Gå til innhold

Om å abortere ...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så nervøs for dette. Var inne og leste på Mistet - gravid på ny (midt i arbeidstiden ...) og ble helt slått ut av hvor mye som kan skje!

 

Jeg er ganske våken på kvelden jeg, bare bittelitt kvalm innimellom og litt ømme pupper. Det er jo ikke kraftige symtomer (ca 1 mnd på vei).

 

Skjedde så mye rart i bekjentskapskretsen i fjor (ufrivillige tidlig og senaborter) at jeg nå ikke helt klarer å glede meg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må prøve å slutte med å tenke negativt med en gang. Tenk heller på alle de det går bra med! Jeg tror at dersom man bare tenker negtivt kommer negative ting til å skje. Det er mye bedre å glede seg, og være positiv, om noe skulle gå galt, så blir man like lei seg uansett. Og går det bra, angrer du for at du aldri turte å glede deg over svangerskapet. Det er jo ikke noe gøy å gå rundt å være bekymret hele tiden.

 

Tenk på det at ca. 80% av alle spontanaborter skjer før uke 4, dvs før man vet at man er gravid, og det kommer som en vanlig mens.

 

Etter uke 5 er det ca. 80% sjansje for at det går bra.

Og etter 7-8 uker tror jeg det er, er det 90% sjanse for at det går bra. Etter uke 12 er det over 95% sjanse for at det går bra.

 

Så nyt dagene som gravid! Og nyt det at du ikke har så mange symtomer. Jeg merker heller ikke at jeg er gravid, var kvalm fra uke 6-9, nå er kvalmen over, ikke ømme pupper heller, det kommer og går litt. Vi er heldige som slipper å henge med hodet i do hele dagen!

 

Lykke til videre med bebi i magen! Det går så bra så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...