodde at når det stod 8 måneder i brevet, så betydde det 8 måneder til vi fikk komme inn. Det var kun blodprøver vi skulle levere. Alt det andre er sjekket ut fra før. Skal hive meg rundt for å ringe og purre. Hadde vært supergreit å fått startet prøvingen i sommer :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...